O szkoleniu
Jeśli zastanawiasz się jakie są dobre praktyki budowania trwałych relacji z Klientem zapraszamy na szkolenie z zarządzania klientami i rozwoju współpracy.
Budowanie pozytywnych i długofalowych relacji z Klientem to przede wszystkim proces diagnozy problemów, potrzeb oraz bolączek naszego Klienta. W trakcie szkolenia nauczymy Cię jak rozpoznawać potrzeby Twojego Klienta oraz pokażemy najpopularniejsze typowe zachowania handlowe.
Następnie przejdziemy do sposobu komunikacji z Klientem. W tym kroku będziesz mógł w praktyce przećwiczyć własny sposób komunikacji Twojego produktu, usługi czy oferty.
Przeprowadzimy Cię również przez proces poszerzania współpracy, ustalania zasad współpracy oraz komunikowania ich zmian gdy zajdzie taka potrzeba.
Na koniec dowiesz się jak wprowadzić w swojej organizacji plan działania z nowymi narzędziami, który pozwoli Ci usprawnić komunikację i współpracę ze swoimi Klientami.
Po szkoleniu Uczestnicy będą posiadać wiedzę w zakresie:
- Segmentacji klientów w oparciu o potencjał sprzedażowy
- Typologii klientów, ich systemu komunikacji i najskuteczniejszych argumentów
- Sposobów rozwiązywania konfliktów z zachowaniem szacunku
- Definiowania przewag konkurencyjnych w unikalny sposób wyróżniając się na tle konkurencji
Po szkoleniu Uczestnicy nabędą umiejętność:
- Automatyzowania działań z klientami na poszczególnych poziomach potrzeb
- Ustalania długofalowej ścieżki współpracy
- Diagnozowania punktów zapalnych i przewidywania zagrożenia we współpracy z trudnymi klientami
- Nawiązywania relacji poszerzających korzyści ze współpracy
przedstawiciele handlowi, doradcy klienta, menadżerowie sprzedaży, osoby odpowiedzialne za komunikacje z klientami
Program szkolenia
ZAKRES TEMATYCZNY
Moduł 1. POTRZEBY KLIENTÓW W ZMIENIAJĄCYM SIĘ RYNKU
- Diagnoza klientów w oparciu o poziomy potrzeb klientów
- Najważniejsze informacje potrzebne do współpracy z klientem
- Ścieżka postępowania we współpracy
- Ćwiczenie: Praca z własnymi przykładami
Moduł 2. PRZYGOTOWANIE DO WSPÓŁPRACY
- Analiza konkurencji – pozycjonowanie się firmy na rynku
- Model SWOT – diagnoza słabych i mocnych stron
- Model współpracy – diagnoza możliwości firmy
Ćwiczenie: Case study zmian firmowych
Moduł 3. KLIENCI
- Potrzeby klientów – kim jest mój rozmówca
- Najpopularniejsze typy zachowań handlowych
- Sposoby rozpoznawania typu klienta
- Ćwiczenie: Dostosowanie komunikacji do stylu klienta
Moduł 4. KOMUNIKACJA Z KLIENTAMI
- Przygotowanie argumentacji firmowej
- Branding do kluczowych klientów
- Sposoby działania z klientami – Model Canvas
- Ćwiczenie: Własny sposób komunikacji produktu, usługi, oferty
Moduł 5. ASERTYWNOŚĆ W KONTAKCIE Z KLIENTEM
- Symulacja szkoleniowa – przekonanie do własnego zdania
- Ustalanie zasad współpracy
- Pilnowanie ustalonych reguł
- Komunikacja w przypadku zmiany zasad
- Ćwiczenie: Asertywna prośba i Asertywna odmowa w komunikacji
Moduł 6. POSZERZANIE WSPÓŁPRACY
- Matematyka handlowa – Strategia, Rabaty, Plany
- Upselling – zwiększanie korzyści
- Crosseling – poszerzanie zakresu współpracy
- Gry negocjacyjne – najczęstsze sposoby postępowania klientów
- Ćwiczenie: Case study własnych argumentów
Moduł 7. INDYWIDUALNY PLAN WDROŻENIA
- Plan działania z nowymi narzędziami
- Przejście przez zmianę – ryzyko zaniechania działań
- Wsparcie organizacji przy wdrażaniu nowych standardów
- Tabela wdrożeniowa nowo poznanych metod
Czas trwania
Prelegenci
Dariusz Leonhard - swoją karierę zaczynał jako handlowiec dla firm z branży ELEKTRO oraz FMCG na wszystkich dużych sieciach handlowych. Następnie przez 6 lat pracował w jednej z największych firm outsourcingowych w Polsce (ASM Group S.A.), i zajmował się budowaniem, zarządzaniem i rozliczaniem zespołów handlowych dla największych graczy na rynku nowoczesnym i tradycyjnym. Zarządzał Merchandiserami, Koordynatorami, Przedstawicielami Handlowymi pracującymi na terenie całego kraju. Przez ostatnie dwa lata swojej pracy operacyjnej zajmował się zarządzaniem całą spółką outsourcingową. Jako Dyrektor Operacyjny był odpowiedzialny za wyniki podległych zespołów jak i rentowność całego przedsiębiorstwa. Podlegały mu działy handlowe, operacyjne, analityczne oraz biurowe. Równocześnie przez ostatnie 7 lat łączył pracę szkoleniową, na początku dla swoich zespołów, później po uzupełnieniu wiedzy merytorycznej szkolił dla zewnętrznych Klientów z sektora FMCG, DIY oraz Elektro. Ma na swoim koncie wzrosty sprzedażowe podległych zespołów oraz ustabilizowanie fluktuacji. Jest absolwentem Akademii Trenera na Wyższej Szkole Bankowej oraz certyfikowanym Negocjatorem i Mediatorem.
Obecnie, jako training manager w Grupie Eurocash S.A. zajmuje się zwiększaniem kompetencji zarządczych Kadry menadżerskiej wszystkich spółek grupy kapitałowej. Specjalizuje się w tematyce Zarządzania Zespołami, Budowania Zaangażowania, współpracy z klientami oraz Efektywnej Sprzedaży. Jest także asesorem rekrutacyjnym, diagnozuje na podstawie assessment center potencjał pracowników, którzy aplikują do organizacji. Jego praca w grupie Eurocash polega na diagnozowaniu potrzeb szkoleniowych, budowaniu programów oraz wdrażaniu ich w życie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 4.17% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 8.33% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 8.33% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
