O szkoleniu
Jak rozmawiać z monopolistą w sytuacjach, kiedy mamy niedobór podaży a nadmiar popytu?
Wszystko podlega sprzedaży-zakupom, ale stabilne relacje kończą się, kiedy zaczyna się monopol. Negocjacje z monopolistą to najtrudniejsze z możliwych negocjacji, po pierwsze my jesteśmy w potrzebie a nasz partner biznesowy nie ma żadnej potrzeby. Nas ogranicza czas a nasz partner biznesowy nie ma takiego ograniczenia. Co gorsza całe moce przerobowe (capacity zarówno maszyn jak i czas ludzi) nasz dostawca ma wyprzedane na wiele miesięcy do przodu. Nie jest zainteresowany walką, zaangażowaniem w zdobywanie kolejnych zamówień i kolejnych klientów. Jak w takiej sytuacji negocjować dodatkowe korzyści dla nas?
Zapraszamy Cię do udziału w Letniej Szkole Menedżerów Zakupów w Sopocie. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko prezentuje najaktualniejszą wiedzę, ale również mnóstwo aktualnych case’ów oraz sprawdzonych praktyk rynkowych stosowanych w działach zakupów.
- poznasz kupieckie narzędzia analizy pozycjonowania na osi siła słabość,
- dowiesz się w jaki sposób wykorzystać informacje o strukturze kosztowej i całkowitym koszcie posiadania w negocjacjach z dostawcą monopolistycznym,
- poznasz techniki budowania własnej wiarygodności w oczach partnerów,
- dowiesz się jak radzić sobie z pozornie wykluczającymi się celami negocjacji,
- poznasz skuteczne strategie i taktyki negocjacyjne,
- dostaniesz wskazówki dotyczące poszukiwania wyjścia z sytuacji, które nie ułatwiają osiągnięcia porozumienia.
- Dyrektorzy, Kierownicy, Menedżerowie Zakupów
- Menedżerowie ds. Zarządzania Łańcuchem Dostaw
- Kierownicy Zaopatrzenia
- Kierownicy Organizacji i Logistyki
- Kierownicy Działów Logistyki
Program szkolenia
DZIEŃ 1 / 29 SIERPNIA 2024
09.30 – Rejestracja uczestników, kawa i herbata
10.00 – Rozpoczęcie szkolenia
OFERTA, AUKCJA I PRZETARG W PRAKTYCE DZIAŁÓW ZAKUPÓW I NAJCZĘSTSZE PROBLEMY
- Oferta „zwykła” i zawarcie umowy
- Związanie oferty elektronicznej – wymagania i procedura
- Oferta składana za pośrednictwem platformy zakupowej sprzedającego
- Odwołanie oferty – czy jest możliwe i kiedy jest skuteczne?
- Skutki opóźnienia odpowiedzi na przyjęcie oferty
- Zastrzeżenie zmiany lub uzupełnienie oferty
- Milczące i dorozumiane przyjęcie oferty
- Ogólne warunki sprzedaży / zakupu – kiedy wiążą drugą stronę?
- Sprzeczność ogólnych warunków z umową – co ma pierwszeństwo?
- Umowa między przedsiębiorcami stosującymi różne wzorce umów
- Chwila i miejsce zawarcia umowy wskutek oferty
- Aukcja, przetarg, licytacja oraz wadium
- Przyczyny unieważnienia aukcji bądź przetargu
ZAWIERANIE UMÓW ZAKUPOWYCH
- Zaproszenie do rozpoczęcia negocjacji
- Umowa zawierana po negocjacjach
- Związanie pismem potwierdzającym po przeprowadzeniu negocjacji
- Ocena umowy – z jakiej chwili – zawarcia czy realizacji?
- Ochrona informacji poufnych w toku negocjacji po zawarciu umowy
- Forma zawierania umów – pisemna, elektroniczna i dokumentowa
- Forma zastrzeżona przez strony – art. 76 KC
- Zmiany umowy, rozwiązanie, odstąpienie oraz wypowiedzenie – forma w umowie zakupowej i skutki prawne czynności
- Wady oświadczenia woli i świadczenia niemożliwe w umowie zakupowej
- Zawieranie umów pod warunkiem i z terminem oraz sposób liczenia terminów
PROCEDURA ZAKUPOWA W FIRMIE
- Jakie postanowienia zawierają procedury zakupowe?
- Tryby zakupowe stosowane w procedurach zakupowych
- Opis przedmiotu zakupu
- Rodzaje umów w procedurze zakupowej, a zgody korporacyjne
- Szacowanie wartości zakupu i rozpoznanie ceny
- Kryterium oceny ofert skierowanych do przedsiębiorstwa
- Wybór najkorzystniejszej oferty
- Jakie są skutki naruszenia procedury zakupowej?
- Odpowiedzialność pracowników i kardy zarządzającej za naruszenie procedury zakupowej
UMOWA SPRZEDAŻY I UMOWA DOSTAWY
- Określenie ceny w umowie zakupowej
- Termin na wydanie rzeczy kupującemu
- Dostawa rzeczy i chwila wydania
- Zwłoka z odebraniem lub zwłoka z zapłatą ceny
- Rękojmia za wady fizyczne dostarczonych rzeczy
- Zakres odpowiedzialności sprzedawcy i chwila powstania wad
- Zgłoszenie reklamacji – procedura, treść, skutki
- Obowiązek wymiany rzeczy wadliwej na wolną od wad
- Gwarancja przy sprzedaży – udzielenie gwarancji i obowiązki gwaranta
TERMINY ZAPŁATY W TRANSAKCJA HANDLOWYCH ORAZ NIEDOZWOLONE PRAKTYKI PO NOWELIZACJI USTAWY
- Oświadczenie o posiadaniu statutu dużego przedsiębiorcy według nowych zasad
- Jakie terminy zapłaty mogą byś stosowane na gruncie ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych?
- Harmonogram spełnienia świadczenia pieniężnego
- Zbadanie towaru lub usługi a termin płatności
- Termin płatności rażąco nieuczciwy wobec wierzyciela
- Rekompensata za koszty odzyskiwania należności
- Nadmierne opóźnianie się ze spełnianiem świadczeń pieniężnych – konsekwencje
SKUTKI NIEWYKONANIA LUB WADLIWEGO WYKONANIA UMOWY ZAKUPOWEJ
- Jakie postanowienia w zakresie odpowiedzialności mogą być w umowie zakupowej?
- Niezachowanie należytej staranności
- Opóźnienie i zwłoka – różnica i skutki
- Zastępcze wykonanie umowy zakupowej
- Kara umowna – wysokość i możliwość stosowania
- Zadatek i zaliczka oraz przedpłata
- Odstąpienie od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego
16.00 – Zakończenie 1. dnia szkolenia
DZIEŃ 2 / 30 SIERPNIA 2024
8.30 – Rejestracja uczestników oraz powitalna kawa i herbata
9.00 – Rozpoczęcie szkolenia
ROLA ZAKUPÓW STRATEGICZNYCH W FIRMIE – ZARZĄDZANIE KATEGORIAMI A PROWADZENIE POSTĘPOWAŃ I NEGOCJACJE
- Wartość dodana w zakupach – co to jest i jak ją wygenerować?
- Dlaczego podejście strategiczne jest ważne na każdym etapie procesu zakupowego?
- Kim jest kupiec strategiczny i czy warto, żeby jednocześnie pełnił funkcje taktyczne i operacyjne?
STRATEGIA FIRMY A STRATEGIE KATEGORII ZAKUPOWYCH – POWIĄZANIE, CELE STRATEGICZNE, STRATEGIA I JEJ WDROŻENIE
- Jaki wpływ mają zakupy na realizowanie celów strategicznych firmy?
- W jaki sposób kaskadować cele i założenia strategii – z poziomu organizacji do poziomu kategorii zakupowej?
- Jak wdrażać strategię kategorii, żeby przynosiła oczekiwane rezultaty?
ZMIANY I MEGA TRENDY NA RYNKU ZAKUPÓW – DIGITALIZACJA (AI, ROBOTYZACJA, ONE-DATA), ESG (W TYM REGULACJE PRAWNE BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZUJĄCE)
- AI w zakupach – dla kogo szansa, dla kogo zagrożenie?
- Czy robotyzacja w procesie zakupowym to fanaberia, czy konieczność?
- ESG – rozłożenie na czynniki pierwsze E-S-G i poszukiwanie zastosowania w zakupach
- Jak zarządzać zielonymi zakupami i nie nabierać się na greenwashing?
MIEJSCE STRATEGII W PROCESIE ZAKUPOWYM – PROCES ZAKUPOWY I ROLA BUDOWY STRATEGII W PROCESIE
- Poziom strategiczny (budżetowanie, planowanie, formułowanie strategii kategorii zakupowych, SRM)
- Poziom taktyczny (przygotowanie postępowania zakupowego, wejście na rynek, negocjacje, podpisanie umowy)
- Poziom operacyjny (realizacja umowy i jej rozliczanie, reklamacje)
- W jaki sposób zarządzać strategią kategorii?
- Jak strategię kategorii wykorzystać w poszczególnych postępowaniach zakupowych?
