Visual Merchandising - kreowanie i aranżacja powierzchni sklepu

O szkoleniu

EFEKTY SZKOLENIA

  • Wykorzystanie w praktyce wiedzy z zakresu visual merchandisingu, psychologii zachowań konsumenckich
  • Wykorzystanie praktycznej wiedzy z obszaru tworzenia, budowania ekspozycji, prezentacji produktu na przykładzie sklepu odzieżowego, meblowego
  • Umiejętność aranżowania witryny
  • Umiejętność wykonania instrukcji VM
  • Stosowanie różnych technik komunikacji cenowej na przykładzie w celu zwiększania sprzedaży
  • Umiejętność stosowania  techniki AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych
  • Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu
  • Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kategorią (category managament)
  • Prawidłowe wykorzystanie materiałów reklamowych w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.
Kto powinien wziąć udział?

METODY PRACY:

  • Mini wykład trenera + ćwiczenia – zasady visual merchandisingu
  • Mini wykład trenera + ćwiczenia – zasady psychologii zachowań konsumenta
  • Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk visual merchandisingowych (materiały foto / video).
  • Dyskusja moderowana – bank pomysłów.
  • Case studies 

Program szkolenia

1. CELE VISUAL MERCHANDISINGU

  • Podstawy Visual merchandisingu.
  • Visual merchandising a decyzje zakupowe konsumentów.
  • Visual merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów klienta

2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE

  • Strategia przygotowania i wdrożenia standardów visual merchandisingowych  – kalendarz, moodboard.
  • Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
  • Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów visual merchandisingowych.

3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły klienta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie – strefy w sklepie
  • Analiza materiału foto/video
  • Case studies

4. JAK EFEKTYWNIE TWORZYĆ ARANŻACJĘ POWIERZCHNI SKLEPOWEJ

  • Aranżacja sklepu – planowanie ekspozycji.
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
  • Aranżacja ścian, stołów, mebli wolnostojących 
  • Gorące i zimne strefy półki.
  • Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
  • Efekt obfitości na ścianie, w półce.
  • Najlepsze praktyki ekspozycji.
  • Najczęstrze błędy w ekspozycji visual merchandisingowej.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Case studies

5. CROSS-MERCHANDISING

  • Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
  • Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
  • Visual merchandiser jako "cichy sprzedawca".
  • Analiza foto/video
  • Ćwiczenia koncepcyjne

6. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE I KOMUNIKACJA CENOWA

  • Przykładowy plan sklepu, gorące miejsca.
  • AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • "Wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji.
  • Materiały POS.
  • Jak skutecznie komunikować cenę klientowi.
  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Ćwiczenia koncepcyjne

7. WITRYNA SKLEPOWA

  • Rodzaje witryn, a sezonowość.
  • Rekwizyty na witrynie.
  • Oświetlenie.
  • Rodzaje manekinów.
  • Jakie manekiny, produkty, meble dostosować, aby witryna była interesująca dla klienta

Czas trwania

2 dni, 10-17

Prelegenci

TRENER: Agnieszka Łakomiec

Specjalista w sprzedaży detalicznej z zakresu Visual Merchandisingu z wieloletnim doświadczeniem. Od ponad 12 lat współpracuje z wieloma markami odzieżowymi Primark, GoSport,Young Reporter, Columbia SportWear, 4F czy Witek. a także markami beauty jak Kanebo, Chanel. Twórca strategii Visual merchandisingowej oraz odświeżenia konceptu marki odzieżowej Reporter Young. Współpracuje zarówno z małymi sklepami butikowymi jak i sieciówkami odzieżowymi. W Akademii Marketingu Atrium prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte z zakresu visual merchandisingu. Doradza klientom, jak prawidłowo aranżować sklep i planować ekspozycję towarów, a także dzieli się wiedzą z zakresu psychologii behawioralnej i psychologii zachowań konsumentów w sklepie.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Atrium Centrum

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Standard
2 027
+12% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 090 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 10 dni przed terminem
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 1.91% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 1.91% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie faktury pro forma przed szkoleniem, faktura VAT po szkoleniu.

Możliwa jest również płatność 2 tygodnie po szkoleniu.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Marketingu ATRIUM
  • Ulica i nr: al. Jana Pawła II 27
  • Kod pocztowy: 00-867
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7831236140

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska al. Jana Pawła II 27

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa, Polska
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
40 profesjonalnych szkoleń z Marketingu, Digital Marketingu i Social Mediów oraz Trade Marketingu. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company.
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!