O szkoleniu
Szkolenie podzielone jest na trzy części. Podczas pierwszej części omówione nowości wynikające z najnowszego projektu z listopada 2024 r.
W drugiej części zostaną omówione zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób wystawiania i odbierania e-Faktur.
Wykładowca prezentuje na żywo w jaki sposób zalogować się do KSeF oraz w jaki sposób nadawać uprawnień, w tym nowe, zawężone uprawnienia dla jednostek wewnętrznych. Podczas prezentacji następuje także wystawienie e-faktury i wygenerowanie tokena uwierzytelniającego.
W trzeciej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo najnowsza wersja schemy FA(3). Podczas omawiania schemy uczestniczy będą mogli poznać, w którym miejscu wzoru e-Faktury powinny znaleźć się dane z obecnie wystawianych faktur. W tej części wykładowca na podstawie swojej praktyki omówi jak podejść do wdrażania e-Faktur i na co szczególnie zwrócić uwagę.
Szkolenie jest przeznaczone dla dyrektorów, kierowników, menadżerów odpowiedzialnych za wdrożenie KSeF, jak również dla osób wystawiających faktury oraz księgowych.
Udział w szkoleniu jest mocno rekomendowany pracownikom działów handlowych, obsługi klienta oraz informatykom pracującym w firmach oraz innym osobom wspierającym jednostki w obszarze IT.
Program szkolenia
Nowości w KSeF
Wprowadzenie stopniowego wejścia w życie KSeF.
Dopuszczenie faktur konsumenckich do KSeF.
Wprowadzenie wyłączenia z KSeF dla najmniejszych podmiotów.
Obowiązek zawarcia na fakturze NIP-u nabywcy, kiedy jest on nievatowcem.
Jak odróżnić kiedy osoba fizyczna kupuje na firmę a kiedy kupuje prywatnie?
Do kiedy pozostaną faktury uproszczone (paragon z NIP)? Co potem?
Komu obowiązkowo będzie trzeba udostępniać wizualizacje faktury a komu wystarczy wysłać tylko przez KseF.
Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
Odroczenie w czasie obowiązku podania nr KSeF w przelewie, w tym w przelewie MPP.
Funkcjonowanie KSeF po zmianach
Proces wystawiania i przesyłania e-Faktury do KSeF.
Wizualizacja e-Faktury. Kod QR na fakturze. Kod QR a faktury za WDT, eksport towarów i usługi NP.
Propozycje usprawnienia obiegu faktur zakupowych.
Nadawanie uprawnień dla jednostki. Czym się różni ZAW-FA od pieczęci elektronicznej?
Token autoryzacyjny.
Czy będzie obowiązywać nowa metoda uwierzytelnienia - klucze prywatno-publiczne.
KSeF w biurach rachunkowych.
Fakturowanie nabywców i ich jednostek organizacyjnych (odziały, odbiorcy, centralizacja VAT, samofakturowanie).
Data wystawienia e-Faktury.
Skutki odrzucenia faktur przez KSeF. Czy można dosłać do KSeF poprawione faktury z tymi samymi numerami w dniu następnym?
Wysyłka paczek z fakturami. Wysyłka interaktywna. Korzyści i zagrożenia.
Data otrzymania e-Faktury.
Korzyści ze stosowania e-Faktur.
Awaria KSeF i awaria u podatnika. Jak się zachować? Jakie obowiązki?
Kody QR na fakturach wystawionych w trakcie awarii.
Zmiany do JPK VAT wywołane wprowadzeniem KSeF.
Numer KSeF w JPK_CIT.
Schema FA(3)
Nowości w schemie FA(3).
Wprowadzenie załącznika do faktury.
Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST.
Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik.
Pozostałe zmiany o charakterze technicznym.
Jak zabrać się za wdrożenie KSeF w firmie?
Mapowanie treści obecnych faktur do wzoru schemy.
Problematyka dostępnych rodzajów e-Faktur (VAT, ZAL, ROZ, KOR) a faktyczny sposób wystawiania faktur w firmach.
Dane sprzedawcy, nabywcy.
Podmioty trzecie na fakturze (odbiorca, płatnik, oddział, dodatkowy nabywca).
Nowe wymogi dla daty sprzedaży.
Gdzie umieścić dane dodatkowe ze swoich faktur? Rabaty, kody towarów, numery, waga, ilość, oświadczenia, informacje, itp.
Oznaczenie dotyczące płatności.
Wymogi dla faktur korygujących.
Sposoby korygowania wierszy.
Kiedy przez storno? Kiedy przez różnicę?
Korekta błędnych danych nabywcy.
Zbiorcze faktury korygujące.
Faktury zaliczkowe.
Dane zamówienia na fakturze zaliczkowej.
Częściowe dostawy po wystawieniu faktury zaliczkowej. Jak to zafakturować w KSeF?
Faktura rozliczeniowa.
Korekta do faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Prelegenci

Adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 569 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