- Czy strategia kategorii ma zastosowanie na etapie realizowania i rozliczania dostaw?
SKUTECZNE PLANOWANIE ZAKUPÓW – WPŁYW NA DŁUGOTERMINOWE KORZYŚCI
- Budżetowanie roczne w firmie a plan zakupowy – czy to jest to samo?
- Jak planować, kiedy królują zapotrzebowania ad-hoc?
- Kogo angażować w planowanie zakupów, żeby plan przekładał się na efekt?
ZARZĄDZANIE INTERESARIUSZAMI: KLIENTAMI WEWNĘTRZNYMI/ PARTNERAMI BIZNESOWYMI ORAZ ZARZĄDZENIE RELACJAMI Z DOSTAWCAMI (W TYM TYPY RELACJI Z DOSTAWCAMI) I SEGMENTACJA DOSTAWCÓW
- Jak mapować interesariuszy dla zakupów?
- Jak zarządzać poszczególnymi grupami interesariuszy?
- Czy SRM (zarządzanie relacjami z dostawcami) warto skupiać na kluczowych dostawcach?
- Jak zarządzać dostawcami w segmencie C (TSM jako element SRM)?
RAPORTOWANIE WYBRANYCH WSKAŹNIKÓW DLA KATEGORII ZAKUPOWEJ, W SZCZEGÓLNOŚCI KALKULOWANIE OSZCZĘDNOŚCI W KATEGORII
- Czy efektywność w zakupach to tylko oszczędności?
- W jaki sposób mierzyć wskaźniki cenowe i pozacenowe?
- Jak liczyć oszczędności w dobie rosnących cen?
15.00 – Zakończenie szkolenia
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
mec. Romana Pietruk
RADCA PRAWNY, SPECJALIZUJE SIĘ W TEMACIE KONTRAKTÓW HANDLOWYCH, OBSŁUGI ORGANÓW SPÓŁKI, ODPOWIEDZIALNOŚCI CZŁONKÓW ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ, POPRAWY EFEKTYWNOŚCI FUNKCJONOWANIA BIURA ZARZĄDU I RADY NADZORCZEJ.
Radca prawny, specjalizuje się w temacie kontraktów handlowych, obsługi organów spółki, odpowiedzialności członków zarządu i rady nadzorczej, poprawy efektywności funkcjonowania biura zarządu i rady nadzorczej.
Prowadzi szkolenia od ponad 17 lat. Realizowała projekty zarówno na rzecz sektora prywatnego jak i publicznego. Jako cel stawia sobie wysoki poziom merytoryczny szkoleń przy jednoczesnym przystępnym sposobie przekazywania wiedzy.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UKSW, absolwentka studiów podyplomowych Fundusze Strukturalne Unii Europejskiej oraz studiów podyplomowych Prawa Rosyjskiej Federacji. Wspólnik Kancelarii Radców Prawnych Romana Pietruk, Łukasz Pietruk s.c. Autorka publikacji naukowych z zakresu prawa.
Łukasz Mazurowski
PROFITIA Management Consultants
EKSPERT PROCESÓW ZAKUPOWYCH, OPTYMALIZACJI KOSZTÓW ORAZ USPRAWNIEŃ ORGANIZACYJNO - PROCESOWYCH
Ekspert procesów zakupowych, optymalizacji kosztów oraz usprawnień organizacyjno – procesowych, Partner Zarządzający PROFITIA Management Consultants, Prezes Zarządu wiodącego operatora Grup Zakupowych BATNA Group.
Posiada 10.letnie doświadczenie w usprawnieniach zakupowych, budowie nowych organizacji zakupowych, usprawnianiu efektywności procesów, organizacji i narzędzi zakupowych wiodących firm środkowoeuropejskich w tym firm energetycznych, paliwowych, instytucji finansowych, firm telekomunikacyjnych oraz instytucji publicznych, interim manager, konsultant, ekspert.
Specjalizuje się̨ w: sourcingu, zakupach grupowych, strategii zakupowych. Doświadczenie zdobywał w Accenture, gdzie zajmował się̨ obsługą polskich i międzynarodowych klientów z Sektora surowców aturalnych/energii/ ropy/gazu.
W A.T. Kearney, jako menedżer realizował projekty w zakresie optymalizacji zakupów. W Chinach prowadził własną działalność gospodarczą. Prowadził projekty zakupowe mające przede na celu: poprawę efektywność w zakupach poprzez wdrożenie zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań procesowych oraz organizacyjnych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing, University of Mainz, Polsko – Niemieckie Forum Akademickie; Swedish Institute Management Program – Swedish Institute Stockholm.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Gdańsk
woj. pomorskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 3 170 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 670 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
