Wczoraj kolega, dzisiaj szef - First Time Manager

O szkoleniu

W pracy na tym treningu każdy uczestnik aktywnie pracuje nad tym, aby już na początku menedżerskiej drogi w pełni przygotować się do wymagającej i fascynującej roli menedżera i lidera. Uniknąć kosztownych błędów, zbudować plan działań na stracie i wypracować najlepsze nawyki lidera. Skupimy się na takich kompetencjach jak: zarządzanie, komunikacja czy wywieranie wpływu. Jeśli więc Twoi menedżerowie są przed lub tuż po awansie, mają krótki staż na stanowisku menedżerskim albo nigdy wcześniej nie szkolili się w zakresie zarządzania zespołem – ten warsztat jest im niezbędny.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestnika:

  • Jak najbardziej świadome, zaplanowane wejście w nową rolę menedżera
  • Uniknięcie kosztownych błędów
  • Zyskanie większego poczucia sprawczości i pewności siebie
  • Wybór stylu kierowania
  • Rozpoczęcie procesu stawania się liderem
  • Zyskanie szacunku kolegów, którzy zaczną się liczyć z nowym menedżerem
  • Zrozumienie swojego zespołu i tego, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób
  • Rozwianie różnego rodzaju wątpliwości związanych z kierowaniem zespołem, rozwiązanie trudności, znalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania
  • Wprowadzenie skutecznych, jasnych i zrozumiałych komunikatów do zespołu

Korzyści dla organizacji:

  • Menedżerowie staną się ambasadorami organizacji
  • Zwiększy się efektywność młodego menedżera w realizacji celów i strategii organizacji
  • Menedżerowie otrzymają wsparcie w wyzwaniach pracy menedżerskiej
  • Znikną kosztowne błędy w pracy młodych menedżerów
  • Twoi pracownicy będą mieli zapewniony rozwój i satysfakcję z wykonywanej pracy
  • Zbudujecie sprzyjającą, nowoczesną kulturę organizacji
Kto powinien wziąć udział?
  • Młodzi menedżerowie z małym doświadczeniem
  • Osoby przygotowujące się do awansu na menedżera zespołu

Program szkolenia

Zmiana perspektywy. Z pracownika na perspektywę menedżera.

  • Zjawiska współczesnego biznesu – co z tego wynika dla młodego menedżera?
  • Po co zespołowi szef? Cele zarządzania; 4 podstawowe funkcje menedżera? Organizowanie, delegowanie, motywowanie, rozliczanie. Zarządzanie jako cykl i proces.
  • Jakie mam silne strony? Praca nad poznaniem swoich silnych stron. Samoświadomość – jej znaczenie dla pracy menedżera.
  • Pułapki, które czyhają na nowego menedżera (wąskie gardło decyzyjne, prawdziwy ogląd sytuacji, czyli zbieranie informacji z jak największej liczby źródeł, narzędzia decyzyjne, samodzielność pracowników).
  • Zadania nowego menedżera, czyli od czego zacząć? Najważniejsze działania kierownika na początek, przygotowanie gruntu pod pierwsze działania.
  • Możliwe reakcje zespołu na awans wewnętrzny i jak sobie z nimi radzić.

Jakim mam być szefem – dyrektywnym czy liberalnym?

  • Jakim mam być szefem – dyrektywnym czy partycypacyjnym? Style kierowania i ich konsekwencje dla efektywności zespołu.
  • Jakim jestem szefem? Określenie indywidualnego stylu kierowania – diagnoza, wg. Herseya – Blancharda oraz wg. Blake’ a – Moutona.
  • Jak rozpoznać dojrzałość pracownika? Optymalne dopasowanie stylu zarządzania i narzędzi.
  • Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika (relacyjny, optymalny, zadaniowy, unikowy, zachowawczy).

Komunikacja, czyli narzędzia rozumienia ludzi – zestaw psychologicznych narzędzi menedżera.
Zarządzanie komunikacją w zespole.

