Zaawansowana Sprzedaż i Negocjacje

O szkoleniu

Warsztat jest odpowiedzią na zwiększające się potrzeby zdobycia kompetencji prowadzenia sprzedaży, gdzie oferta często dotyczy rozwiązań mających wpływ na całą organizację Klienta, a w grę wchodzi współpraca z wieloma decydentami, często z różniącymi się od siebie potrzebami i interesami.

Jak poruszać się w sprzedaży tego typu? Jak oceniać swoje szanse sprzedażowe i potrzebny nakład zasobów? Co stanowi nieoczekiwaną wartość dodaną i dlaczego musi być ona mierzalna? Jakie strategie stosować wobec konkurencji? Jak prowadzić negocjacje z wieloma osobami przy jednym stole?

Odpowiedzi spróbujemy udzielić podczas tego dwudniowego warsztatu opartego o konkretną metodykę i sprawdzone narzędzia.

Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • stosować narzędzia oceny szans sprzedażowych w segmencie B2B
  • rozpoznawać interesy i wartości poszczególnych decydentów oraz formułować je w postaci Mapy władzy i wpływu
  • formułować ofertę wartości dodanej
  • sprawnie przygotować się do negocjacji
  • stosować zachowania zwiększające sukces przy stole negocjacyjnym
  • używać technik wywierania wpływu
  • prowadzić skuteczne strategie wobec konkurencji
Kto powinien wziąć udział?

Warsztat dedykowany jest pracownikom sprzedaży oraz menedżerom, którzy chcą pogłębić swoje umiejętności sprzedażowe i rozszerzyć je o segment B2B.

Program szkolenia

SPRZEDAŻ TRADYCYJNA VS. SPRZEDAŻ B2B – PODSTAWOWE RÓŻNICE

  • Dlaczego scenariusze sprzedaży oraz sprzedaż językiem korzyści nie wystarcza w sprzedaży B2B?
  • Na czym polega sprzedaż B2B i co ją wyróżnia od sprzedaży tradycyjnej?
  • Dlaczego polityka wewnętrzna klienta oraz strategia jej wykorzystania są tak istotne?

OŚRODKI DECYZYJNE, MAPA WŁADZY I WPŁYWU CZYLI O ROZPOZNANIU KLIENTA

  • Układ sił w firmie klienta
  • Narzędzie – Mapa wpływu, władzy i wzajemnych powiązań w firmie klienta
  • Rozpoznawanie potrzeb i wartości osób decyzyjnych
  • Narzędzie – Przygotowanie do Sprzedaży – jakich informacji potrzebujesz? Ile z nich posiadasz? Czego nie wiesz?

NIEOCZEKIWANA WARTOŚĆ DODANA

  • Kryteria decyzyjne wyboru oferty – poziom pracownika, menedżera średniego szczebla, zarządu
  • Myślenie liczbami podczas prezentacji oferty
  • Narzędzie – Tworzenie mierzalnej, ilościowej, finansowo atrakcyjnej Oferty Wartości
  • Dodawanie Nieoczekiwanej Wartości Dodanej do oferty usługi

LICZBY W NEGOCJACJACH I SPRZEDAŻY B2B

  • Dlaczego liczby odgrywają kluczowe znaczenie w sprzedaży B2B?
  • Jak mierzyć korzyści wynikające z naszej oferty dla klienta?
  • Jak posługiwać się liczbami w prezentowaniu oferty oraz negocjacjach?
  • Jakich błędów unikać w negocjacjach opartych o liczby?

STRATEGIE NA KONKURENCJĘ W SPRZEDAŻY B2B

  • Strategie: bezpośrednia, zmiany zasad, powstrzymywania, podziału
  • Kiedy używać jakiej strategii? Matryca decyzyjna
  • Przykłady zastosowania poszczególnych strategii

NEGOCJACJE B2B – PRZYGOTOWANIE

  • Narzędzie – Arkusz planowania negocjacji
  • Formułowanie celów minimum i maksimum
  • Formułowanie BATNA
  • Obrona ceny – techniki
  • Jakich komunikatów nie używać podczas negocjacji

NEGOCJACJE B2B – UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE

  • Trening 5-ciu podstawowych umiejętności negocjacyjnych
  • Zarządzanie komunikacją
  • Zarządzanie stronami negocjacji
  • Argumentacja merytoryczna
  • Rozpoznawanie potrzeb i wartości stron
  • Formułowanie propozycji i rozwiązań

ZAUFANIE JAKO KAPITAŁ SPRZEDAŻY

  • Budowanie relacji opartych na zaufaniu
  • Zaufanie jako kapitał sprzedaży
  • Konsekwencje braku zaufania w relacjach sprzedażowych
  • Podsumowanie szkolenia

Czas trwania

2 dni: 8:30-15:30

Prelegenci

Magdalena Sadowska-Pawlak

Specjalizuje się w szkoleniach z Negocjacji oraz szkoleniach dedykowanych kadrze kierowniczej średniego i wyższego szczebla – w obszarze: przywództwo oraz intensywne warsztaty menedżerskie. Prowadzi również szkolenia z Zarządzania w stylu coachingowym i Zarządzania ludźmi w projekcie.

Jako dyrektor Izby Coachingu na Pomorzu odpowiada za popularyzowanie i podnoszenie standardów usług coachingowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. W latach 90-tych autorka cyklicznego programu telewizyjnego OTV Wrocław, poświęconego psychologicznym problemom zarządzania. Jako Trener zrealizowała 3500 dni szkoleniowych. W ramach działalności non profit prowadzi warsztaty i konferencje takie jak: Progressteron, Światowy Tydzień Przedsiębiorczości czy Przedsiębiorcza Kobieta Trójmiasto.

Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada Certyfikat Training for Trainers. Jest członkiem World Association for Case Method Research&Case. Posiada certyfikat International Coaching Community (ICC). Jest certyfikowanym coachem Izby Coachingu. Posiada Certyfikat TSR I stopnia i jest certyfikowanym trenerem Heroic Imagination Project.

Współpracuje z Gdańską Fundacją Kształcenia Menedżerów. Prowadzi  superwizję trenerską na MBA.

Doświadczenie zawodowe zdobyła pracując m.in.:

Alcatel Polska, Allcon, Accor, Auchan, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, Budimex, Douglas, Dovista, Korporacja Budowlana Doraco.

Usłyszała kilka razy w życiu: „otworzyłaś mi w głowie okno”.

Jest autorem wielu recenzji, ostatnia z jej ocenianych książek to Psychopaci w firmie Paula Babiaka, Roberta D. Hare, Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego.

Lubi aktywny wypoczynek. W wolnym czasie biega. Ostatnio coraz regularniej.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Gdańsk

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
2 250
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
  • Ulica i nr: Aleja Grunwaldzka 472
  • Kod pocztowy: 80-309
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Numer NIP: 5840304615

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
80-309 Gdańsk, Polska Aleja Grunwaldzka 472

Organizator

Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów
80-309 Gdańsk, Polska
Aleja Grunwaldzka 472
woj. pomorskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!