Warunki sprzedaży lokalu z budynku Lasów Państwowych w aspekcie obowiązującego prawa.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przekazanie wszechstronnej wiedzy kadrze kierowniczej podmiotu Lasy Państwowe oraz osobom odpowiedzialnym za zarząd nieruchomościami w Nadleśnictwach.

Wiedza ta zostanie przekazana na podstawie obowiązującego prawa i orzecznictwa sądów w aspekcie specustawy o lasach państwowych oraz ustawy o gospodarce nieruchomościami, w szczególności w zakresie dokonywanego obrotu nieruchomościami powierzonymi przez Skarb Państwa Lasom Państwowym. 

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do:

  • kadry kierowniczej podmiotu Lasy Państwowe,
  • osób odpowiedzialnych za zarząd nieruchomościami w Nadleśnictwach, w tym za administrowanie zespołami obiektów lub ich części, za wynajem lokali, za wykonywane usług zarządzania nieruchomościami, w szczególności ich kadrze kierowniczej, a także kadrze eksploatacyjnej, administratorom nieruchomości, oraz w szczególności jednostkom SP sprawującym nadzór właścicielski, urzędom SP,
  • wszystkich zainteresowanych tą tematyką.

Program szkolenia

1. Warunki sprzedaży lokalu według przepisów ogólnych k.c. oraz według specustawy o Lasach Państwowych.
1.1. Warunki sprzedaży nieruchomości (leśnych nieprzydatnych LP) zabudowanych budynkami mieszkalnymi, samodzielnych lokali mieszkalnych, gruntów.
1.2. Pierwszeństwo w nabyciu a ulgi cenowe według orzecznictwa SN i TK.
1.3. Czy nieruchomość LP można przekazać gminie i w jakim trybie?
1.4. Czy LP mogą zmienić przeznaczenie nieruchomości leśnej w celu sprzedaży?

2. Lasy Państwowe a trwały zarząd nieleśnym mieniem Skarbu Państwa na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami. Czy LP może sprzedaż takie mienie w trybie art. 40a ustawy o lasach?

3. Konsekwencja wyodrębnienia lokalu z nieruchomości – powstanie wspólnoty mieszkaniowej odrębnej od Lasów Państwowych.
3.1. Czy LP ma nadal prawo wykonywać zarząd taką nieruchomością, czy ma prawo wykonywać czynności zarządu, zawierać umowy, ponosić koszty?
3.2. Jakie przepisy obowiązują LP od momentu wyodrębnienia lokalu?
3.3. Jakie prawa przysługuje LP po wyodrębnieniu lokalu?
3.4. Powstanie i funkcjonowanie wspólnoty według prawa i orzecznictwa.

4. Czy jednostka LP ma prawo wykonywać zarząd powierzony taką nieruchomością w trybie ustawy o własności lokali?
4.1. Warunki zarządu powierzonego według ustawy o własności lokali.
4.2. Odrębność prawna i finansowa LP, wspólnoty i właściciela lokalu.
4.3. Czy wykonując taki zarząd powierzony LP ma prawo ująć wyodrębniony lokal w swoim majątku?

5. Aspekty podatkowe zarządu taką nieruchomością, z której sprzedano lokal.

Czas trwania

9.00-14.00

Prelegenci

Eugenia Śleszyńska

Wybitna specjalistka z zakresu problematyki gospodarowania i zarządzania nieruchomościami, w tym obsługi technicznej obiektów budowlanych. Autorka wielu publikacji i książek, m.in. „Obowiązki właścicieli obiektów budowlanych oraz inwestorów. Przegląd, konserwacja i roboty budowlane", wykładowca na studiach podyplomowych związanych z gospodarką nieruchomościami. Posiada doświadczenie w audycie gospodarki nieruchomości uczelni.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie prowadzimy poprzez platformę Zoom.

Wymagania sprzętowe:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym,
- przeglądarka internetowa (np. FireFox, Google Chrome),
- głośniki lub słuchawki,
- dodatkowo, dla osób oczekujących interakcji wizualnych - kamera internetowa (wbudowana lub podłączana na USB),
- w wypadku uczestniczenia w szkoleniu przy pomocy komputera stacjonarnego, rekomendujemy łączenie się poprzez aplikację Zoom.

Rejestracja

Cena standardowa
650
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 4 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • 7 dniowy dostęp do nagrania szkolenia
  • Rozwiń
Zniżki grupowe:
  • 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 15% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • 20% przy zgłoszeniu min. 5 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie umowy wiążącej, stanowi zgodę na wystawienie faktury i zobowiązanie do uiszczenia zapłaty za szkolenie.

Kwotę za szkolenie należy wpłacić na konto Meeting Factory sp. z o. o. przed datą szkolenia. W tytule przelewu prosimy umieścić kod szkolenia podany w formularzu zgłoszeniowym. Brak uiszczenia wpłaty i nie wzięcie udziału w szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją.

Najpóźniej na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenia udziału w szkoleniu oraz informacje organizacyjne dotyczące szkolenia. W przypadku nie otrzymania jakichkolwiek informacji do 2 dni przed zajęciami, prosimy o kontakt telefoniczny z działem szkoleń.

Po zrealizowanym szkoleniu zostanie wystawiona faktura zgodnie z przepisami wg ustawy o podatku VAT i przesłana poczta tradycyjną lub wysłana na wskazany adres e-mail, w przypadku wyrażenia zgody na wysłanie w formie elektronicznej.

W przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł przeprowadzić zajęć w podanym wcześniej terminie organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć. Uczestnicy zajęć niezwłocznie zostaną poinformowani o tym fakcie.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem szkolenia, z przyczyn niezależnych od Organizatora (również jeśli nie zgłosi się odpowiednia liczba uczestników). Wpłacona zaliczka zostanie zwrócona.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Meeting Factory sp. z o. o.
  • Ulica i nr: Palacha 5/3
  • Kod pocztowy: 30-363
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6762329345

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska Palacha 5/3

Organizator

Meeting Factory sp. z o. o.
30-363 Kraków, Polska
Palacha 5/3
woj. małopolskie
Od 2001 roku organizujemy przedsięwzięcia w obszarze nieruchomości, architektury i budownictwa. Dostarczamy praktyczną wiedzę oferując szerokie spektrum szkoleń, konferencji i spotkań. Wielokierunkowe doświadczenie pozwoli nam spełnić oczekiwania wym...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!