O szkoleniu
Utrzymanie wysokiej efektywności przy jednoczesnym dbaniu o warunki i atmosferę pracy, to obecnie główne wyzwanie firm produkcyjnych. Największy wpływ na to mają brygadziści, mistrzowie, czy liderzy obszarów, którzy są najbliżej zarówno procesów jak i ludzi, do których adresujemy niniejsze szkolenie. Chcemy, by biegłość w realizacji ich zadań zawodowych, płynność w zarządzaniu procesami i wiedza o możliwościach wykorzystania potencjału zespołu pozwalała uzyskać lepsze wyniki pracy, zwiększyć skuteczność w realizacji celów i zbudować profesjonalną markę osobistą.
Szkolenie prowadzone przez trenera-metodyka, z doświadczeniem menadżerskim w branży produkcyjnej
Po szkoleniu uczestnicy będą umieli:
- Dokonać wyboru sposobów bezpośredniego reagowania w stosunku do współpracowników
- Skutecznie komunikować się z pracownikami w sytuacjach codzienności zawodowej jak i wymagających ukierunkowania na efekt
- Koordynować przebieg procesów w podległym zespole i niezwłocznie reagować na odchylenia metodami nie ingerującymi w etyczne normy kultury pracy
- Określić i dobrać ścieżkę rozwoju kompetencji i współpracy osobistej z członkami zarządzanego zespołu
- Wybrać właściwą ścieżkę produktywnego rozwiązania konfliktów w zespole
- Zbudować profesjonalny wizerunek lidera, brygadzisty, mistrza w oparciu o doświadczenia własne oraz wiedzę i umiejętności nabyte podczas warsztatu
Szkolenie jest adresowane do liderów, brygadzistów, mistrzów zmianowych, którzy są odpowiedzialni za zarządzanie podległymi pracownikami, gniazdami, zespołami, zmianami czy oraz osób chcących doskonalić swoją wiedzę i umiejętności liderskie i przywódcze w oparciu o dostępne praktyki rynku pracy.
Program szkolenia
Dzień 1
- Rola i zadania brygadzisty, mistrza, lidera zespołu – oczekiwania organizacji od bezpośrednio zarządzającego pracownikami
- Osobista wydajność w realizowaniu zadań i celów menadżerskich, merytorycznych i zespołowych
- Specyfika pracy brygadzisty, mistrza, lidera w sektorze przemysłowym (zmianowość, grafiki, harmonogramy, płynność pracy)
- Organizacja pracy lidera, mistrza, brygadzisty – skuteczne praktyki wspierające bieżące działanie
- Umiejętność zarządzania sobą w czasie
- Czas na pracę koncepcyjną/interwencyjną/ merytoryczną – stanowiskową
- Spotkania zespołowe i indywidualne z podwładnymi– cel, istota, przygotowanie, prowadzenie
- Rozwój kompetencyjny lidera
- Rozwiązywanie problemów pracy produkcyjnej/liniowej/magazynowej na poziomie zespołu/zakładu
- Indywidualne plany rozwoju zawodowego – w ścieżce specjalizacyjnej i liderskiej
- Podstawowe funkcje menadżerskie i praktyka ich wykorzystania w specyfice miejsca pracy (przemysł, TLS, produkcja, automotive)
- Planowanie pracy zespołu/ pracowników/zmian/brygad
- Organizowanie zadań i ustawienie ram
- Motywowanie pracowników
- Kontrola procesu i efektów pracy
- Metody budowania autorytetu w zespole – świadomość celu i odpowiedzialność za zadania i wyniki zespołu
- Efektywne prowadzenie podległego zespołu – koordynowania zaangażowaniem pracowników zespołu, brygady, zmiany
- Faza zależności
- Różnicowanie zachowań i badanie granic
- Kryzys odpowiedzialności
- Atak na lidera / bunt jednostki lub grupy
- Współpraca/ energia synergii rozwiązań
- Samodzielność stanowiskowa pracowników
- Skuteczna komunikacja jako podstawowe narzędzie pracy – MANUALE MISTRZA, BRYGADZISTY, LIDERA – do natychmiastowego zastosowania w praktyce
Dzień 2
- Typy rozmów menadżerskich – PRAKTYKA WARSZTATOWA, FISZKI I ARKUSZE WSPARCIA dla liderów
- Rozmowa motywująca/ korygująca/ podsumowująca/wspierająca/ separująca/ oceniająca
- Komunikaty „pro-aktywnościowe”/ neutralizujące konflikt/ oznajmiające decyzje
- Sytuacje trudne w zespole: dyscyplina pracy, BHP, nietrzymanie wskaźników, brak terminowości i jakości itp.
- Rozmowa korygująca z pracownikami dotycząca standardów pracy, norm i wartości w pracy zespołowej
- Reakcje na gry i mechanizmy obronne pracowników podczas udzielania informacji zwrotnej
- Trudne rozmowy z pracownikami – bieżąca praca i awaryjne sytuacje w życiu zespołu
- Język lidera – skuteczny przekaz wspierany wiedzą i autorytetem mistrza, brygadzisty, lidera
- Skuteczne narzędzia kierowania zespołem
- Cele zespołowe, zastępowalność, utrzymanie płynności zadań i pracy
- Plany delegowania i siatki uprawnień i odpowiedzialności pracowników
- Wsparcie pracowników i zespołu w obszarze wykonywania zadań merytorycznych (działania bieżące, awaryjne, interwencyjne)
- Motywowanie zespołu i poszczególnych jego członków
- Zasady skutecznej motywacji pracowników
- KOTWICE MOTYWACYJNE i możliwość ich wykorzystywania w praktyce pracy – narzędzie wsparcia liderów TEST Z REKOMENDACJAMI DO PROWADZENIA PRACOWNIKÓW w zależności od wyniku diagnozy
- Różnice pokoleniowe pracowników i możliwość oddziaływania na lojalność wobec Pracodawcy/Szefa oraz odpowiedzialność wobec innych współpracowników
- Efektywne szkolenie i zarządzanie wiedzą podległych pracowników na stanowisku pracy – przegląd technik i metod osiągania oczekiwanych wyników wdrożeniowych przy:
- Instruktażach
- Szkoleniach
- Rotacji zadań
- Produktywne rozwiązywanie konfliktów w zespole (skuteczna diagnoza, rozwiązanie i/lub zarządzania konfliktem na linii szef – podwładny)
- Sposoby przeciwdziałania i rozwiązywania sporów w zespole
- Narzędzia i metody rozwiązywania problemów organizacyjnych z poziomu lidera, mistrza, brygadzisty
- Mediacje jako sposób przeciwdziałania eskalacji konfliktów destrukcyjnych
- Strategie postępowania w sytuacjach spornych/konfliktowych prowadzące do rozwiązania bez strat emocjonalnych i czasowych – diagnoza rzeczywista + TEST KONTEKSTOWEJ DIAGNOZY STRATEGII POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
Czas trwania
Prelegenci

Elżbieta Sucharska
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 450 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
akceptacja regulaminu Realizatora
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
