Wdrożenie nowego pracownika do organizacji - onboarding

O szkoleniu

Wdrożenie nowego pracownika do organizacji - onboarding

Warto zadbać o to, by pierwsze dni w nowej pracy przebiegały w miłej i przyjaznej atmosferze. W tym celu przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, pokazujące zasady tworzenia skutecznego programu wdrożenia nowego pracownika do organizacji. Omawia sposoby podejścia, narzędzia, wskaźniki i pozostałe elementy decydujące o jakości onboardingu. W trakcie sesji warsztatowych uczestnicy będą mieli możliwość zastanowienia się i przedyskutowania, jak sprawić, żeby proces adaptacji łączył w sobie wartościową merytorykę, atrakcyjną formę, i szybką gotowość pracownika do realizacji zadań. Każda organizacja jest inna i posiada niepowtarzalne zasoby (pracownicze, finansowe, organizacyjne). Unikatowość jest powodem, dla którego program Onboardingu powinien być tworzony na miarę. Projektując, możemy uczynić proces efektywnym biznesowo, dopasowując go do szczególnych cech organizacji.

Celem szkolenia jest pokazanie, co składa się na spójny, angażujący i atrakcyjny program onboardingu. Uczestnicy podejmą próbę zaprojektowania procesu, dzięki któremu pracownik zyska motywację do pozostania w firmie, a organizacja zyska zaangażowanego i w pełni wydajnego pracownika.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy szkolenia poznają różne podejścia do procesu onboardingu i zdefiniują najkorzystniejsze rozwiązania dla swoich firm
  • Będą w stanie zaprojektować optymalny i angażujący proces wdrożenia nowego pracownika we własnej firmie
  • Podejmą próbę stworzenia zarysu procesu
  • Zyskają możliwość budowania swojego wizerunku jako eksperta w obszarze adaptacji pracownika w swojej organizacji
Kto powinien wziąć udział?
  • Działów HR
  • Dyrektorów, menedżerów personalnych

Program szkolenia

1. Onboarding - ogólna charakterystyka oraz wpływ na postrzeganie i funkcjonowanie organizacji:
• wizerunek firmy,
• lojalność talentów,
• fluktuacja i koszty zatrudnienia.

2. Obszary efektywnego wdrożenia pracownika. Zasada 4C:
• obszar proceduralny – Compliance,
• obszar zadań i celów – Clarification,
• obszar "zasad gry" kultura organizacyjna – Culture,
• obszar relacji i integracji – Connection.

3. Wybór rodzaju strategii jako wypadkowa zasobów i modelu biznesowego:
• Onboarding pasywny,
• High Potential Onboarding,
• Onboarding proaktywny.

4. Kategorie i taktyki adaptacyjne, analiza możliwości:
• kolektywna vs indywidualna,
• formalna vs nieformalna,
• etapowa vs losowa,
• sukcesyjna vs dysjunktywna,
• afirmacyjna vs roszczeniowa.

5. Nowe terminy w Onboardingu:
• Pre-Boarding,
• Re-Boarding,
• Off-Boarding.

6. Ramy czasowe i działania w poszczególnych przedziałach procesu, etapy adaptacji.

7. Narzędzia wykorzystywane w procesie (np. procedury, ankiety, kwestionariusze, materiały informacyjne). Forma narzędzi (np. papierowe, online, platformy, szkolenia, integracje).

8. Kluczowe osoby wspierające i odpowiadające za proces, ich rola i zadania. Kontekst relacji międzyludzkich i procesów:
• koordynator programu,
• eksperci,
• HR,
• opiekun, „buddy”,
• trener,
• instruktor,
• coach,
• mentor.

9. Przegląd - jak robią to inni?

10. Rola komunikacji i informacji zwrotnej w procesie adaptacji pracownika.

11. Ewaluacja procesu wsparcia bezpośredniego i pośredniego (jakościowa i ilościowa). Wskaźniki efektywności Onboardingu.

12. Proces Onboardingu jako źródło wiedzy o firmie i szansa na optymalizację procesów w organizacji.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Kasprowy***

34-500 Zakopane

ul. Szymaszkowa

woj. małopolskie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Hotel Novotel**** & Ibis Centrum***

53-332 Wrocław

Powstańców Śląskich 7

woj. dolnośląskie

Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Hotel Ibis Styles Warszawa Centrum***

00-441 Warszawa

Zagórna 1a

woj. mazowieckie

Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Online 22-23 luty 2021

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!