O szkoleniu
Okres oczekiwania dobiegł końca wraz z wejściem w życie tzw. Polskiego Ładu, który wdraża nowe, dodatkowo jeszcze zmodyfikowane, regulacje od stycznia 2022 r. Niepokój jednak trwa, ponieważ rewolucja – choć przesunięta w czasie – rewolucją pozostaje.
Aby pomóc Państwu w odnalezieniu się w tej nowej rzeczywistości, serdecznie zapraszamy na szkolenie, podczas którego z jednej strony omówimy nowe regulacje i ich możliwy wpływ na biznes, a z drugiej podzielimy się z Państwem praktycznymi wskazówkami wynikającymi z naszego bogatego doświadczenia w odzyskiwaniu należności WHT.
Zespół Postępowań Podatkowych oraz Sądowych w Crido odzyskał w ostatnich latach podatek u źródła w kwocie ponad 600 mln zł. Część tej kwoty pochodziła z wpłat WHT dokonanych po 2019 r. Udział w szkoleniu pozwoli Państwu na zdobycie praktycznych informacji na temat zwrotu podatku WHT. Dla tych z Państwa, którzy zdecydują się na brak pobrania podatku i złożenie oświadczenia zastanowimy się nad możliwością zabezpieczenia członków zarządu przed ewentualną odpowiedzialność karną skarbową.
Szkolenie poprowadzą nasi eksperci na co dzień zajmujący się kwestią podatku u źródła.
Księgowi, doradcy podatkowi, przedsiębiorcy, osoby zajmujące się tematyką podatków.
Program szkolenia
Agenda szkolenia
Część I
- Zasady pobierania podatku u źródła w 2022 r. – modyfikacja rewolucji.
- Trzy opcje działania przy wypłatach podlegających WHT: pobranie podatku w stawce podstawowej i zwrot (pay and refund), opinia zabezpieczająca, oświadczenie zarządu. Warunki, skutki, ryzyka każdej z opcji.
- Jak rozumieć należytą staranność w praktyce? Przykłady dokumentów / pytań / informacji, które powinny być zebrane w toku prac (z uwzględnieniem różnic: podmioty powiązane vs. podmioty niepowiązane).
- Zaprezentowanie przykładowego procesu decyzyjnego przy przygotowaniu płatności zagranicznej podlegającej WHT (przykład działania procedury WHT w praktyce – drzewo decyzyjne).
Część II
- Specyfika postępowań w zakresie zwrotu WHT.
- Praktyczne doświadczenia w kontaktach z nowym organem właściwym w zakresie wszelkich spraw związanych z WHT.
- Jak przygotować się do wystąpienia o zwrot podatku? W jakim trybie wnioskować i jakie dokumenty zgromadzić?
Czas trwania
Prelegenci
Anna Pęczyk-Tofel
partner w CRIDO
Doradca podatkowy i radca prawny. Specjalizuje się w postępowaniach podatkowych i sądowych. Reprezentowała klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi z zakresu podatków dochodowych (szerokiego spektrum spraw z zakresu cen transferowych), VAT, akcyzy, PCC oraz podatków lokalnych. Kompleksowo wspiera podatników w ramach przygotowania do kontroli, reprezentowania ich w trakcie kontroli, a także budowania strategii na wypadek weryfikacji przez organy podatkowe przeprowadzonych w przeszłości transakcji / dokonanych rozliczeń podatkowych. Ma bogate doświadczenie w odzyskiwaniu podatku u źródła dla wielu zagranicznych inwestorów. Jest autorką licznych publikacji w prasie, magazynach branżowych oraz artykułów naukowych. Karierę zawodową rozpoczęła w 2004 roku w polskiej kancelarii, a następnie kontynuowała w dziale postępowań podatkowych w jednej z firm tzw. Wielkiej Czwórki. Od 2016 r. jest związana z CRIDO.
