Współpraca z Influencerem - co zrobić, aby była legalna

O szkoleniu

Jesteś Influencerem, który chce znać swoje prawa? Zastanawiałeś się, dlaczego UOKiK nakłada kary na osoby działające aktywnie na social mediach? A może jesteś przedsiębiorcą, który współpracuje z Influencerami i chciałby wiedzieć, jak to zrobić zgodnie z literą prawa oraz na jakie elementy przy zawieraniu umowy należy zwrócić uwagę?

Przygotowaliśmy praktyczny kurs, po którego zakończeniu każdy z uczestników będzie wiedział, jak funkcjonować w social mediach, na co należy zwrócić uwagę, jak powinna wyglądać "idealna umowa" pomiędzy dwoma stronami, a także jakich zasad należy przestrzegać, publikując treści na portalach czy korzystając z zewnętrznych aplikacji. 

Kto powinien wziąć udział?

Jeżeli jesteś Influencerem, czy przedsiębiorcą, który chce współpracować z Influencerem to jest to kurs idealny dla Ciebie. Dedykowany również dla twórców na portalach typi Instagram, Facebook, TikToku, czy YouTube.

Program szkolenia

MODUŁ I. UMOWA Z INFLUENCEREM

  • Jak powinna wyglądać wzorcowa umowa z Influencerem?
  • Czy za każdym razem należy ją podpisywać?
  • Na jakie kwestie należy zwracać uwagę konstruując/czytając takie umowy?
  • Co w momencie, gdy nie mamy podpisanej żadnej umowy lub nie uda się wypełnić jej postanowień?

Omówimy, od strony praktycznej, umowy z Influencerami z punktu widzenia Influencera oraz przedsiębiorcy. Wskarzemy jakie zapisy są korzystne dla obu stron, na co zwracać uwagę oraz co powinna zawierać w sobie taka umowa.

MODUŁ II. PRAWA AUTORSKIE

  • Czy istnieje obowiązek przeniesienia praw autorskich?
  • Czy mogę posługiwać się grafikami znalezionymi w Internecie lub ze stocka?

Omówimy kwestie związane z tym, kiedy powstają prawa autorskie, komu przysługują, czy należy je przenieść na inny podmiot, czy może lepiej udzielić licencji? Dodatkowo skupimy się na tematyce związanej z grafikami, co można wykorzystywać, a co nie i przede wszystkim na co zwracać uwagę, aby nie naruszyć praw innych podmiotów.

MODUŁ III. WIZERUNEK

  • Czy może ktoś się posługiwać naszym wizerunkiem?
  • Czy potrzebna jest na to za każdym razem odrębna zgoda?
  • Czy przedsiębiorca z którym współpracuje Influencer może zamieścić u siebie na stronie jego wizerunek? A jeżeli wyrazimy taką zgodę, to w jakiej formie powinno się to odbyć?

W tym module skupimy się na kwestiach związanych z wizerunkiem Influencera i jego wykorzystaniem przez przedsiębiorcę, a także praktycznych kwestiach dotyczących tego czym w ogóle jest wizerunek i czy może nim być np. głos? Co w momencie, gdy zakryjemy komuś oczy, ale nadal możemy rozpoznać tą osobę?

MODUŁ IV. OZNACZANIE WSPÓŁPRAC Z INFLUENCERAMI

  • Czy za każdym razem istnieje obowiązek oznaczenia współpracy z Influencerem?
  • W jaki sposób należy to zrobić? Co o tym mówią przepisy prawa i co zrobić, by we właściwy sposób oznaczyć taką współpracę?
  • Czy Influencer może dostać karę finansową za brak oznaczenia, czy niewłaściwe oznaczenie?

Omówimy w sposób wyczerpujący kwestię współprac z Influencerami i obowiązków jakie są nałożone na osoby, które podejmują współpracę z danym przedsiębiorcą. Zostaną również poruszone praktyczne kwestie, czyli np. na co każdy Influencer powinien zwracać uwagę przy tworzeniu postów sponsorowanych. Poruszona zostanie również tematyka reklam ukrytych i co należy zrobić, aby nie naruszyć przepisów prawa.

MODUŁ V. LOGOTYPY

  • Czy Influencer może posługiwać się logotypem innej marki?
  • Czy konieczna jest na to osobna zgoda?
  • Czy istnieje konieczność rejestracji logotypów lub nazw kont social mediów lub pseudonimów jako znaków towarowych?
  • Co w momencie, gdy Influencer chce stworzyć własną markę lub sklep internetowy?

Skupimy się na praktycznym ujęciu znaków towarowych w działalności prowadzonej przez Influencera. Przy pomocy case studies omówimy najczęściej spotykane przypadki naruszeń oraz ryzyko związane z nieznajomości przepisów dotyczących znaków towarowych.

MODUŁ VI. REPOSTOWANIE, SHAREOWANIE ORAZ WSZELKIE POSTACI UDOSTĘPNIANIA ZDJĘĆ NA SOCIAL MEDIACH

  • Które z form udostępniani zdjęć są legalne, a które niedopuszczalne?

Omówienie praktyczne wszystkich postaci udostępniania materiałów na social mediach z prawnego punktu widzenia.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Anna Maria SobczakTrener

Radca prawny, prawnik ds. ochrony konkurencji i konsumenta w Fundacji Pro Publika i Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, prawnik ds. własności intelektualnej w prawoalkoholowe.pl, członek Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy przy Uniwersytecie Śląskim (Law in Styl), członek Stowarzyszenie We&Waste.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.
Centrum szkoleniowe WSPÓLNA

00-684 Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 580
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Rozwiń
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę po okresie promocji
1 280
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
Szkolenie online - promocja
za zgłoszenie min. 8 dni przed terminem
980
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Warunkiem udziału w szkoleniu jest uregulowanie płatności do min. 7 dni przed szkoleniem
  • Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłącze 31
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!