O szkoleniu
-
Cel szkolenia
• Omówienie specyfiki udzielania tzw. „małych zamówień do 130 tysięcy złotych” w rozumieniu art. 2 ust 1 pkt 1 NPzp tj. zamówień o wartości mniejszej 130 000 zł w tym m.in. szacowaniu wartości zamówienia, tworzeniu regulaminu udzielania małych zamówień, przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowania, wyboru procedury a także odpowiedzialności za błędy związane z udzielaniem małych zamówień.
• W toku szkolenia omówione będą również zasady i procedury udzielania zamówień o wartości poniżej progu unijnego przy zastosowaniu tzw. „Trybu podstawowego” – Art. 275 i nast. NPzp w tym m.in. komunikacji pomiędzy uczestnikami postępowania, przygotowania postępowania, opracowania dokumentów przetargowych, warianty wyboru oferty najkorzystniejszej. Na zakończenie postępowania przewidziany jest Panel Dyskusyjny z uczestnikami szkolenia, na którym będą mieli możliwość zadawania pytań Prowadzącemu.
Korzyści dla uczestników
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
Zapoznanie się z zasadami i zdobyci umiejętności w zakresie małych zamówień oraz postępowań klasycznych prowadzonych w Trybie podstawowym które nie funkcjonowały w dotychczasowych przepisach.
Grupa docelowa
Przedmiotem zajęć są zagadnienia, które w nowej Ustawie Prawo zamówień publicznych zostały uregulowane w odmienny niż dotychczas sposób, dlatego do udziału w szkoleniu zapraszamy:
• pracowników wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
• specjalistów ds. zamówień publicznych w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy
• przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego;
• przedstawicieli administracji rządowej;
• wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Program szkolenia
I. Cele i zadania Nowego Pzp
II. Omówienie aktualnego stanu prawnego oraz dokumentów pozaprawnych
1. Nowe Prawo zamówień publicznych
2. Ustawa o finansach publicznych.
3. Ustawa Kodeks Cywilny
4. Wyjaśnienia i zalecenia Urzędu Zamówień Publicznych
III. Formy komunikacji między zamawiającym a wykonawcami.
1. Środki komunikacji elektronicznej.
2. Postać dokumentów: forma elektroniczna a elektroniczna kopia dokumentu.
3. Kwalifikowany podpis elektroniczny – walidacja podpisu
4. Narzędzia do składania ofert – mini portal e-Zamówień, platformy komercyjne.
IV. Przygotowanie postępowania klasycznego
1. Zasady udzielania zamówień
2. Planowanie zamówień publicznych – Plan finansowy a plan zamówień publicznych.
3. Ustalanie szacunkowej wartości zamówienia.
4. Opis przedmiotu zamówienia – konsultacje rynkowe
5. Przedmiotowe środki dowodowe
6. Warunki udziału w postępowaniu.
a) Podmiotowe środki dowodowe
b) Sposób opisywania warunków podmiotowych i ocena ich spełnienia.
c) Dokumenty i oświadczenia żądane w celu wykazania spełniania warunków.
7. Kryteria oceny ofert
8. Opis przedmiotu zamówienia
V. Zamówienia do 130 tysięcy złotych – tzw.” małe zamówienia”.
1) Małe zamówienia – jakie przepisy stosujemy?
2)Udzielenie małych zamówień - nieplanowanych – ustalanie ich wartości.
3)Zakaz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy - stosowanie dyspozycji art. 30 ust 4 ustawy Pzp.
4) Procedury udzielania zamówień– obowiązek czy „dobra praktyka”.
5) Obligatoryjne i fakultatywne zapisy w treści procedur udzielania zamówień.
6) Wewnętrzne procedury udzielania małych zamówień
a) zapytanie ofertowe do wybranych wykonawców
b) negocjacje z jednym wykonawcą
7) Sposób komunikacji w małych zamówieniach.
8) Rejestr małych zamówień na potrzeby sprawozdania rocznego.
9) Możliwe naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu małych zamówień.
VI. Zamówienia klasyczne o wartości mniejszej niż progi unijne – „Tryb podstawowy” – art. 275 ustawy Pzp
1) Dokumenty zamówienia:
a) Specyfikacja Warunków Zamówienia
b) Opis potrzeb i wymagań
2) Sposoby prowadzenia postępowania w trybie podstawowym.
a) postępowanie bez negocjacji
b) postępowanie z możliwymi negocjacjami w celu ulepszenia treści oferty
c) postępowanie z obowiązkowymi negocjacjami.
3) Wyjaśnienia dokumentów przetargowych – termin składania zapytań
4)Zmiana treści SWZ lub OPW
5) Terminy składania ofert, otwarcie ofert, badanie i ocena ofert, termin związania ofertą.
6) Wybór oferty najkorzystniejszej
VII Panel dyskusyjny – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wrocław
woj. dolnośląskie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 190 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627