O szkoleniu
Dla stałych Uczestników naszych szkoleń 40 zł rabatu od ceny netto.
Przy skierowaniu na szkolenie powyżej trzech Uczestników z jednej firmy / instytucji udzielamy indywidualnego rabatu.
Dla podmiotów finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% ze środków publicznych podatek VAT zwolniony.
Cena szkolenia: 660,00 zł netto (+23% VAT) od osoby, obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- imienne zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe (do 14 dni po szkoleniu)
- rabat na kolejne szkolenia (40,00 zł od ceny netto, od osoby)
Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać do trzech roboczych dni przed terminem szkolenia.
Potwierdzenie realizacji szkolenia przesyłamy do dwóch dni roboczych przed terminem szkolenia.
Płatność za udział w szkoleniu następuje po szkoleniu na podstawie faktury VAT
Należność za udział prosimy wpłacać na konto OE FORUM: Santander Bank Polska, nr rach.: 10109022680000000100213506
Celem szkolenia jest wyjaśnienie kontrowersji i problemów związanych z opracowywaniem i wdrażaniem polityki (zasad) rachunkowości instytucji kultury, zamknięciem ksiąg rachunkowych za 2024 rok oraz sporządzaniem na ich podstawie sprawozdań finansowych.
Omówione zostaną m.in. doświadczenia związane ze zmianami w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wprowadzonymi w latach 2016-2017
- sposobu rozliczania wyniku finansowego
- przychodów niezamortyzowanej części aktywów trwałych
- sposobu ewidencjonowania dotacji organizatora
- zasad tworzenia funduszu rezerwowego
- funkcjonowania centrów usług wspólnych
- obowiązków w zakresie JPK
- obowiązek sporządzania not podatkowych
Szkolenie skierowane do osób, które zajmują się rachnkowością w instytucjach kultury.
Program szkolenia
1.Wprowadzenie
- Czy wprowadzono zmiany w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie:
a) Zasad podziału i rozliczania wyniku finansowego
b) Określania zasad ustalania proporcji i prewskaźnika VAT
c) aktualizacji wzoru stosowanych „dodatkowych informacji i objaśnień" - tu noty podatkowe
- Wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony"
- Określenia „poziomu istotności"
2. Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku
- Aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych
- Czynności ewidencyjne prowadzone w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych
- Przekształcenie sald kont w pozycje bilansowe
- Procedura sporządzenia i zatwierdzania sprawozdania finansowego
- Aktualizacja systemu kontroli zarządczej
- Porządkowanie „majątku"- w tym zbywanie zbędnych składników mienia
3. Zasady przygotowania przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji „rocznej" z uwzględnieniem specyfiki bibliotek i ośrodków kultury
- Odpowiedzialność za inwentaryzację
- Uproszenia w formach i częstotliwości przeprowadzania inwentaryzacji
- Zasady organizacji inwentaryzacji
- Opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych
- Powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego
- Rola i uprawnienia biegłego rewidenta
- Dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja
- Terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów
4. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego
- Wycena bilansowa aktywów i pasywów
- Zdarzenia po dniu bilansowym (zasada 12-tu faktur)
- Prezentacja uproszczeń o jakich mowa w art. 4 ust. 4 UoR (m.in. rezygnacja z tworzenia rezerw, ustalanie poziomu istotności)
- Korekty roczne VAT i odpisów na ZFŚS
- Wprowadzenie, dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
- Bilans instytucji kultury
- Rachunek zysków i strat
- Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
- Rachunek przepływów pieniężnych
- Zatwierdzanie sprawozdania finansowego i forma jej przedkładania organizatorowi i dla Szefa KAS
5. Prezentacja dotacji w księgach handlowych - przykłady ewidencji bilansowej
6. Sprawozdanie z działalności - ocena wykonania planu finansowego i rzeczowego instytucji kultury
- Plan finansowy wg. wymogów prawa finansów publicznych
7. Umowy cywilno-prawne - obowiązki płatnika w świetle najnowszych orzeczeń organów podatkowych
- Koszty uzyskania przychodów - projekt interpretacji ogólnej umowy o dzieło i KUP
- Propozycja „ozusowania" wszystkich umów cywilno-prawnych
8. Obowiązki instytucji kultury w zakresie zatwierdzania sprawozdania finansowego oraz omówienie zasad sporządzania i składania deklaracji CIT-8 i CIT 8/0
9. Pytania i odpowiedzi
Czas trwania
Godz. 9.30-14.30 (w tym dwie przerwy 10 minutowe i jedna 20 minutowa)
Prelegenci
Biegły rewident, wybitny ekspert z dziedziny rachunkowości i podatków jednostek finansów publicznych ze szczególnym uwzględnieniem instytucji kultury. Doświadczony i ceniony szkoleniowiec
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Nie ma potrzeby posiadania kamery.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 2 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatność za szkolenie następuje na podstawie faktury VAT, wystawionej w dniu szkolenia.
Odwołanie uczestnictwa w szkoleniu nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
- Nazwa firmy: Ośrodek Edukacyjny FORUM Anna Hoffmann
- Ulica i nr: St. Żółkiewskiego 4/2
- Kod pocztowy: 70-345
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8521299460