Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego” - 1-dniowe warsztaty praktyczne.

O szkoleniu

Celem szkolenia jest odpowiedź na pytania:

  • Czy i jak podpis elektroniczny jest uregulowany w prawie krajowym i UE?
  • Jakie są rodzaje podpisu elektronicznego i czym się różnią?
  • Kto może posługiwać się podpisem elektronicznym?
  • Jak definiować językiem potocznym podpis elektroniczny („zwykły” podpis elektroniczny)?
  • Co to jest i jak jest definiowany „zaawansowany podpis elektroniczny” (kwalifikowany)?
  • Jakie są skutki prawne korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego?
  • Jakie są skutki prawne korzystania z innych podpisów niż kwalifikowany podpis elektroniczny?
  • Czy można posługiwać się (co jest bardzo łatwe) cudzym podpisem elektronicznym?
Dlaczego warto wziąć udział?

Uczestnicy poznają rodzaje podpisu elektronicznego oraz jakie są różnice między nimi. Poznają korzyści jak i skutki korzystania z takiej formy podpisu. W trakcie szkolenia zostaną również przeanalizowane regulacje prawne, co pozwoli uczestnikom na podparcie posiadanej wiedzy regulacjami czy ustawami obowiązującymi w Polsce.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, którym zależy na nabyciu kompleksowej wiedzy z zakresu "podpisu elektronicznego".

Program szkolenia

| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |

Zakres uregulowań prawnych dotyczących funkcjonowania „podpisu elektronicznego”
Czy i jak podpis elektroniczny jest uregulowany w prawie krajowym i UE? Jakie są rodzaje podpisu elektronicznego i czym się różnią? Kto może posługiwać się podpisem elektronicznym? Jak definiować językiem potocznym podpis elektroniczny („zwykły” podpis elektroniczny)? Co to jest i jak jest definiowany „zaawansowany podpis elektroniczny” (kwalifikowany)? Jakie są skutki prawne korzystania z kwalifikowanego podpisu elektronicznego? Jakie są skutki prawne korzystania z innych podpisów niż kwalifikowany podpis elektroniczny? Czy można posługiwać się (bo to jest bardzo łatwe) cudzym podpisem elektronicznym?

Wybór regulacji prawnych
(1) Rozporządzenie UE nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS)
(2) Ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej
(3) wybór orzecznictwa

Wybór zagadnień szczegółowych
• Moc obowiązywania art. 288 Traktatu o funkcjonowaniu UE.
• Ogólne uwagi dotyczące eIDAS.
• Katalog unijnych „usług zaufania”.
o usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji
-podpisów elektronicznych,
-pieczęci elektronicznych,
-elektronicznych znaczników czasu,
-usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
-usługi tworzenia, weryfikacji i walidacji certyfikatów (powiązanych z tymi usługami),
-usługi tworzenia, weryfikacja i walidacji certyfikatów uwierzytelniania witryn internetowych,
-usługi konserwacji elektronicznych podpisów, pieczęci lub certyfikatów (powiązanych z tymi usługami).
• Identyfikacja elektroniczna.
• Dokument elektroniczny.
• Podstawowe zasady związane z usługami zaufania.
• Krajowa infrastruktura zaufania.
• Skutki prawne usług zaufania.
• Demonstracja praktycznych aspektów stosowania podpisu elektronicznego.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00- 


Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek
-
-

Rejestracja

Szkolenie online
-
717
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 740 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia 

2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie

osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.

4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.

5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.

6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:

7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.

8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.                    

9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.

10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.

Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.

Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!