O szkoleniu
Kurs dla menadżerów „Wyzwania i trudności lidera” to wyspecjalizowane szkolenie skupiające się na rozwoju praktycznych umiejętności potrzebnych kierownikom zespołów i liderom do bezproblemowego zarządzania pracownikami i sprawnego radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami trudnymi. Szkolenie „Wyzwania i trudności lidera” przygotowuje menadżerów do liderowania w nieprzewidywalnym i naznaczonym kruchością świecie BANI i wyposaża ich w instrumenty konieczne do zachowania wysokiej efektywności w procesach zarządzania, organizacji pracy, komunikacji, motywowania itp. Otwarte szkolenia dla liderów z powyższego tematu to kursy wchodzące w skład szerszego cyklu szkoleń dedykowanych menadżerom, tj. Akademii Menadżera. Akademia Menadżera to starannie skomponowany cykl profesjonalnych szkoleń, który w kompleksowy sposób rozwija umiejętności i kompetencje liderów niezbędne do podejmowania najtrudniejszych wyzwań współczesności i obejmuje m.in. takie tematy jak: delegowanie i monitorowanie zadań, motywowanie pracowników, zarządzanie zespołem w zmianie czy feedback z elementami feedforward.
Kurs „Wyzwania i trudności lidera” to praktyczne szkolenie – skupiamy się na wypracowywaniu dobrze działających metod działania i zarządzania w różnych sytuacjach określanych jako trudne – podczas prowadzenia rozmów o negatywnym wydźwięku, w kontakcie z agresją, biernością, podczas naznaczonej izolacją i licznymi barierami pracy zdalnej itp. Trenujemy na przykładach wywiedzionych z realnych doświadczeń i rozwiązujemy rzeczywiste problemy Kursantów. Ponieważ szkolenie „Wyzwania i trudności lidera” staramy się każdorazowo zoptymalizować i dostosować do faktycznych potrzeb szkoleniowych Uczestników warsztatu, podczas zajęć analizujemy przykłady związane z realiami pracy zgromadzonych na kursie liderów i rozwijamy te kompetencje i umiejętności, które mają dla nich najwyższą wartość praktyczną i mogą być wdrożone od ręki, by poprawić jakość i efektywność ich pracy. Szkolenia dla kierowników i liderów „Wyzwania i trudności lidera” to kursy, które gwarantują Uczestnikom wiele swobody i zapewniają komfortowe warunki do treningu – dostosowujemy formę i agendę kursu do preferencji danej grupy Kursantów, a samo szkolenie realizujemy nie tylko w formie klasycznego stacjonarnego warsztatu, ale również jako atrakcyjny i sprzyjający oszczędności czasu kurs online. „Wyzwania i trudności lidera” to szkolenie opracowane przez grono doświadczonych trenerów i ekspertów z dziedziny zarządzania, którzy gwarantują maksymalnie wysoki poziom merytoryczny oferowanego programu oraz skuteczność zastosowanych metod i technik nauczania.
Otwarte szkolenie z kompetencji menedżerskich „Wyzwania i trudności lidera” możemy zaoferować Państwu w dwóch różnych formułach – jako odrębny kurs dla osób zainteresowanych tematem warsztatu lub element szerszego programu rozwojowego dla liderów, czyli wspomnianej Akademii Menadżera. Serdecznie zachęcamy Państwa do zapisu na szkolenie menadżerskie „Wyzwania i trudności lidera”!
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Kurs „Wyzwania i trudności lidera” umożliwia Kursantom zdobycie rzetelnej wiedzy o:
- świecie zmienności i nieprzewidywalności;
- postawach: asertywności, manipulacji, agresji i uległości;
- pracy z różnorodnym zespołem;
- tym, jak przeprowadzać trudne rozmowy z pracownikami i jak prawidłowo reagować w nietypowych sytuacjach.
Otwarte szkolenie dla liderów „Wyzwania i trudności lidera” rozwija praktyczne umiejętności:
- przygotowania się na różnorodne sytuacje trudne towarzyszące pracy lidera;
- poznania postaw i strategii dążących do realizacji celu, uwzględniając współpracę zespołową;
- radzenia sobie w sytuacjach trudnych z uwzględnieniem narzędzi komunikacji asertywnej;
- współpracy w zespole różnorodnym;
- prowadzenia efektywnych rozmów z oporującym/antagonistycznym pracownikiem i innymi typami trudnego rozmówcy.
Warsztat „Wyzwania i trudności lidera” pogłębia cenne dla lidera kompetencje związane z:
- zarządzaniem zespołem różnorodnym;
- wzmacnianiem postaw i zachowań asertywnych;
- ochroną siebie przed manipulacją i atakiem;
- sprawną komunikacją.
Otwarty kurs „Wyzwania i trudności lidera” daje możliwość pozyskania certyfikatu potwierdzającego ukończenie specjalistycznego kursu dla managerów w Human Skills. Prezentowany warsztat wchodzi w skład cyklu Akademia Menadżera i jako element tego nowatorskiego programu rozwoju kompetencji menadżerskich jest jednym z kluczowych elementów kształcenia elitarnych umiejętności i kompetencji charakteryzujących skutecznych liderów czasów BANI i VUCA. Nadrzędnym celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników kursu do rozwiązywania sytuacji trudnych, problematycznych, a także do wsparcia zespołu w rozwiązywaniu konfliktów z uwzględnieniem asertywnej postawy lidera.
- Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
- Jest niezbędne dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
- Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla przedsiębiorców.
- Uwaga – to szkolenie jest również dedykowanie dla kierowników, którzy już od jakiegoś czasu pełnią funkcje zarządcze i chcą zaktualizować wiedzę lub otrzymać praktyczne wskazówki związane z zarządzaniem zespołem.
Program szkolenia
Wprowadzenie do kursu: omówienie spraw organizacyjnych, diagnoza potrzeb szkoleniowych Uczestników zajęć w kontekście sytuacji trudnych, identyfikacja celów kursu, kontrakt.
Ważna informacja: Nasze szkolenia to głównie praca warsztatowa oparta na przykładach własnych uczestników (zastanów się przed szkoleniem co chcesz przećwiczyć zgodnie z tematem szkolenia) oraz ćwiczeniach przygotowanych przez trenera. Zdobywasz niezbędną wiedzę i ćwiczysz umiejętności możliwe do wdrożenia następnego dnia w pracy po odbyciu szkolenia. Pamiętaj, że możesz skorzystać również z e-konsultacji z trenerem po szkoleniu.
Moduł I. Wyzwania liderskie
- Nowy świat i jego nowe zasady – o świecie BANI (a także o tym, dlaczego VUCA już nie jest wystarczające).
- Jak sobie poradzić? – odpowiedź na świat BANI.
- Bez czego nie poradzisz sobie w sytuacjach trudnych? Czyli o … Autorytecie!
- Czy można przygotować się na kryzys?
Moduł II. Postawa asertywna
- Gra z dylematem – walka czy współpraca?
- Czym jest asertywność? Fakty i mity.
- Jak ochronić siebie? Jak nie poddać się manipulacji i agresji?
- Strategie i postawy budujące współpracę i dążące do realizacji celu.
- Instrumenty komunikacji asertywnej: komunikat Ja, konstruktywna IZ.
- Kiedy mówić „tak”, kiedy „nie”? – zgoda i odmowa.
- Warunkowość sytuacyjna i stawianie granic.
Moduł III. Wyzwanie: różnorodność
- Zarządzanie zespołem hybrydowym/zdalnym (komunikacja, poczucie wspólnoty, autentyczność, zaufanie).
- Kim ONI są? – obszary różnorodności.
- Charakterystyka różnych generacji – wartości, przekonania, motywacje.
- Dlaczego tak trudno się nam porozumieć? – różnorodność komunikacyjna – o potrzebach komunikacyjnych.
Moduł IV. Sytuacje trudne
- Bank sytuacji trudnych – praca z realnymi przypadkami i case study.
- Krótkie komunikaty vs. długie rozmowy – analiza potrzeb.
- Trening rozmów – praca z oporem, rozmowa o zmianie pracy, rozmowa oceniająca, rozmowa o problemie.
- Jak sobie radzić z nieprzewidywalnymi zachowaniami: atak, wycofanie, płacz, gniew itp.?
- Co zrobić, gdy wszystkie narzędzia zawiodły? Cykl rozmów dyscyplinujących.
Podsumowanie warsztatu: powtórzenie kluczowych treści i wnioski końcowe, sesja pytań do eksperta, panel rekomendacji trenera w zakresie wdrożenia zdobytej wiedzy (dla zainteresowanych: rekomendacje dotyczące optymalizacji ścieżki rozwoju zawodowego i doboru kolejnych szkoleń), ewaluacja szkolenia i feedback.
Czas trwania kursu: 1 dzień.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
- Wspiera liderów organizacji podczas tworzenia i wdrażania programów rozwojowych oraz w całym procesie komunikacji z pracownikami. Specjalizuje się w szkoleniach dla menedżerów, efektywności osobistej, typologii zachowań DISC® i pracy opartej na mocnych stronach wg Gallupa.
- Od 2005 r prowadzi szkolenia. Doświadczenie w biznesie zdobyła pracując w firmie motoryzacyjnej, doradczej i szkoleniowej.
- Projektując procesy rozwojowe spotyka się ze stwierdzeniami: „u nas jest inaczej”, „u mnie to nie zadziała”. Dlatego najpierw analizuje branżę i konkretne sytuacje, a dopiero potem tworzy programy (także wielomodułowe np. 116 szkoleń dla branży budowlanej, trzyletni projekt Akademii Zarządzania).
- Pracuje z ludźmi na potencjalne i mocnych stronach, bo tylko tak można zbudować mistrzostwo i realizować cele w zmieniającej się rzeczywistości.
- Wspólna praca z klientem opiera się na szukaniu rozwiązań korzystając z najlepszych praktyk, narzędzi, wiedzy i doświadczeniu trenerki i uczestników.
JEJ KLIENCI DOCENIAJĄ JĄ ZA TO, ŻE MA DLA NICH CZAS, BO:
- Słyszy ich oczekiwania,
- Odradza działania zbędne i wskazuje te które przyniosą oczekiwany efekt,
- Pokazuje inne perspektywy/możliwości,
- Wspólnie z klientem projektuje proces rozwojowy
- Pomaga wdrożyć zmiany
- Działa na potencjalne i mocnych stronach.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Angażowanie pracowników;
- Budowanie autorytetu lidera;
- Zarządzanie przez cele;
- Zarządzanie sytuacyjne wg. Blancharda;
- Współpraca w zespołach;
- Zarządzanie w zmianie;
- Motywowanie;
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 810 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910