O szkoleniu
Celem szkolenia jest przekazanie wszechstronnej wiedzy kadrze kierowniczej podmiotu Lasy Państwowe oraz osobom odpowiedzialnym za zarząd nieruchomościami w Nadleśnictwach.
Wiedza ta zostanie przekazana na podstawie obowiązującego prawa i orzecznictwa sądów w aspekcie specustawy o lasach państwowych oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami, w szczególności w zakresie dokonywanego obrotu nieruchomościami powierzonymi przez Skarb Państwa Lasom Państwowym.
Szkolenie skierowane jest do:
- kadry kierowniczej podmiotu Lasy Państwowe,
- osób odpowiedzialnych za zarząd nieruchomościami w Nadleśnictwach, w tym za administrowanie zespołami obiektów lub ich części, za wynajem lokali, za wykonywane usług zarządzania nieruchomościami, w szczególności ich kadrze kierowniczej, a także kadrze eksploatacyjnej, administratorom nieruchomości, oraz w szczególności jednostkom SP sprawującym nadzór właścicielski, urzędom SP,
- wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
Program szkolenia
1. Warunki sprzedaży lokalu według przepisów ogólnych k.c. oraz według specustawy o Lasach Państwowych.
1.1. Warunki sprzedaży nieruchomości (leśnych nieprzydatnych LP) zabudowanych budynkami mieszkalnymi, samodzielnych lokali mieszkalnych, gruntów.
1.2. Pierwszeństwo w nabyciu a ulgi cenowe według orzecznictwa SN i TK.
1.3. Czy nieruchomość LP można przekazać gminie i w jakim trybie?
1.4. Czy LP mogą zmienić przeznaczenie nieruchomości leśnej w celu sprzedaży?
2. Lasy Państwowe a trwały zarząd nieleśnym mieniem Skarbu Państwa na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami. Czy LP może sprzedaż takie mienie w trybie art. 40a ustawy o lasach?
3. Konsekwencja wyodrębnienia lokalu z nieruchomości – powstanie wspólnoty mieszkaniowej odrębnej od Lasów Państwowych.
3.1. Czy LP ma nadal prawo wykonywać zarząd taką nieruchomością, czy ma prawo wykonywać czynności zarządu, zawierać umowy, ponosić koszty?
3.2. Jakie przepisy obowiązują LP od momentu wyodrębnienia lokalu?
3.3. Jakie prawa przysługuje LP po wyodrębnieniu lokalu?
3.4. Powstanie i funkcjonowanie wspólnoty według prawa i orzecznictwa.
4. Czy jednostka LP ma prawo wykonywać zarząd powierzony taką nieruchomością w trybie ustawy o własności lokali?
4.1. Warunki zarządu powierzonego według ustawy o własności lokali.
4.2. Odrębność prawna i finansowa LP, wspólnoty i właściciela lokalu.
4.3. Czy wykonując taki zarząd powierzony LP ma prawo ująć wyodrębniony lokal w swoim majątku?
5. Aspekty podatkowe zarządu taką nieruchomością, z której sprzedano lokal.
Czas trwania
9.00-14.00
Prelegenci
Eugenia Śleszyńska
Wybitna specjalistka z zakresu problematyki gospodarowania i zarządzania nieruchomościami, w tym obsługi technicznej obiektów budowlanych. Autorka wielu publikacji i książek, m.in. „Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane", wykładowca na studiach podyplomowych związanych z gospodarką nieruchomościami. Posiada doświadczenie w audycie gospodarki nieruchomości uczelni.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 4 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 20% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie umowy wiążącej, stanowi zgodę na wystawienie faktury i zobowiązanie do uiszczenia zapłaty za szkolenie.
Kwotę za szkolenie należy wpłacić na konto Meeting Factory sp. z o. o. przed datą szkolenia. W tytule przelewu prosimy umieścić kod szkolenia podany w formularzu zgłoszeniowym. Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.
Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenia udziału w szkoleniu oraz informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 2 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny z działem szkoleń.
Po zrealizowanym szkoleniu zostanie wystawiona faktura zgodnie z przepisami wg ustawy o podatku VAT i przesłana poczta tradycyjną lub wysłana na wskazany adres e-mail, w przypadku wyrażenia zgody na wysłanie w formie elektronicznej.
W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem szkolenia, z przyczyn niezależnych od Organizatora (również jeśli nie zgłosi się odpowiednia liczba uczestników). Wpłacona zaliczka zostanie zwrócona.
- Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
- Ulica i nr: Palacha 5/3
- Kod pocztowy: 30-363
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6762329345