O szkoleniu
Dla biur rachunkowych wdrożenie KSeF będzie szczególnym wyzwaniem:
-po pierwsze - muszą przygotować się do KSeF jak każdy inny przedsiębiorca,
-po drugie - muszą przynajmniej częściowo przygotować na KSeF swoich klientów,
-po trzecie – konieczna będzie modyfikacja reguł współpracy: biuro rachunkowe – klient.
Podczas szkolenia omówione zostaną zmiany jakie czekają nas w związku z wejściem życie KSeF 2.0. ze wskazaniem tych zagadnień, które mają największe praktyczne znaczenie dla przedsiębiorców, szczególnie w obszarach działalności biur rachunkowych, które generują ryzyko w kontekście KSeF.
Zaproponujemy Państwu klauzule umowne, które zminimalizują to ryzyko.
Właściciele i pracownicy biur rachunkowych
Program szkolenia
1. KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF
2. Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF
-daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?
-wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy ?
-czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP?
-jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?
3. Jakie transakcje dokumentować w KSeF
-sprzedaż B2B krajowa
-sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?
-obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować?
4. UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania !!!
-ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?
-co je wyróżnia?
-praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony
5. KOD QR
-rodzaje kodów QR
-kiedy na fakturę trzeba nanieść kod QR?
-na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?
6. Certyfikaty KSeF
-kto i kiedy może zawnioskować o certyfikat?
-rodzaje certyfikatów?
-jak będą wykorzystywane certyfikaty?
-limity
7. KSeF – uprawnienia i uwierzytelnienie
-ZAW-FA - kto musi złożyć?
-modele nadawania uprawnień – kiedy warto skorzystać z IDWew?
-jak przyznać uprawnienia dla biura rachunkowego?
-jak uwierzytelnić się w KSeF?
8. Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – schema Fa(3)
-budowa schemy FA(3)
-pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne
-na jakie pola trzeba zwrócić uwagę?
-załącznik jako element schemy FA(3)
-czy warto podawać szczegółowe informacje na fakturze?
-wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji
9. DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY
-jak prawidłowo określić moment wystawienia faktury: zasada i wyjątki
-sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać?
-UPO – jakie elementy zawiera?
10. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!!
-kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin na odliczenie podatku?
-skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?
-wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF
-kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?
-faktury scamowe – zgłoszenie oraz ukrycie w KSeF
11. Indywidualny numer KSeF faktury - gdzie będzie widoczny i kiedy musimy go powoływać?
-faktury korygujące
-faktury zaliczkowe
-kody QR
-JPK_VAT
-JPK_CIT
-płatności
12. Tryb offline-24 oraz jak fakturować kiedy KSeF nie działa?
-tryb offline-24 – jak i kiedy skorzystać
-różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii
-kod QR – specjalne oznaczenie faktury
-jak odliczać podatek z faktur wystawionych w trybach off?
-faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?
-na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?
-awaria nie zwalnia z sankcji - kiedy zapłacę karę?
13. Potwierdzenie transakcji – „szybka ścieżka fakturowania”
-kiedy można wystawić?
-jakie elementy musi zawierać?
-wymóg naniesienie kodów QR
14. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?
-wycofanie faktury i poprawienie błędu
-noty korygujące
-anulowanie faktury
-faktury pro-forma
-co z duplikatami?
15. Korekty in minus:
-jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego
-jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego
16. Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować?
-modele współpracy z klientem – główne obszary ryzyka
-jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura?
-duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć?
-na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
17. Sankcje: za co, od kiedy, ile?
-kiedy znajdą zastosowanie?
-od kiedy obowiązują?
-sankcja nawet do 100% kwoty podatku!!!
-czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?
18. Archiwizowanie faktur w KSeF
-kto i kiedy jest do tego zobowiązany
-z czego zwolni nas KSeF?
19.KSeF - pełna ekspozycja prawna i biznesowa – kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF?
Czas na dyskusję - pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
9.00 - 14.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto: mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
- W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
- Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
- Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
- Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
- Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
- Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
- Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
- Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator