Współpraca Biura Zarządu z rejestrami - KRS, CRBR, KRZ, KRK 2026

O szkoleniu

PRAWO, BIURO ZARZĄDU

Biuro Zarządu odpowiada za prawidłowe prowadzenie rejestrów oraz sprawną współpracę z kluczowymi systemami państwowymi, takimi jak: Krajowy Rejestr Sądowy (KRS), Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR), Krajowy Rejestr Zadłużonych (KRZ) czy Krajowy Rejestr Karny (KRK). W obliczu intensywnych zmian legislacyjnych oraz dynamicznego rozwoju usług cyfrowych, na pracownikach Biura Zarządu spoczywa odpowiedzialność za bieżące dostosowywanie się do nowych procedur, narzędzi i przepisów.

Zapraszamy na szkolenie poświęcone funkcjonowaniu oraz praktycznym aspektom obsługi najważniejszych rejestrów, z uwzględnieniem obowiązujących regulacji prawnych, ostatnich zmian oraz planowanych nowelizacji na lata 2025–2026. 

Dlaczego warto wziąć udział?
  • Poznasz zasady działania KRS, obowiązki rejestrowe i najczęstsze błędy.
  • Dowiesz się o najnowszych zmianach i planowanych nowelizacjach na 2025/2026.
  • Nauczysz się poprawnie obsługiwać CRBR, KRZ i KRK
  • Otrzymasz wskazówki, kto i jak może reprezentować spółkę przed rejestrami.
  • Dowiesz się, jak bezpiecznie korzystać z e-Doręczeń i uniknąć problemów z korespondencją.
Kto powinien wziąć udział?
  • Kierownicy, Menedżerowie Biura Zarządu i Rady Nadzorczej,
  • Kierownicy działów Organizacyjno-Prawnych,
  • Kierownicy Biur Nadzoru Właścicielskiego,
  • Kierownicy w Biurach Obsługi Organów Spółki,
  • Członkowie Zarządu, Członkowie Rad Nadzorczych,
  • Koordynatorzy ds. organizacyjno-prawnych,
  • Specjaliści ds. korporacyjnych,
  • Asystenci Zarządów i Rad Nadzorczych 

Program szkolenia

21 STYCZNIA 2026 R.

9.15 rejestracja uczestników
9.30 rozpoczęcie szkolenia

Krajowy Rejestr Sądowy

  • zakres KRS i zasady prowadzenia
  • obowiązek wpisu i termin składania wniosków do rejestru
  • Centralna Informacja – prowadzenie zbioru informacji i udzielanie informacji z Rejestru
  • opłaty w postępowaniu przez KRS z uwzględnieniem nowelizacji 2026
  • jawność rejestru i dostęp do rejestru
  • akta rejestrowe i zbiory dokumentów
  • repozytorium dokumentów finansowych
  • skutki braku wpisu i skutki ogłoszenia wpisu
  • domniemanie prawdziwości wpisu
  • odpowiedzialność podmiotu za niezgłoszenie danych do rejestru
  • zasady składania wniosków do KRS
  • dokumenty jakie należy dołączyć do wniosków oraz forma dokumentów
  • skutki wpisu do rejestru i inne możliwe rozstrzygnięcia
  • zawieszenie działalności oraz wpis do rejestru
  • wezwanie do złożenia dokumentów
  • najczęstsze błędy w postępowaniach
  • kary nakładane przez KRS
  • Case study: wniosek o zmianę danych; wniosek o wpisanie/wykreślenie członka zarządu/rady nadzorczej lub prokurenta; wniosek o zmianę statutu /umowy spółki; wniosek o wpis wspólników, itd.

