Wszystko o KSeF 2.0-wdrożenie w specyfice Biura Rachunkowego. KSeF szczegółowo, w tym symulacja wystawienia faktury w systemie - najnowsza wersja testowa 2.0

O szkoleniu

Dla biur rachunkowych wdrożenie KSeF będzie szczególnym wyzwaniem:

-po pierwsze - muszą przygotować się do KSeF jak każdy inny przedsiębiorca,
-po drugie -  muszą przynajmniej częściowo przygotować na KSeF swoich klientów,
-po trzecie – konieczna będzie modyfikacja reguł współpracy: biuro rachunkowe – klient.

Podczas szkolenia omówione zostaną zmiany jakie czekają nas w związku z wejściem życie KSeF 2.0. ze wskazaniem tych  zagadnień, które mają największe praktyczne znaczenie dla przedsiębiorców, szczególnie w obszarach działalności biur rachunkowych, które generują ryzyko w kontekście KSeF. 

Zaproponujemy Państwu klauzule umowne, które zminimalizują to ryzyko. 

Kto powinien wziąć udział?

Właściciele i pracownicy biur rachunkowych 

Program szkolenia

1. KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF

2. Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF

-daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia?
-wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy ?
-czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP?
-jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce?

3. Jakie transakcje dokumentować w KSeF

-sprzedaż B2B krajowa
-sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF?
-obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować?

4. UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania !!!

-ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce?
-co je wyróżnia?
-praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony

5. KOD QR

-rodzaje kodów QR
-kiedy na fakturę trzeba nanieść kod QR?
-na których fakturach trzeba podać dwa kody QR?

6. Certyfikaty KSeF

-kto i kiedy może zawnioskować o certyfikat?
-rodzaje certyfikatów?
-jak będą wykorzystywane certyfikaty?
-limity

7. KSeF – uprawnienia i uwierzytelnienie

-ZAW-FA  - kto musi złożyć?
-modele nadawania uprawnień – kiedy warto skorzystać z IDWew?
-jak przyznać uprawnienia dla biura rachunkowego?
-jak uwierzytelnić się w KSeF?


8. Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – schema Fa(3)

-budowa schemy FA(3)
-pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne
-na jakie pola trzeba zwrócić uwagę?
-załącznik jako element schemy FA(3)
-czy warto podawać szczegółowe informacje na fakturze?
-wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji

9. DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY

-jak prawidłowo określić moment wystawienia faktury: zasada i wyjątki
-sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać?
-UPO – jakie elementy zawiera?

10. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!! 

-kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin  na odliczenie podatku?
-skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę?
-wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF
-kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek?
-faktury scamowe – zgłoszenie oraz ukrycie w KSeF

11. Indywidualny numer KSeF faktury  - gdzie będzie widoczny i kiedy musimy go powoływać?
-faktury korygujące
-faktury zaliczkowe
-kody QR
-JPK_VAT
-JPK_CIT
-płatności

12. Tryb offline-24 oraz jak fakturować kiedy KSeF nie działa?

-tryb offline-24 – jak i kiedy skorzystać
-różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii
-kod QR – specjalne oznaczenie faktury
-jak odliczać podatek z faktur wystawionych w trybach off?
-faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić?
-na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury?
-awaria nie zwalnia z sankcji  - kiedy zapłacę karę?

13. Potwierdzenie transakcji – „szybka ścieżka fakturowania”

-kiedy można wystawić?
-jakie elementy musi zawierać?
-wymóg naniesienie kodów QR

14. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF?

-wycofanie faktury i poprawienie błędu
-noty korygujące
-anulowanie faktury
-faktury pro-forma
-co z duplikatami?

15. Korekty in minus:

-jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego
-jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego

16. Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować?

-modele współpracy z klientem – główne obszary ryzyka
-jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura?
-duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć?
-na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

17. Sankcje: za co, od kiedy, ile?

-kiedy znajdą zastosowanie?
-od kiedy obowiązują?
-sankcja nawet do 100% kwoty podatku!!!
-czy do KSeF stosuję sankcje z KKS?

18. Archiwizowanie faktur w KSeF

-kto i kiedy jest do tego zobowiązany
-z czego zwolni nas KSeF?

19.KSeF  -  pełna ekspozycja prawna i biznesowa –  kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF?


Czas na dyskusję - pytania i odpowiedzi.


Czas trwania

9.00 - 14.00 

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert w dziedzinie podatku VAT, doradca podatkowy 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rejestracja

Cena 1
616
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto: mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
  • W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
  • Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
  • Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
  • Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
  • Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
  • Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
  • Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
  • Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
  • Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!