Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów - Nowa Ustawa PZP.

O szkoleniu

Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

  • Celem szkolenia jest omówienie specyfiki rynku zamówień publicznych oraz aktualnych podstaw prawnych systemu zamówień publicznych.
  • Szkolenie jest profesjonalnym kompendium praw i obowiązków leżących w gestii Wykonawcy i Zamawiającego.
  • Warsztaty praktyczne pozwolą Uczestnikom zapoznać się z zagrożeniami i korzyściami wynikającymi z udziału w rynku zamówień publicznych.
  • Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom zdobycie cennych praktycznych umiejętności dzięki aktywnym warsztatom realizowanych w kameralnych grupach.
  • Program szkolenia przygotowany jest z myślą o osobach początkujących, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także dla osób które rozpoczynają pracę w tym zakresie.
  • Jeżeli, mają Państwo taką potrzebę istnieje możliwość omówienia, wyjaśnienia lub konsultacji konkretnej sytuacji wynikającej z Państwa praktyki zawodowej.


Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie  nowego prawa zamówień publicznych.

Korzyści dla uczestników

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:

  • zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych,
  • zasadami udzielania i ubiegania się o zamówienia publiczne,
  • rodzajami ogłoszeń w sprawie zamówień publicznych,
  • rolą i znaczeniem specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
  • systemem ochrony praw wykonawców.
  • nabyć umiejętność realizacji postępowań o udzielenie zamówienia,
  • zdobyć nowe kwalifikacje, cenione przez pracodawców.
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

  • początkujący pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
  • początkujący specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
  • przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
  • przedstawiciele administracji rządowej;
  • wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.

PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM  W DNIU SZKOLENIA  STANEM PRAWNYM.

1. Omówienie najważniejszych zmian wynikających z nowego systemu prawnego, który wszedł w życie w dniu 01.01.2021 roku – zestawienie zmian w porównaniu do dotychczasowego systemu prawnego.
a) Nowe ustawowe definicje.
b) Prawa i obowiązki zamawiającego w nowym stanie prawnym.
c) Zasada efektywności.
2. Zaczynamy od podstaw - Nowa ustawa prawo zamówień publicznych,
a wewnętrzne regulacje zamawiającego.
a) Regulamin zamówień – kompleksowa „instrukcja zamawiającego”.
b) Proces planowania – jak sporządzić plan postępowań oraz konieczność jego aktualizacji.
3. Elektroniczne zamówienia publiczne.
a) Gdzie muszę mieć założone konto aby udzielić zamówienia.
b) Narzędzia do elektronicznego udzielenia zamówienia.
c) Rodzaje „podpisów elektronicznych” i zasady posługiwania się nimi – różnice.
d) Jak dokonać weryfikacji dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym – przykładowe narzędzia (dokumentowanie - raport
z weryfikacji).
e) Przekazywanie dokumentów i korespondencji elektronicznej - opatrzonej podpisem elektronicznym z ważnym kwalifikowanym certyfikatem.
f) Elektroniczna oferta – zasady postępowania.
4. Przygotowanie i przeprowadzenie postępowania poniżej i powyżej progów unijnych na bazie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych – różnice proceduralne:
a) Tryby podstawowe i pozostałe.
b) Dokumenty zamówienia (SWZ, opis potrzeb i wymagań, itp…).
c) Analiza potrzeb.
d) Czynności podejmowane w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez strony postępowania.
e) Komunikacja w zamówieniach.
f) Nowe zasady otwarcia ofert.
g) Czynności badania i oceny ofert.
h) Odrzucenie oferty, wykluczenie wykonawcy, wybór oferty itd. …
5. Nowe zasady i wymagania w zakresie zawierania umów o zamówienie publiczne.
a) Klauzule abuzywne.
b) Obowiązkowe zapisy umowy.
c) Zmiana umowy.
d) Odstąpienie od umowy.
e) Raport z realizacji umowy.
6. Środki ochrony prawnej w nowej ustawie Pzp.
7. Dokumentowanie postępowania - archiwizacja dokumentacji – zasady, forma i warunki bezpieczeństwa.
8. Indywidualne konsultacje z uczestnikami szkolenia.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 roku. Jest wieloletnim pracownikiem jednostek sektora finansów publicznych. Nieprzerwanie od 2001 roku sprawuje funkcję członka komisji przetargowej. W ciągu roku przygotowuje i przeprowadza ponad 150 procedur o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie różnych przedmiotów zamówienia. Jednorazowa wartość przygotowywanych lub nadzorowanych postępowań (w charakterze biegłego-eksperta) wahała się niejednokrotnie w zakresie milionowych wartości. Wielokrotnie brał udział w skomplikowanych konsultacjach w zakresie zamówień publicznych. Jest członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Ukończył wiele specjalistycznych kursów, seminariów i szkoleń z zakresu zamówień publicznych. Szkolenia prowadzi (od 2004 roku) na bazie własnych materiałów szkoleniowych, których jest autorem lub współautorem. Występuje w charakterze pełnomocnika stron w postępowaniach odwoławczych prowadzonych przed Krajową Izbą Odwoławczą. Od 2010 roku prowadzi wykłady na studiach podyplomowych na kierunku prawa zamówień publicznych. Wielokrotnie brał udział w trudnych konsultacjach, sporządzaniu opinii i ekspertyz związanych z problematyką zamówień publicznych. Obecnie pełni obowiązki na stanowisku Kierownika sekcji zamówień publicznych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wrocław

Wrocław

woj. dolnośląskie

-
-

Rejestracja

szkolenia stacjonarne
960
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 990 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!