O szkoleniu
Zamówienia w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa to szczególny obszar Prawa zamówień publicznych, który rządzi się odmiennymi zasadami i specyfiką wynikającą ze szczególnych obostrzeń w realizacji tego rodzaju zamówień. Szkolenie poruszające tę tematykę:
- umożliwi praktyczne zapoznanie się z przepisami w tym zakresie,
- pokaże w syntetycznym ujęciu, jak użytkować je i minimalizować ryzyka w realizacji zamówień tego rodzaju.
Nowości i różnice w stosunku do zamówień klasycznych pokazane zostaną w sposób przejrzysty z uwzględnieniem zasady efektywności.
Cel szkolenia:
- przekazanie praktycznej wiedzy, niezbędnej do przygotowania i realizacji postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa – zarówno od strony Zamawiającego, jak i Wykonawcy zainteresowanego tego rodzaju zamówieniami,
- zapoznanie uczestników z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 Prawo zamówień publicznych ze zm.,
- wykazanie różnic i odmienności dla postępowań z dziedziny obronności i bezpieczeństwa w stosunku do zamówień tzw. klasycznych.
Na szkoleniu uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę na temat realizacji zamówień dotyczących obronności, w szczególności dowiedzą się:
- o specyficznych rozwiązaniach w realizacji postępowań w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- jakie mogą wystąpić potencjalne problemy z interpretacją nowej ustawy Prawo zamówień publicznych w kontekście tego rodzaju postępowań,
- jak zapobiegać niewłaściwej interpretacji nowych przepisów w porównaniu do starych rozwiązań w obszarze objętym tematem szkolenia,
- jak analizować ryzyka w obszarze zamówień publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- jakie są rekomendacje i dobre praktyki w omawianym zakresie tematycznym.
Szkolenie odpowie na pytania: Co nowego? Co po staremu? Co podobnie? Jakie to ma znaczenie dla Wykonawców i dla Zamawiających? Jak - w związku z wszystkimi zmianami - Zamawiający i Wykonawcy mają poprawnie postępować?
- Pracownicy jednostek zobligowanych do stosowania Prawa zamówień publicznych - w szczególności realizacji zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Osoby zarządzające systemem udzielania zamówień publicznych - w szczególności w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Osoby zajmujące się kontrolą i audytem zamówień publicznych - w szczególności w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa,
- Wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat zamówień publicznych - w tym Wykonawcy składający ofertę w postępowaniach o udzielenie zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa.
Program szkolenia
DZIEŃ I
Wprowadzenie do problematyki zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa w nowej ustawie
- Definicja zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Specyfika zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Progi zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Zamówienia podprogowe w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Zakres wyłączonych przepisów w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Zakres stosowanych przepisów w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Zamówienia mieszane i reżim ustawy w kwalifikacji zamówień
Stosowanie przepisów o usługach priorytetowych i niepriorytetowym
Ułatwienie w przypadku zamówień o charakterze niepriorytetowym
Przygotowanie postępowania w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- Organizacja udzielania zamówień publicznych - odpowiedzialność za postępowanie o udzielenie zamówienia,
- Zasady udzielania zamówień publicznych,
- Wstępne konsultacje rynkowe,
- Szacowanie wartości zamówienia,
- Opis przedmiotu zamówienia – szczególne zasady,
- Przedmiotowe środki dowodowe,
- Klasyfikacja przedmiotu zamówienia – zamówienia mieszane,
- Ogłoszenia i dokumenty zamówienia,
- Ustalanie niektórych warunków zamówienia,
- Komunikacja Zamawiającego i Wykonawcy – szczególne zasady,
- Wykonawcy i wspólne składanie ofert,
- Dokumentowanie przebiegu postępowania - szczególne zasady,
- Kwalifikacja podmiotowa wykonawców – szczególne podstawy wykluczenia Wykonawców,
- Obowiązek ochrony informacji niejawnych ciężący na Wykonawcach
- Podmiotowe środki dowodowe.
Uprawnienia Zamawiającego niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa informacji
DZIEŃ II
Zasady składania i otwarcia ofert i odmienności przepisów dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- otwarcie ofert
- obowiązek przesłania Prezesowi UZP informacji o złożonych ofertach i wnioskach o dopuszczenie w każdym postępowaniu
- ocena ofert
- wybór najkorzystniejszej oferty
- zakończenie postępowania
Wstępne ogłoszenie informacyjne – specyfika dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Tryby udzielania zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa specyfika dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
- przegląd trybów – syntetyczne omówienie przepisów
- praktyczne schematy procedur dopuszczalnych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Krąg Wykonawców zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Umowa ramowa w zamówieniach – szczególne przepisy
Uprawnienia Zamawiającego dla zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Umowy w zamówieniach w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Środki ochrony prawnej
Źródła informacji o zamówieniach publicznych w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa
Pytania, dyskusja, wyjaśnianie wątpliwości
Czas trwania
10.00-16.00 i 9.00-15.00
Prelegenci
Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów.
Wpisana na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych (KLPAiKW).
Szkoleniowiec, doradca, praktyk z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu, zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych.
Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.
Współpracuje w zakresie zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych i przedsiębiorcami. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607