O szkoleniu
Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. W tym celu przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, pokazujące zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu. W trakcie sesji warsztatowych uczestnicy będą mieli możliwość zastanowienia się i przedyskutowania, jak sprawić, żeby proces adaptacji łączył w sobie wartościową merytorykę, atrakcyjną formę, i szybką gotowość pracownika do realizacji zadań. Każda organizacja jest inna i posiada niepowtarzalne zasoby (pracownicze, finansowe, organizacyjne). Unikatowość jest powodem, dla którego program Onboardingu powinien być tworzony na miarę. Projektując, możemy uczynić proces efektywnym biznesowo, dopasowując go do szczególnych cech organizacji.
Celem szkolenia jest pokazanie, co składa się na spójny, angażujący i atrakcyjny program onboardingu. Uczestnicy podejmą próbę zaprojektowania procesu, dzięki któremu pracownik zyska motywację do pozostania w firmie, a organizacja zyska zaangażowanego i w pełni wydajnego pracownika.
Korzyści dla uczestników
- Uczestnicy szkolenia poznają różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm
- Będą w stanie zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie
- Podejmą próbę stworzenia zarysu procesu
- Zyskają możliwość budowania swojego wizerunku jako eksperta w obszarze adaptacji pracownika w swojej organizacji
- Działów HR
- Dyrektorów, menedżerów personalnych
Program szkolenia
1. Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
• wizerunek firmy,
• lojalność talentów,
• fluktuacja i koszty zatrudnienia.
2. Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4C:
• obszar proceduralny – Compliance,
• obszar zadań i celów – Clarification,
• obszar "zasad gry" kultura organizacyjna – Culture,
• obszar relacji i integracji – Connection.
3. Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
• Onboarding pasywny,
• High Potential Onboarding,
• Onboarding proaktywny.
4. Kategorie i taktyki adaptacyjne, analiza możliwości:
• kolektywna vs indywidualna,
• formalna vs nieformalna,
• etapowa vs losowa,
• sukcesyjna vs dysjunktywna,
• afirmacyjna vs roszczeniowa.
5. Nowe terminy w Onboardingu:
• Pre-Boarding,
• Re-Boarding,
• Off-Boarding.
6. Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.
7. Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).
8. Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
• koordynator programu,
• eksperci,
• HR,
• opiekun, „buddy”,
• trener,
• instruktor,
• coach,
• mentor.
9. Przegląd - jak robią to inni?
10. Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.
11. Ewaluacja procesu wsparcia bezpośredniego i pośredniego (jakościowa i ilościowa). Wskaźniki efektywności Onboardingu.
12. Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.
Czas trwania
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
34-500 Zakopane
ul. Szymaszkowa
woj. małopolskie
00-811 Warszawa
Towarowa 2
woj. mazowieckie
53-332 Wrocław
Powstańców Śląskich 7
woj. dolnośląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