Nowelizacja oraz planowane nowelizacje Krajowy Rejestr Sądowy 2025/2026

  • możliwość założenia konta dla podmiotów wpisanych do KRS
  • składanie wniosków i pism procesowych z konta podmiotu
  • zmiana sposobu odbioru korespondencji z sądu
  • zmiany dotyczące progów w kontekście obowiązkowego badania sprawozdań finansowych
  • podsumowanie najważniejszych zmian KRS ostatnich lat
  • likwidacja obowiązku dokonywania wpisów w MSiG 
  • zmiana w zakresie akt rejestrowych KRS
  • nieznajomość ujawnionych wpisów – brak możliwości zasłania się nieznajomością
  • powoływanie się na dokumenty i dane nie ujawnione jeszcze w KRS
  • dalsza elektronizacja procedury rejestrowej
  • zmniejszenie kosztów postępowania przed KRS
  • ułatwienie podmiotom publicznym dostępu do KRS

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – najnowsza praktyka

  • aktualizacja informacji o beneficjentach rzeczywistych – obowiązki spółek kapitałowych
  • zakres informacji podlegających zgłoszeniu
  • bieg terminów na zgłoszenie informacji
  • podmioty obowiązane (np. banki, firmy leasingowe), a obowiązki w zakresie zgłoszenia danych do CRBR
  • informacja o rozbieżnościach i postępowanie wyjaśniające
  • odpowiedzialność za brak zgłoszenia lub aktualizacji danych – wysokość kary
  • jak wpisać dane beneficjenta rzeczywistego, jeżeli nie posiada on numeru PESEL lub spółka nie zna numeru PESEL?
  • czy prokurent może być beneficjentem rzeczywistym?
  • czy można ustanowić pełnomocnika do rejestracji zgłoszenia?
  • jak udokumentować brak możliwości ustalenia lub wątpliwości co do tożsamości beneficjenta rzeczywistego?
  • czy spółka poprzestaje na wskazaniu osoby zajmującej wyższe stanowisko kierownicze?
  • czy możliwa jest sytuacja w której w spółce brak jest możliwości ustalenia beneficjenta rzeczywistego spółki?
  • Case study: ustalanie beneficjentów rzeczywistych w spółce z o.o. i spółce akcyjnej

Krajowych Rejestr Zadłużonych

  • KRZ a KRD – nie należy mylić
  • wyszukiwanie podmiotów i przeglądanie postępowań, dostęp do KRZ
  • kto zostaje wpisany do KRZ?
  • weryfikacja autentyczności dokumentu
  • jak długo dane pozostają z KRZ?
  • wnioski do masy upadłościowej
  • jakie są korzyści korzystania z danych KRZ?

Krajowy Rejestr Karny

  • uzyskiwanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego drogą tradycyjną
  • uzyskiwanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego drogą elektroniczną
  • opłaty za uzyskanie zaświadczeń 
  • jak poprawnie wypełnić wniosek/zapytanie
  • czy wniosek może złożyć pełnomocnik?
  • uzyskiwanie informacji za pośrednictwem systemu informatycznego ECRIS
  • wydawanie wielojęzycznych standardowych formularzy jako załączników do zaświadczeń z Krajowego Rejestru Karnego

Doręczenia elektroniczne

  • e-Doręczenia w praktyce – problemy i niebezpieczeństwa
  • odbiór korespondencji przez e-Doręczenia
  • czy e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego?
  • czy można złożyć reklamację w zakresie przesyłki przez e-Doręczenia?
  • e-Doręczenia a ePuap – funkcje i doręczenia

Pełnomocnik, prokurent oraz pracownik spółki w postępowaniu przed rejestrami

  • pełnomocnik lub prokurent przed KRS
  • prokurent przed CRBR
  • doręczenia elektroniczne a pełnomocnictwo
  • czy pracownik może być pracownikiem spółki przed KRS, KRK, CRBR, KRZ lub w innym postępowaniu administracyjnym bądź sądowym?
  • zasady udzielania pełnomocnictw oraz opłata od pełnomocnictw
  • jakim dokumentem posługuje się prokurent, a jakim pełnomocnik?
  • Case study: wzory pełnomocnictw oraz rejestr pełnomocnictw

15.30 – Zakończenie szkolenia

Czas trwania

9.30 - 15.30

Prelegenci

0
mec. Romana Pietruk

Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.

Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbędzie się na platformie szkoleniowej clickmeeting.

Rejestracja

Cena 1
1 681
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 770 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group

https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
  • Kod pocztowy: 00-545
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 7010991220

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska ul. Marszałkowska 58 lok. 15

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa, Polska
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!