O szkoleniu
Proponujemy Państwu szkolenie, które jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego.
Podczas szkolenia zostaną przedstawione:
- podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
- nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB,
- przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
- nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
- zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
- zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
- Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
- Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
- Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB.
- Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
Szkolenie skierowane jest do:
- zarządców budynków,
- administratorów nieruchomości,
- właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów),
- działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych,
- wszystkich zainteresowanych tematem.
Program szkolenia
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
1. Dla jakich obiektów prowadzimy KOB
2. Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB
3. Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach
4. Kto i kiedy zakłada c-KOB
5. Kto prowadzi c-KOB
6. Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole
7. Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB
8. Nowe kary za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB,
9. Od kiedy obowiązuje c-KOB – przepisy przejściowe.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
1. Zawartość c-KOB
2. Co należy wpisać do poszczególnych nowych tablic w c-KOB
3. Jak prowadzić KOB w formie papierowej
4. Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów
Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
1. Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB
2. Wymagane dokumenty do założenia c-KOB
3. Jak założyć konto w systemie c-KOB
Moduł IV. Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
1. logowanie i założenie c-KOB
2. strona startowa, wybór roli, profil użytkownika
3. interesariusze
4. informacje o obiekcie budowlanym,
5. dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego,
6. przeprowadzone kontrole, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
7. ekspertyzy i opinie techniczne,
8. wpisy do c-KOB:
a) przeglądy techniczne, konserwacja oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych,
b) roboty budowlane związane z obiektem budowlanym wykonywane po oddaniu do użytkowania,
c) katastrofy budowlane dotyczące obiektu budowlanego,
d) decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczące obiektu budowlanego.
9. Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w c-KOB
Moduł V – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
1. Roczne
2. Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych)
3. Pięcioletnie
4. Bezpiecznego użytkowania
5. Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych
6. Uprawnienia do wykonywania kontroli
Moduł VI – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
1. Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
2. Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
3. Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
Moduł VII – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli:
1. Zawartość i struktura protokołu
2. Co to są zalecenia?
3. Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie?
Czas trwania
9.00-15.00
Prelegenci
Michał SUBSTYK
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych. Jest związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej SM, przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami, uczestniczył w przekazywaniu nieruchomości wspólnotom mieszkaniowym. Od 2009 kieruje firmami działającymi w zakresie zarządzania nieruchomościami. Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 4 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 20% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie umowy wiążącej, stanowi zgodę na wystawienie faktury i zobowiązanie do uiszczenia zapłaty za szkolenie.
Kwotę za szkolenie należy wpłacić na konto Meeting Factory sp. z o. o. przed datą szkolenia. W tytule przelewu prosimy umieścić kod szkolenia podany w formularzu zgłoszeniowym. Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenia udziału w szkoleniu oraz informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 2 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny z działem szkoleń.
Po zrealizowanym szkoleniu zostanie wystawiona faktura zgodnie z przepisami wg ustawy o podatku VAT i przesłana poczta tradycyjną lub wysłana na wskazany adres e-mail, w przypadku wyrażenia zgody na wysłanie w formie elektronicznej.
W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem szkolenia, z przyczyn niezależnych od Organizatora (również jeśli nie zgłosi się odpowiednia liczba uczestników). Wpłacona zaliczka zostanie zwrócona.
- Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
- Ulica i nr: Palacha 5/3
- Kod pocztowy: 30-363
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6762329345