  • Problemy komunikacyjne w różnych stylach kierowania.
  • Jak budować relacje i zaufanie w organizacji? Metoda radykalnej szczerości.
  • Opory przed otwartą komunikacją – bilans zysków i strat.
  • Komunikacja oparta na potrzebach. Zasady skutecznej komunikacji w zespole.
  • Narzędzia komunikacyjne: eliminowania kosztownych projekcji w umyśle pracownika i własnym, Narzędzie pozytywnej intencji, otwieranie pola trudnych pytań – stanowiska i interesy, negocjowanie, radzenie sobie z oporem pracownika, przeramowania, parafraza potrzeb zamiast parafrazy stanowisk, praca pytaniami, etc.
  • Jak wpływać na rozmówcę i utrzymywać jego skupienie poprzez komunikację werbalną i niewerbalną?
  • Jak wydawać polecenia?
  • Najgroźniejsze błędy i sposoby ich unikania/naprawiania (brudna komunikacja, błędy poznawcze, niewłaściwie ustawiony cel, założenia, interpretowanie, unikanie, etc.).
  • Zgrubny algorytm dobrej rozmowy.
  • Dobry Feedback. Różnice pomiędzy rodzajami udzielania informacji zwrotnej w odniesieniu do zachowania lub wykonania zadania.
  • Jak poprowadzić rozmowę rozwojową? Jak poprzez rozmowę odkryć co motywuje pracownika? Techniki rozmów rozwojowych i motywujących pracownika.
  • Techniki dyscyplinowania i egzekwowania realizacji zadań przez pracownika.

Jak stworzyć odpowiedzialny, współpracujący zespół?

  • Czym jest efektywność zespołu? Grupa robocza a zespół.
  • Jak fazy rozwoju zespołu implikują działania menedżera? Proces grupowy, z perspektywy psychoanalitycznej (zamiast modelu Tuckama i Jensena).
  • Jak pracować nad własnym autorytetem? Expose menedżera.
  • Jak budować sprawny zespół? Metody wprowadzania zasad współpracy.
  • Misja, cele krótko- i długoterminowe organizacji, i rola zespołu w realizacji celów, w kontekście tworzenia z zespołem zasad współpracy,
  • Wpływ empatii na kształtowanie się norm zespołowych, wg. V. Druskat, J.M. Batista -Foguet oraz S. Wolff’a,
  • Rozwijanie systemowego myślenia pracowników w kontekście pracy zespołowej,
  • Jak rozwijać wydajny zespół? 6 nawyków wydajnego zespołu wg S. Kohn’a i V. O’Connel’a.

Jak delegować i rozliczać efektywność pracownika?

  • Delegowanie jako narzędzie zwiększania wartości pracownika, angażowania i budowania współodpowiedzialności za jakość standardów pracy.
  • Jak skutecznie wyznaczać zadania? 6 stopni delegowania H. Shermana.
  • Błędy w delegowaniu.
  • Planowanie delegowania.
  • W jaki sposób i po co kontrolować vs zaufanie do pracownika?
  • Rozmowa planująca, monitorująca, rozliczająca.

Czas trwania

2 dni szkolenia po 8 godzin (9:00-17:00)

Prelegenci

Agnieszka Olszewska-Benewiat
Agnieszka Olszewska-Benewiat
Trener-praktyk MENTORI

Z jednej strony jestem twardo stąpającym po ziemi trenerem, konsultantem, mediatorem, z drugiej – wpadam w wir tworzenia, wymyślania i budowania. Audytuję, diagnozuję, a następnie opracowuję autorskie programy naprawcze lub rozwojowe dla kadry zarządzającej, zespołów oraz całych organizacji. O mojej pracy mówię: chłodny profesjonalizm połączony z niesłabnącym optymizmem i wrodzoną radością. Wierzę, że ludzie mogą każdego dnia stawać się lepsi nie dla innych, ale przede wszystkim dla siebie... Rozwiń . Moje specjalizacje to przede wszystkim: komunikacja międzyludzka, zarządzanie zespołem, zarządzanie zmianą, delegowanie zadań, rozwiązywanie konfliktów. Inspirują mnie ludzie, organizacje i sytuacje. To oni są podstawą i punktem wyjścia wszystkich moich szkoleń. Uwielbiam nieszablonowe rozwiązania i transfery między niespokrewnionymi branżami, nietypowe konteksty oraz zapadające w pamięć przykłady. Kluczowa jest dla mnie jakość i rzetelność treści, które przekazuję uczestnikom, a ciekawość i pytania z ich strony podbijają moje zaangażowanie do szalonych wskazań. Zwiń

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena promocyjna (online)
Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
1 190
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Cena regularna (online)
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Cena promocyjna (stacjonarne)
Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena regularna (stacjonarne)
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena warsztatu zamkniętego
Grupa do 10 osób, 2 dni szkoleniowe
6 900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • konsultacje z trenerem
Zapisz się

Organizator

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa
Niedźwiedzia 29B
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa Niedźwiedzia 29B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!