O szkoleniu
Szkolenie z metodologii prowadzenia projektu wartościowania stanowisk pracy i tworzenia opisów stanowisk stanowi kompendium wiedzy na ten temat. Przechodzimy przez wszystkie etapy projektowania, poznajemy metody wartościowania. Podczas sesji wartościowania ćwiczymy użycie najpopularniejszych metod wartościowania stanowisk pracy. Wskazujemy na korelacje między zawartością opisu stanowiska a możliwymi kryteriami wartościowania.
Cele szkolenia:
- Poznanie metodologii prowadzenia projektu wartościowania stanowisk i tworzenia opisów stanowisk pracy.
- Wiedza na temat metod wartościowania stanowisk pracy.
- Umiejętność adaptowania popularnych metod wartościowania do potrzeb i specyfiki konkretnej organizacji.
- Umiejętność zarządzania projektem wartościowania i opisywania stanowisk.
- Świadomość „wąskich gardeł” w projekcie wartościowania stanowisk i opisach stanowisk pracy.
- Poznanie sposobów unikania pułapek i błędów podczas wartościowania stanowisk pracy.
Merytoryka projektu
• Czym jest wartościowanie dla Organizacji?
• Potencjał, jaki mają wyniki wartościowania
• Pułapki wartościowania
• Rodzaje metod wartościowania
• Czynniki skuteczności wartościowania
Organizacja projektu:
• Budowa regulaminów i zasad wartościowania
• Budowa zespołu ds. wyceny stanowisk pracy
• Organizacja procesu wartościowania i udział kadry kierowniczej
• Budowa opisów stanowisk pracy
Praktyka projektu:
• Jak przygotować organizację do procesu
• Jak projektować i modyfikować metody wartościowania
• Jak zorganizować proces wartościowania
• Jak analizować wyniki wartościowania
• Jak skutecznie rozmawiać z organizacjami społecznymi podczas wartościowania
- Specjaliści HR
- Kadra kierownicza
- Menedżerowie z obszaru zarządzania strategicznego
- Właściciele firm
Program szkolenia
- Wprowadzenie do wartościowania
- Czym jest wartościowanie
- Etapy procesu wartościowania
- Korzyści projektu wartościowania
- Rola wartościowania w strategii organizacji
- Cele procesu wartościowania
- Przygotowanie organizacji i pracowników
- Zarządzanie projektem wartościowania
- Zasady budowy zespołu projektowego
- System informacji projektowej
- Szkolenia w ramach projektu wartościowania
- Współpraca z organizacjami społecznymi
- Metody wartościowania pracy
- Typologia metod – wady i zalety ważniejszych metod wartościowania
- Metody sumaryczne
- Porównywanie parami
- Rangowanie
- Metody analityczno – punktowe
- UMEWAP 2000
- AWP
- HRK
- Dostosowanie metody do potrzeb organizacji
- Wybór metody wartościowania
- Zasady adaptacji metody do specyfiki organizacji
- Projektowanie metod „szytych na miarę”
- Wady i zalety stosowania metod uniwersalnych
- Podstawa wartościowania – nowoczesny opis stanowiska pracy
- Rola i wykorzystanie opisów stanowisk w organizacji
- Analiza pracy jako podstawa opisów stanowisk pracy
- Struktura oraz etapy opisu stanowiska pracy
- Osiąganie założonych celów wartościowania
- Zasady pracy komisji
- Rola ekspertów dziedzinowych
- Rozwiązywanie konfliktów
- Weryfikacja wyników
- Zasady wnoszenia korekt
- Konstrukcja tabel płacowych
- Zasady konstrukcji systemu taryfikacyjnego
- Benchmarking wynagrodzeń
- Tabela płacowa oparta na wewnętrznym budżecie
- Tabela płacowa oparta na analizie wynagrodzeń rynkowych
- Wykorzystanie wyników wartościowania w zarządzaniu organizacją
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Wojciech Michałek - Partner Zarządzający, dyrektor merytoryczny WIK Consulting. Konsultant zarządzania, trener biznesu, dyrektor projektów, Interim Manager. Praktyk z ponad 19-letnim stażem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania przedsiębiorstwami oraz restrukturyzacji firm. Prowadzi projekty doradcze i szkoleniowe w obszarach systemów zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania operacyjnego.
Doświadczenie zawodowe:
- Od 2006 roku zarządza WIK Consulting
- Praktyk zarządzania z ponad 16- letnim stażem na stanowiskach: Kierownik działu HR, Dyrektor Projektów, Dyrektor Personalny, Dyrektor Generalny w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania przedsiębiorstwami oraz restrukturyzacji firm.
- Autor artykułów z zakresu prawa pracy i zarządzania w Wydawnictwie „Wiedza i Praktyka” w Warszawie oraz publikacjach G.W. INFOR S.A.
- Członek Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, Stowarzyszenia Matrik.
- Wykładowca na studiach podyplomowych z HRM w WSB w Toruniu i Chorzowie, GWSH w Katowicach.
- Specjalizacja w zakresie szkoleń i konsultingu
Prowadzi projekty doradcze i szkolenia w zakresie:
- Tworzenia i wdrażania strategii i polityki HRM
- Tworzenia opisów stanowisk i wartościowania pracy
- Budowy i zarządzania systemami motywacyjnymi i wynagrodzeń
- Budowy i zarządzania systemami ocen okresowych
- Budowy i zarządzania systemami kompetencyjnymi
- Programów outplacementu
- Zarządzania zmianą
- Audytów organizacyjnych i personalnych
- Zarządzania projektami
- Budowy i implementacji strategii organizacji
Wykształcenie
- absolwent Wydziału Prawa na Uniwersytecie A. Mickiewicza w Poznaniu
- ukończył studia podyplomowe: Zarządzanie Potencjałem Pracy w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Biznesu w Warszawie, Project Management na WWSI w Warszawie,
- absolwent studiów MBA w The Nottingham Trent University
- Certyfikowany Dyrektor Projektów PRINCE2 – Foundation / Practitioner
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- konsultacje telefoniczne i mailowe uczestników z trenerem w ciągu 30 dni od daty zakończenia szkolenia, negocjacja ceny powyżej 5 uczestników z firmy
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: WIK Consulting
- Ulica i nr: Różyckiego 2/23
- Kod pocztowy: 62-510
- Miejscowość: Konin
- Numer NIP: 7781112647