O szkoleniu
Czy wiesz:
- co nowego w prowadzeniu książki obiektu budowlanego wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane?
- od kiedy obowiązuje cyfrowa książka obiektu budowlanego (c-KOB)?
- jak zakłada się i prowadzi cyfrową KOB?
- gdzie rejestrować przegląd instalacji klimatyzacyjnych, elektrycznych, kontrole gaśnic, hydrantów i innych – czy wszystkie muszą być uwzględnione w KOB?
- kto może dokonywać wpisów w KOB?
- czy trzeba będzie robić inwentaryzację posiadanej dokumentacji?
- w jaki sposób dokumentować w KOB poszczególne etapy remontów oraz innych robót budowlanych?
Szkolenie jest praktycznym warsztatem prowadzenia cyfrowej książki obiektu budowlanego. Uczestnikom szkolenia zostaną przedstawione:
- podstawowe nowe wymagania dotyczące prowadzenia KOB,
- nowe obowiązki właściciela lub zarządcy, w tyk obowiązek wyznaczenia osoby fizycznej do prowadzenia c-KOB
- przerzucenie na osoby wykonujące kontrole obowiązku rejestrowania kontroli w c-KOB,
- nowe terminy w wypełnianiu c-KOB,
- zawężony zakres wprowadzania danych do c-KOB,
- zasady zakładania i prowadzenia c-KOB, krok po kroku, z przykładami i z omówieniem studium różnych przypadków.
Korzyści ze szkolenia:
- Uczestnicy dowiedzą się jakie zmiany w prowadzeniu KOB wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane.
- Powiemy do kiedy prowadzimy KOB na dotychczasowych zasadach, a od kiedy wyłącznie cyfrową KOB (c-KOB).
- Wyposażymy Państwa w praktyczną wiedzę, jaką dokumentacje obiektu należy skompletować i rejestrować w KOB i c-KOB.
- Pokażemy jak strona po stronie (ekran po ekranie) założyć i prowadzić c-KOB
- Dzięki indywidualnym konsultacjom z ekspertem uzyskają Państwo odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania podczas prowadzenia KOB.
Uczestnicy mają możliwość bezpośredniego spotkania, dyskusji i wymiany doświadczeń.
Szkolenie skierowane jest do:
- zarządców budynków,
- administratorów nieruchomości,
- właścicieli obiektów i budowli (hal, magazynów)
- działów technicznych, administracyjnych w firmach produkcyjnych i usługowych.
Program szkolenia
Moduł I – Nowe przepisy dotyczące prowadzenia KOB w ustawie Prawo budowlane:
- Dla jakich obiektów prowadzimy KOB.
- Dla jakich obiektów nie prowadzi się KOB.
- Jakie wpisy dokonuje się w c-KOB i w jakich terminach.
- Kto i kiedy zakłada c-KOB.
- Kto prowadzi c-KOB.
- Jakich wpisów do c-KOB dokonują osoby wykonujące okresowe kontrole.
- Zasady przydzielania i pozbawiania dostępu do c-KOB.
- Nowe kary za nie przestrzeganie przepisów związanych z KOB.
Moduł II – Nowe rozporządzenie w sprawie c-KOB:
- Zawartość c-KOB.
- Co należy wpisać do nowych tablic w c-KOB.
- Jak prowadzić KOB w formie papierowej.
- Zasady dokonywania wpisów i poprawek wpisów.
Moduł III – Podsumowanie, czyli jak założyć i prowadzić c-KOB?
- Przepisy przejściowe, czyli do kiedy prowadzimy książkę na dotychczasowych zasadach, a od kiedy możemy przejść na c-KOB.
- Wymagane dokumenty do założenia c-KOB.
- Jak założyć konto w systemie c-KOB.
Moduł IV. Ćwiczenia – zakładanie i wypełnianie c-KOB:
- Logowanie i założenie c-KOB.
- Strona startowa, wybór roli, profil użytkownika.
- Interesariusze.
- Informacje o obiekcie budowlanym.
- Dane właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego.
- Przeprowadzone kontrole, o których mowa w art. 62 ust. 1 ustawy Prawo budowlane.
- Ekspertyzy i opinie techniczne.
- Wpisy do c-KOB:
a) przeglądy techniczne, konserwacja oraz naprawy urządzeń przeciwpożarowych,
b) roboty budowlane związane z obiektem budowlanym wykonywane po oddaniu do użytkowania,
c) katastrofy budowlane dotyczące obiektu budowlanego,
d) decyzje, postanowienia, zaświadczenia i inne dokumenty wydane przez organy administracji publicznej, dotyczące obiektu budowlanego. - Proces wykonania prac remontowych i ich rejestracja w c-KOB.
Moduł V – Jakie okresowe kontrole stanu technicznego obiektu budowlanego są rejestrowane w KOB?
- Roczne.
- Półroczne (obiektów wielkopowierzchniowych).
- Pięcioletnie.
- Bezpiecznego użytkowania.
- Kontrola nieuzasadnionych ingerencji w budynkach mieszkalnych.
- Kontrole systemów ogrzewania i klimatyzacji, w tym nowe obowiązki dotyczące tych systemów.
- Uprawnienia do wykonywania kontroli.
Moduł VI – Ustawowe wymagania dotyczące zawartości protokołu z kontroli
- Zawartość i struktura protokołu?
- Co to są zalecenia?
- Co w przypadku nie wykonania zaleceń we wskazanym terminie?
Moduł VII – Wymagania dla przeglądów technicznych, konserwacji oraz napraw urządzeń przeciwpożarowych:
- Co to jest sprzęt przeciwpożarowy?
- Zasady wykonywania przeglądów konserwacyjnych i napraw sprzętu p.poż.
- Czy na pewno przeglądy sprzętu przeciwpożarowego trzeba wykonywać co roku, czy są inne wymagania?
- Obowiązek podania imion i nazwisk osób wykonujących przeglądy sprzętu p.poż.
Czas trwania
10:00 - 16:00
Prelegenci
Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.
Związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 założył i kieruje firmami działającymi w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.
W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje, w tym termomodernizacje i rozbudowy.
Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów.
Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław
woj. dolnośląskie
Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Warszawa
woj. mazowieckie
Kraków
woj. małopolskie
Łódź
woj. łódzkie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- *Podmioty, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
1. Po zgłoszeniu przesyłamy potwierdzenie.
2. Najpóźniej w tygodniu poprzedzającym szkolenie wyślemy fakturę proforma oraz szczegółowe informacje organizacyjne.
W tym celu należy skontaktować się z urzędem pracy właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności i złożyć odpowiedni wniosek.
- Nazwa firmy: Centrum Szkoleniowe AGAMON II Sp. J. Krzysztof, Sławomir i Grzegorz Kiszka
- Ulica i nr: Produkcyjna 11
- Kod pocztowy: 43-346
- Miejscowość: Bielsko-Biała
- Numer NIP: 5472195976