O szkoleniu
Korzyści ze szkolenia
- nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów oraz pierwsze objawy konfliktów,
- poznasz swój styl rozwiązywania konfliktów,
- opracujesz listę wyzwalaczy konfliktów w Twoim zespole,
- przećwiczysz sposoby rozwiązywania konfliktów,
- poznasz zalety konstruktywnego konfliktu i sposoby jego wykorzystania do rozwoju zespołu.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą poznać swój styl rozwiązywania konfliktów oraz rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów
Program szkolenia
- Czym jest konflikt?
- typowe symptomy,
- góra konfliktu-dynamika i fazy konfliktu,
- 5 poziomów eskalacji konfliktu,
- po co nam konflikt?-konstruktywna i dekonstrukcyjna rola konfliktu.
- Otwarte i ukryte źródła konfliktów i przyczyny ich powstawania:
- konflikt w sferze wartości,
- konflikt w sferze danych i faktów,
- konflikt w sferze strukturalnej i procesowej,
- osobowościowe źródła konfliktów.
- Przyczyny konfliktów w moim zespole - ćwiczenie:
- „zapalniki” konfliktu z zespole,
- emocje w konflikcie,
- skutki niezauważania konfliktu i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
- nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
- rola Przełożonego w przypadku konfliktu.
- Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych – symulacja konfliktu gra szkoleniowa „Strefa Krytyczna”:
- dostrzeganie konfliktu,
- analiza sytuacji problemowej,
- tworzenie rozwiązań,
- ocena pomysłów i rozwiązań,
- gesty zgody.
- Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i konfliktowymi w zespole:
- demotywacja pracownika i zespołu,
- brak współpracy,
- nieefektywny podział obowiązków,
- sojusze przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
- plotkowanie, pomówienia, oskarżenia, nastawianie,
- opór,
- dyskryminacja,
- konflikt w relacji „Przełożony-Pracownik”.
- Trening prowadzenia trudnych rozmów ukierunkowanych na rozwiązanie konfliktów:
- cykl OAPD,
- model SMAD,
- metoda Gordona,
- pozycja percepcyjna.
- Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów - ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu".
- Kierowanie konfliktem:
- aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
- plany działań,
- warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
- jakie są „czynników sukcesu" i „czynniki porażki" w konflikcie?
- komunikacja zarządzającego w konflikcie,
- przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
- Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
- Moje "Start-Stop-Continue": jak wdrożę wiedzę i umiejętności ze szkolenia do mojej codziennej pracy:
- sesja informacji zwrotnych Uczestnicy-Uczestnik i Trener-Uczestnik,
- zaplanowanie indywidualnych zadań wdrożeniowych.
Czas trwania
2 dni, 9:00 - 16:30
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-870 Warszawa
Wronia 45/129
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać szczegóły organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
