O szkoleniu
Znajomość warunków handlowych INCOTERMS, które precyzyjnie określają podział ryzyka, kosztów i zadań pomiędzy strony kontraktu, jest niezbędna w przypadku osób obsługujących takie transakcje.
Proponujemy Państwu szkolenie, które pozwoli zapoznać się z najnowszą wersją INCOTERMS, przygotować się do jej stosowania w praktyce i dzięki temu uniknąć nieporozumień pomiędzy stronami transakcji oraz prowadzić bezpieczną wymianę handlową.
Celem szkolenia jest:
- Przekazanie informacji o najnowszej wersji Incoterms® 2020:
- ich nowej strukturze wewnętrznej,
- zmianie kolejności i nazwy reguł,
- różnicach w stosunku do Incoterms® 2010
- oraz o zasadach prawidłowego i bezpiecznego stosowania reguł w kontraktach handlowych,
- Analiza poszczególnych reguł Incoterms® 2020, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między sprzedającym i kupującym.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms®, z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu, w kontraktach eksportowych i importowych. Pozwoli to na uniknięcie wielu kosztownych błędów i bezkonfliktową realizację transakcji handlowych.
Szkolenie kierujemy do handlowców, logistyków, spedytorów i innych osób odpowiedzialnych za bezpieczną realizację transakcji krajowych i międzynarodowych.
Program szkolenia
- Wprowadzenie:
- Krótka historia Incoterms;
- Incoterms 2020 a umowa sprzedaży (pojęcia dostawa, własność, ryzyko).
- NOWOŚCI i RÓŻNICE w Incoterms® 2020:
- Nowy obszerny Wstęp, który kładzie większy nacisk na dokonanie właściwego wyboru;
- Uaktualnione Noty Wyjaśniające przed każdą regułą;
- Dodany nowy „horyzontalny” układ artykułów;
- Zmiana kolejności artykułów nadająca dostawie i ryzyku wyższą rangę (odpowiednio: A2/B2 zamiast A4/B4 i A3/B3 zamiast A5/B5);
- Konosamenty z adnotacją „on board” w FCA;
- Różne poziomy ochrony ubezpieczeniowej w CIP (ICC A) i CIF (ICC C);
- Zmiana inicjałów DAT na DPU i zmiana kolejności DAP i DPU;
- Przewóz własnymi środkami transportu w FCA, DAP, DPU i DDP;
- Koszty i ich usytuowanie (A9/B9 zamiast A6/B6);
- Włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakres obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 i A9/B9).
- Analiza i omówienie 11 reguł Incoterms® 2020 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między sprzedającym i kupującym.
- Analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2020:
- brak informacji o wersji Incoterms;
- negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia punktu dostawy;
- błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF w transporcie kontenerowym;
- możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C.
- Incoterms® 2020 w kontraktach handlowych:
- Czy stosować w kontraktach reguły Incoterms® 2020?
- Którą regułę wybrać?
- Jak czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym?
- Dokumenty i informacje wymagane od stron kontraktu w Incoterms® 2020.
- Incoterms® 2020 a umowa spedycji i umowa przewozu.
- Ubezpieczenie towaru w drodze w Incoterms® 2020.
- Warsztaty (rozwiązywanie w grupach case’ów).
- Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi).
Czas trwania
10.00-16.00
Prelegenci
WYKŁADOWCA I
Jedyny w Polsce trener Incoterms akredytowany przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu.
Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego SGPiS, jest członkiem Polskiego Narodowego Komitetu Międzynarodowej Izby Handlowej oraz niezależnym konsultantem, trenerem i wykładowcą, współpracującym z licznymi organizacjami, instytucjami i firmami szkoleniowymi. Specjalizuje się m.in. w szkoleniach in company dla kadry zarządzającej, handlowców oraz pracowników działów logistyki i spedycji. Autor licznych książek i publikacji z zakresu handlu zagranicznego.
WYKŁADOWCA II
Niezależny ekspert w zakresie spedycji międzynarodowej i transportu, konsultant i trener. Doświadczenie zdobył pracując dla wielu polskich i zagranicznych spedytorów, m.in. w Zarządzie Portu Gdynia, C.Hartwig Warszawa, a także jako przedstawiciel na Polskę koncernu logistycznego Geologistics Corp.
Jest absolwentem Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego, ukończył wiele szkoleń i kursów min. we Francuskim Instytucie Zarządzania.
Szkolenia, które prowadzi, są bardzo wysoko oceniane przez słuchaczy. Uczestnicy cenią sobie żywy sposób prowadzenia zajęć, szeroką wiedzę i doświadczenie trenera, a także gotowość do udzielania odpowiedzi na pytania. Podczas zajęć wykładowca przekazuje liczne wskazówki praktyczne w oparciu o własne doświadczenia zawodowe, a także podaje przykłady rozwiązań do zastosowania.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607