Jacek Drzazga
menedżer w CRIDO
Tomasz Koterbski
menedżer w CRIDO
Tomasz rozpoczął karierę zawodową w doradztwie podatkowym w 2014 roku. Przed dołączeniem do Crido w 2016 roku pracował w polskich kancelariach podatkowych i prawnych. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, restrukturyzacji oraz międzynarodowego prawa podatkowego. Doradza również w zakresie bieżącego wsparcia podatkowego podmiotów gospodarczych w zakresie podatków dochodowych. Tomasz posiada doświadczenie w opracowywaniu efektywności podatkowej procesów restrukturyzacyjnych i reorganizacyjnych, które zdobył podczas licznych projektów realizowanych zarówno dla polskich, jak i zagranicznych podmiotów. Absolwent Prawa na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył szkołę prawa angielskiego i europejskiego na Wydziale Prawa Uniwersytet Warszawskiego prowadzoną we współpracy z Uniwersytetem Cambridge. Radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Licencjonowany doradca podatkowy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunki uczestnictwa:
Warunkiem uczestnictwa przez Uczestnika w Szkoleniu jest: dokonanie przez Klienta zgłoszenia za pośrednictwem Formularza Zgłoszeniowego; zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu Szkoleń Online CRIDO; dokonanie opłaty za Szkolenie.
Zawarcie umowy wiążącej Organizatora i Klienta, na warunkach określonych w Ofercie oraz w Regulaminie Szkoleń Online CRIDO, następuje w momencie dokonania zgłoszenia za pośrednictwem Formularza Zgłoszeniowego, z zastrzeżeniem wyczerpania miejsc na dane Szkolenie oraz potwierdzenie o przyjęciu zgłoszenia następuje drogą mailową, na adres poczty elektronicznej podany w Formularzu Zgłoszeniowym, najpóźniej na 5 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia. W przypadku zgłoszenia się Klienta w terminie krótszym niż 5 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia, potwierdzenie o przyjęciu zgłoszenia przesłane zostanie niezwłocznie, nie później jednak niż na dzień przed planowaną datą Szkolenia. Dokonanie zgłoszenia później niż na 1 dzień przed datą Szkolenia nie jest możliwe.
Potwierdzenie zawiera imię i nazwisko Klienta i/lub firmę, adres poczty elektronicznej wskazanej przez Klienta, dane identyfikacyjne Klienta, w tym firma oraz adres, szczegółowe informacje dotyczące Szkolenia takie jak nazwę, datę, godzinę, link do szkolenia online oraz numer rachunku bankowego, na który należy dokonać opłaty, a także inne dodatkowe informacje dotyczące Szkolenia.
Opłaty i warunki płatności:
Wszystkie kwoty wymienione w Ofercie są kwotami netto, do których doliczany jest podatek VAT, wg obowiązującej stawki. Uczestnik zobowiązany jest do dokonania opłaty za Szkolenie w terminie maksymalnie 3 dni roboczych przed planowaną datą Szkolenia, a w przypadku dokonania zgłoszenia po upływie tego terminu – nie później niż na 1 dzień przed datą Szkolenia. Za moment płatności uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Organizatora.
Brak uiszczenia opłaty za Szkolenia i niewzięcie udziału w Szkoleniu nie jest jednoznaczne z rezygnacją ze Szkolenia.
Klient, akceptując Regulamin Szkoleń Online CRIDO, przyjmuje do wiadomości, że faktury pro forma, faktury VAT, korygujące faktury VAT oraz duplikaty faktur i duplikaty faktur korygujących przesłane zostaną na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura pro forma zostanie wystawiona w momencie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia dotyczącego Szkolenia oraz przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura VAT zostanie wystawiona po przeprowadzeniu Szkolenia oraz przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym.
Opłaty należy dokonać na konto Organizatora wskazane w otrzymanym potwierdzeniu udziału w Szkoleniu.
Organizator zastrzega sobie prawo wysłania wezwania do zapłaty na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu Zgłoszeniowym.
Masz pytania? Napisz do nas
