O szkoleniu
Szkolenie służy kompleksowemu przedstawieniu praktycznych rozwiązań związanych z prawidłowym udzielaniem zamówień publicznych IT - na usługi i dostawy informatyczne. Prezentacja zagadnień wzbogacona zostanie o liczne praktyczne przykłady i rozwiązania rzeczywistych problemów. Istotnym elementem szkolenia będą ćwiczenia w postaci pytań i przykładów do poszczególnych punktów programu. Warsztatowa forma zajęć umożliwi uczestnikom wymianę doświadczeń, aktywny udział w dyskusjach i wypracowanie rozwiązań sytuacji problematycznych, z którymi mają do czynienia w pracy zawodowej.
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zapoznać się z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych.
Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie nowego prawa zamówień publicznych.
Udział w szkoleniu znacząco przyczyni się do uniknięcia błędów w procesie udzielania zmówień publicznych IT - na usługi i dostawy informatyczne oraz pozwoli na zdobycie kompleksowej wiedzy w tym zakresie. Uczestnicy w toku praktycznych warsztatów zostaną wyposażeni w niezbędne rozwiązania przydatne w pracy zawodowej.
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych w kontekście usług i dostaw informatycznych.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Podstawy prawne krajowe i unijne dotyczące zamówień publicznych.
Ustawa Prawo zamówień publicznych oraz towarzyszące akty wykonawcze
Dyrektywy Unijne – zakres stosowania w prawie polskim
Pojęcie zamówienia publicznego i progi stosowania przepisów ustawy o ZP.
Zamawiający- podmioty zobowiązane do stosowania prawa ZP.
2. Wybór trybu postępowania dla zamawiania usług i produktów IT: Zasady konstruowania dokumentów przetargowych (teoria i ćwiczenia praktyczne).
Planowanie postępowania.
Zasady obowiązujące przy sporządzaniu opisu przedmiotu zamówienia. Zasady opisywania przedmiotu zamówienia – specyfika IT
Określenie wartości zamówienia.
Warunki podmiotowe i przedmiotowe w postępowaniu.
Treść i publikacja ogłoszeń.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
Elementy istotne SWZ.
Opracowywanie SWZ.
Udostępnianie i przekazywanie SWZ.
Wyjaśnienia do SWZ.
Dokumentowanie postępowań – Rola formularzy ZP
Zasady prowadzenia korespondencji w trakcie postępowań
Przechowywanie dokumentacji przetargowej
Zasady udostępniania dokumentacji
3. Procedura badania i oceny ofert wybór najkorzystniejszej oferty. Podstawowe zasady obowiązujące zamawiającego (teoria i ćwiczenia praktyczne).
Proces wyboru oferty.
- Powołanie komisji przetargowej
- Otwarcie ofert – obowiązek informacyjny zamawiającego
Badanie wykonawcy, ocena treści oferty. Oferta w postaci elektronicznej
Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – Zasady wypełniania oraz analizy
Kryteria oceny ofert – propozycja zmian w zakresie kryteriów oceny ofert
Odrzucenie oferty – nowe przesłanki
Wybór najkorzystniejszej oferty ( pojęcie oferty najkorzystniejszej)
Zasady rozstrzygania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku złożenia tylko jednej oferty.
Dokonywanie wyboru oferty- praktyczne warsztaty, praca grupowa, dyskusja.
Wykonawca- wymagania wobec wykonawców, instytucja wykluczenia i zmiany w zakresie wykluczeń.
Spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę
Poprawianie błędów w ofercie – oczywista omyłka pisarska, oczywista omyłka rachunkowa, inna omyłka.
Uzupełnianie dokumentacji
4. Analiza błędów popełnianych przez Zamawiającego w toku prowadzonych procedur Najczęściej popełniane błędy przez zamawiających.
- Naruszenia związane z :
Zasadą równego traktowania i uczciwej konkurencji
Zasadą jawności postępowania i przewidywalności wyniku.
Zasadą pisemności i stosowania języka polskiego.
Zasadą prymatu trybów przetargowych.
Zasadą ochrony tajemnicy handlowej.
Konsekwencje naruszenia zasad przez Zamawiającego - praktyczne warsztaty.
Najczęściej popełniane błędy związane z konstruowaniem umów i ich realizacją
- zakaz zmian treści umowy
- zmiany treści umowy zgodnie z nowelizacją
Odpowiedzialność za błędy w postępowaniu.
Odpowiedzialność wynikająca z ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów,
5. Tematy zaproponowane przez uczestników szkolenia – dyskusja.
- odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
- analiza konkretnych przypadków.
6. Podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1.Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie karty zgłoszenia
2.Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
3.W przypadku szkoleń online (webinarium) zastrzegamy sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu webinarium w sytuacji, gdy nie zostanie
osiągnięta wystarczająca liczba uczestników. Informacje o zmianach w terminie przesłana będzie najpóźniej do 2 dni przed planowanym rozpoczęciem webinarium.
4.W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w webinarium powyżej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, SEMPER zwraca wpłatę w wysokości: pełna kwota.
5.W przypadku rezygnacji z webinarium w czasie krótszym niż 7 dni roboczych od daty jego rozpoczęcia Uczestnik zobowiązany jest pokryć 50% kosztów webinarium.
6.W przypadku odwołania webinarium z winy SEMPER, wpłata zostaje zwrócona w całości. Organizator ma prawo odwołać webinarium w każdej chwili. Szczegóły dotyczące webinarium:
7.Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w webinarium spowoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
8. 8. Przesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Uczestnictwa w Certyfikowanym Szkoleniu Online (Webinarium) dostępnego na stronie ne akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem firmy SEMPER do wystawienia faktury VAT bez składania podpisu przez e osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
9.Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w webinarium i jest zobowiązaniem do zapłaty za uczestnictwo.
10.Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w celu: dokonania zgłoszenia na webinarium; organizacji uczestnictwa w szkoleniu online, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych.
Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych w karcie zgłoszenia: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
Wymienione dane osobowe będą przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do wskazanych celów, w których dane te są przetwarzane.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
