O szkoleniu
- zdobycie lub poszerzenie wiedzy, która pozwoli bezpiecznie poruszać się w pracy związanej ze stosowaniem pzp
- poznanie najczęściej popełnianych błędów, ich skutów oraz możliwości obrony przed konsekwencjami
- poznanie kierunków zmian proponowanych przez Urząd Zamówień Publicznych
- menadżerowie
- kadra kierownicza
- pracownicy kadrowi
Program szkolenia
1. Wstęp do prawa zamówień publicznych
1.1. Pojęcie zamówienia publicznego
1.2. Regulacje prawne zamówień publicznych
1.2.1. Ustawa prawo zamówień publicznych
1.2.2. Ustawa o finansach publicznych
1.2.3. Ustawa o dyscyplinie finansów publicznych inne
1.3. Zasady udzielania zamówień publicznych
1.4. Odpowiedzialność wydatkowania środków publicznych
2. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2.1. Podmioty odpowiedzialne za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania (Kierownik zamawiającego, Komisja przetargowa, instytucje/osoby trzecie)
2.2. Rodzaje zamówień publicznych (dostawy, usługi, roboty)
2.3. Przygotowanie dokumentacji przetargowej (Ogłoszenie, SIWZ, Wzór umowy)
2.3.1. Ocena i decyzja co do trybu udzielenia zamówienia (ocena przesłanek podmiotowych i przedmiotowych, szacowanie wartości zamówienia, wybór trybu)
2.3.2. Tryb prowadzenia postępowania (przetarg ograniczony, przetarg nieograniczony, licytacja lub aukcja elektroniczna, negocjacje, zamówienie z wolnej ręki)
2.3.3. Warunki udziału w postępowaniu i dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków
2.3.4. Kryteria oceny ofert
2.3.5. Najczęściej popełniane błędy (m.in. podział zamówienia na części i łączenie zamówień, szacowanie wartości zamówienia, nieprawidłowości w przetargu ograniczonym, nieznajomość obowiązujących przepisów)
2.3.6. Naruszenie zasad uczciwej konkurencji a gwarancja wykonania zamówienia
2.4. Publikacja zamówienia publicznego
2.5. Przepisy budzące największe wątpliwości
3. Przeprowadzenie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego
3.1. Analiza i ocena dokumentacji przetargowej/zapytań ofertowych przez wykonawców
3.1.1. Zapytania co do treści SIWZ/Ogłoszenia
3.1.2. Odwołania na treść SIWZ/Ogłoszenia
3.2. Złożenie oferty i ocena złożonych ofert
3.2.1. Ważność złożonych ofert
3.2.2. Oferty podlegające wykluczeniu
3.3. Rozstrzygnięcie postępowania
3.3.1. Wybór najkorzystniejszej oferty
3.3.2. Unieważnienie postępowania
3.4. Postępowanie odwoławcze
3.4.1. Informacja o czynności niezgodnej z przepisami
3.4.2. Odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej
3.4.3. Skarga do sądu
3.5. Podpisanie umowy
3.5.1. Warunki do podpisania umowy (gwarancja należytego wykonania, ubezpieczenie umowy, kosztorys wykonawczy)
3.5.2. Dopuszczalność zmian/uzupełnień w umowie przed jej podpisaniem
3.5.3. Umocowanie do zawarcia umowy
3.6. Udokumentowanie postępowania (protokół)
3.7. Przepisy budzące największe wątpliwości
3.8. Najczęściej popełniane błędy
4. Realizacja zamówienia publicznego
4.1. Obowiązki i uprawnienia stron wynikające z umowy
4.2. Obowiązki i uprawnienia stron wynikające z przepisów prawa
4.3. Hierarchia dokumentów składających się na umowę o zamówienie publiczne
4.4. Zasady wydatkowania środków publicznych w trakcie realizacji zamówienia
4.5. Dopuszczalność zmian umowy (art. 144 ustawy pzp)
4.5.1. Zmiany istotne i nieistotne
4.5.2. Możliwość i warunki wprowadzenia zmiany
4.6. Podwykonawcy w zamówieniu publicznym
4.7. Zamówienia uzupełniające i dodatkowe
5. Kontrola zamówienia publicznego
5.1. Regulacje prawne i umowne dot. kontroli zamówień (z uwzględnieniem zmian do ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych wprowadzonych z dniem 11 lutego 2012 roku)
5.2. Podmioty uprawnione do kontroli zamówień publicznych
5.3. Kontrola ex ante i ex post
5.4. Sankcje za naruszenie zasad wydatkowania środków publicznych
5.5. Możliwości kwestionowania stanowiska organu kontrolnego przez zamawiającego
6. Ostatnie zmiany w pzp – praktyka stosowania 7. Pytania i podsumowanie szkolenia
Czas trwania
09:00-15:00
Prelegenci
Krzysztof Bień - radca prawny i ekonomista, przedsiębiorca, wieloletni autor i trener szkoleń z zamówień publicznych, niezależny doradca i audytor zewnętrzny podmiotów prawa publicznego pod kątem wydatkowania środków publicznych, członek komisji przetargowych, autor wielu dokumentacji przetargowych i procedur udzielania zamówień publicznych, na co dzień Parnter Zarządzający w Kancelarii Radców Prawnych HERMAN LEX Bień i Gawrycki Spółka Partnerska.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
87-100 Toruń
Szosa Chełmińska 80/4
woj. kujawsko-pomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Herman Education
- Ulica i nr: Młodzieżowa 31a
- Kod pocztowy: 87-100
- Miejscowość: Toruń
- Numer NIP: 7742812748