O szkoleniu
-
Cel szkolenia-
przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie windykacji należności w ujęciu prawnym oraz postępowania egzekucyjnego i zabezpieczającego;
-zapoznanie uczestników z aktualnie obowiązującym stanem prawnym;
-zwiększenie skuteczności uczestników podczas procesów windykacyjnych w organizacji;
-analiza przypadków w oparciu o przykłady zaczerpnięte z polskiej praktyki sądowej.
Korzyści dla uczestników
-Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie prawnych aspektów windykacji należności.
-Ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków.
-Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z radcą prawnym.
-
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
I. Monitoring wierzytelności i prewindykacja
1. Monitoring wierzytelności;
2. Prewindykacja, zasady stosowania i efektywne instrumenty prewindykacji (w tym. m.in. mechanizmy działań prewindykacyjnych, outsourcing usług prewindykacyjnych, instrumenty prewindykacji, wady i zalety prewindykacji);
3. Projektowanie procedur windykacyjnych z uwzględnieniem charakterystyki podmiotu;
II. Analiza sytuacji prawnej wierzyciela
1. Audyt wierzytelności i jej ewentualnych zabezpieczeń:
a) weryfikacja prawidłowości i skuteczności umów stanowiących źródło wierzytelności (w tym m.in. prawidłowa reprezentacja poszczególnych kategorii podmiotów cywilnoprawnych);
Case study – weryfikacja dokumentów źródłowych
b) weryfikacja terminu przedawnienia wierzytelności i zabezpieczenie wierzyciela przed przedawnieniem wierzytelności;
Case study – analiza sprawy windykacyjnej pod kątem przedawnienia wierzytelności
c) weryfikacja prawnej sytuacji dłużnika (różne możliwości działań windykacyjnych w zależności od charakterystyki dłużnika: osoba fizyczna – znaczenie zgody małżonka, spółka osobowa, osoba prawna).
III. Właściwe działania windykacyjne - dochodzenie wierzytelności.
1. Przedsądowe i pozasądowe działania windykacyjne:
a) wezwanie do zapłaty,
b) negocjacje w procesie windykacji (w tym m.in. podstawowe zasady prowadzenia negocjacji, elementy strategii i taktyki negocjacyjnej, wzmacnianie siły argumentów w toku negocjacji, osiąganie celów);
Case study – gra negocjacyjna
c) postępowanie pojednawcze,
d) ugody i porozumienia restrukturyzacyjne (jak skutecznie zawrzeć ugodę z dłużnikiem, gwarantując sobie spłatę wierzytelności i poprawiając swoją sytuację procesową w razie nie wywiązania się przez dłużnik z warunków ugody, przykładowe klauzule ugody).
e) zarachowanie płatności dłużnika przez wierzyciela;
f) instrumenty prawne w ramach ustawy z dnia 8 marca 2013r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (Dz.U. 2013 poz. 403).
g) możliwość przekazania informacji o dłużniku do BIG, jako narzędzie windykacyjne (dopuszczalność przekazania danych do BIG, najpopularniejsze BIG);
h) możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi, w ramach regulacji ustawy o podatku od towarów i usług, jako narzędzie windykacyjne;
i) kwalifikacja braku spłaty należności przez dłużnika jako przestępstwa – analiza pod kątem możliwości wszczęcia postępowania karnego;
Sesja warsztatowa
2. Ocena możliwości sądowego dochodzenia wierzytelności:
a) analiza możliwego do zebrania materiału dowodowego – opracowanie dokumentacji dla współpracującej kancelarii prawnej,
b) ocena kosztów sądowego dochodzenia należności:
• wysokość opłaty sądowej,
• koszty zastępstwa procesowego,
• inne koszty i opłaty sądowe (opłata skarbowa od pełnomocnictwa, wydatki w toku postępowania sądowego np. koszt opinii biegłego, tłumacza wydatki związane z pokryciem kosztów stawiennictwa świadków).
e) odsetki kapitałowe i odsetki za opóźnienie po 1 stycznia 2016r.
3. Sądowe dochodzenie wierzytelności:
a) postępowanie zabezpieczające (w tym ogólna charakterystyka, koszty, możliwości dostępne w ramach tego postępowania)
b) właściwe postępowanie sądowe – postępowanie rozpoznawcze:
• postępowania w trybie zwykłym,
• postępowania odrębne:
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania nakazowego, przebieg postępowania nakazowego (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania upominawczego, przebieg postępowania upominawczego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
- dopuszczalność skierowania sprawy do postępowania uproszczonego, przebieg postępowania uproszczonego i jego odrębności (wymogi, wady i zalety),
4. Ogólna charakterystyka postępowania przeciwko członkom zarządu dłużnika, prowadzącego działalność w formie spółki z ograniczona odpowiedzialnością (art 299 ksh).
5. Postępowanie spadkowe z perspektywy wierzyciela.
6. Postępowanie o podział majątku wspólnego małżonków z perspektywy wierzyciela.
7. Wpływ postępowania upadłościowego lub postępowań restrukturyzacyjnych na sytuację prawną wierzyciela.
8. Uprawnienia wierzyciela w przypadku wyzbywania się majątku przez dłużnika - działanie dłużnika na szkodę wierzyciela (w tym m.in. ogólna charakterystyka postępowań ze skargi paulińskiej, przestępstwo działania na szkodę wierzyciela).
IV. Postępowanie egzekucyjne
1. Ogólna charakterystyka i przebieg (w tym omówienie wymogów wniosku egzekucyjnego),
2. Uprawnienia wierzyciela w toku postępowania egzekucyjnego (w tym, wskazanie środków egzekucyjnych, możliwość skierowania sprawy do wybranego komornika, skarga na bezczynność, skarga w trybie administracyjnym),
3. Postępowanie w przedmiocie wyjawienia majątku dłużnika.
Czas trwania
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 3 dni (łącznie 18h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 090 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
PoRegulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane. otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
