Zamknięcie roku w Comarch Optima - optymalizacja i automatyzacja procesów księgowych, od bilansu otwarcia po wygenerowanie sprawozdania zamknięcia.

O szkoleniu

Nauczysz się efektywnie wykorzystywać możliwości modułu KSIĘGOWOŚĆ w ERP Comarch Optima, a w szczególności:

- modyfikacji schematów księgowych, - prawidłowej konfiguracji Optima,  - skrótów klawiszowych, - dodawania kolumn dodatkowych,  - wykorzystania Chat GPT, - robotyzacji  i innych automatyzacji usprawniających pracę. 

Kto powinien wziąć udział?

Początkujący lub pracujący od niedawna pracownicy firm korzystających z systemu Comarch Optima. 

Program szkolenia

Dzień 1

Stworzenie bazy wzorcowej. 

Plan kont, kategorie omówienie wraz z przypisanie odpowiednich rodzajów kont.

Wprowadzanie BO do systemu, miejsca pozycji w bilansie, wygenerowanie bilansu otwarcia (niestandardowe metody  wprowadzania szczególnie gdy trzeba zrobić wycenę walutową lub wykorzystanie pliku JPK VAT).

Konfiguracja wspólnych rozliczeń i rozrachunków.

Księgowanie faktur zakupu sprzedaży w Module Handel w tym faktury zaliczkowe.

Księgowanie dokumentów magazynowych PZ,WZ,RW,PW, MW, uzgadnianie wartości magazynu z zestawieniem obrotów i sald.

Księgowanie rejestrów VAT. (Podział 75% VAT , leasingi, operacje kartą oraz Payu).

Tworzenie PK.

Księgowanie podział kosztów, księgowanie na kontach zespołu 5.

 

Dzień 2

Stworzenie schematu księgowego dla banku  bez przypisywania kont przeciwstawnych faktur.

Szybkie opracowanie wyciągu bankowego.

Księgowanie operacji kasowo bankowych. 

Samoczynne księgowanie różnic kursowych.

Uzgodnienie magazynu walut oraz zaksięgowanie różnic kursowych. Schemat księgowy.

Księgowanie środków trwałych, amortyzacja, przyjęcie, likwidacja. Schemat księgowy.

Księgowanie rozliczeń międzyokresowych.

Księgowanie kredytów i pożyczek podział na krótkoterminowe i długoterminowe.

Księgowanie dotacji.

 

Dzień 3

Księgowanie list płac. (składniki Mulit sport , PPK)

Wyliczanie i księgowanie deklaracji podatkowych. Schematy księgowe. 

Wycena walutowa na koniec roku.

Przeksięgowanie na wynik finansowy.

Raporty uzgadniające rozrachunki, dokumenty potwierdzeń sald, raport wiekowania do biegłego.

Generacja bilansu, rachunku wyników na podstawie zaksięgowanych operacji z szczegółowym omówieniem pozycji.

Robotyzacja, Chat GPT.

Najczęstsze błędy w systemie Optima.

Utrwalenie zdobytej wiedze szybka powtórka.

 

Pytania otwarte.


 

 

Czas trwania

10.00-15.00

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
1 605
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 690 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!