Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD. Nowe możliwości diagnozy i terapii.

O szkoleniu

Wiele przypadków trudności w nauce, tj. trudności w pisaniu i czytaniu, a także zaburzeń artykulacji i problemów językowych oraz często współistniejących z nimi zaburzeń emocjonalnych, ma swe źródło w trudnościach przetwarzania dźwięku na poziomie centralnym. Przyczyną tych zaburzeń jest brak pełnego wykorzystania słyszanego sygnału akustycznego  przy prawidłowym jego odbiorze w strukturach obwodowych (Katz, 1994).

Diagnozując trudności dziecka związane z rozwojem mowy, uczeniem się, często poprzestaje się jedynie na sprawdzeniu czułości słuchu dziecka. Tymczasem, gdy obserwujemy:

  • kłopoty z koncentracją uwagi,
  • skupieniem się na głosie nauczyciela,
  • brzydkie pismo z błędami,
  • trudności w czytaniu, polegające na niewłaściwym łączeniu głosek w wyrazy,
  • trudności z dobrym słyszeniem w szumie,
  • myleniem podobnie brzmiących głosek jak p/b, t/d i takim też ich zapisywaniem,
  • brakiem umiejętności konstruowania płynnych wypowiedzi,
  • konieczność kilkakrotnego powtarzania poleceń,

wówczas powinniśmy rozważyć przeprowadzenie diagnozy w kierunku centralnych zaburzeń przetwarzania dźwięków.

Szacuje się, że co najmniej u połowy dzieci z rozpoznanymi trudnościami w uczeniu się, dysleksją, zespołem zaburzeń uwagi i zachowania występują zaburzenia przetwarzania słuchowego. W wielu przypadkach, to właśnie trudności słuchowe są przyczyną opóźnień w nauce, trudności w czytaniu i pisaniu, czy zaburzeń zachowania.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z symptomami i diagnostyką CAPD oraz przedstawienie form terapii.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie "Zaburzenia przetwarzania słuchowego (C)APD" przeznaczone jest dla psychologów, logopedów, terapeutów, pracowników Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych oraz innych osób zainteresowanych tematem. 

Program szkolenia

  1. Zaburzenia przetwarzania słuchowego:
    a) definicja,
    b) objawy,
    c) przyczyny,
    d) profile kliniczne dzieci z (C)APD,
    e) współwystępowanie zaburzeń przetwarzania słuchowego z ADHD, dysleksją , SLI, autyzmem, Zespołem Aspergera.
  2. Diagnoza (C)APD:
    a) interdyscyplinarny charakter  diagnozy (C)APD,
    b) kwestionariusze,
    c) prezentacja  baterii testów  behawioralnych oceniających  najważniejsze funkcje słuchowe :
    - test  rozumienia mowy w szumie,
    - test sekwencji częstotliwości (FPT),
    - test sekwencji długości (DPT),
    - test rozdzielnouszny liczbowy ( test dychotyczny,  DDT),
    - test wykrywania przerw w szumie (GDT),
    d) testy elektrofizjologiczne,
    e) miejsce diagnozy wyższych funkcji słuchowych w diagnozie dzieci ze specyficznymi  trudnościami w uczeniu się,
    f) aktualne możliwości diagnozy(C)APD w placówkach oświatowych.
  3. Terapia(C)APD:
    a) poprawa środowiska akustycznego w szkole,
    b) specjalistyczny trening słuchowy:
    - przegląd dostępnych treningów słuchowych, form pomocy,
    - dobór właściwej formy terapii słuchowej do trudności dziecka,
    c) rola terapii pedagogicznej, psychologicznej,
    d) wspomagające rola terapeuty integracji sensorycznej dla jednego z profili (C)APD.

Czas trwania

Poniedziałek 17:00 – 20:00
Wtorek 17:00 – 19:00

Prelegenci

Renata Borowiecka - pedagog specjalny i korekcyjny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta Johansena IAS i Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego. 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu.

Rejestracja

Szkolenie on-line
za osobę
420
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Woronicza 15/100
  • Kod pocztowy: 02-625
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5213271837

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
02-625 Warszawa, Polska Woronicza 15/100

Organizator

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości Sp. z o.o.
02-625 Warszawa, Polska
Woronicza 15/100
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!