Zarządzanie konfliktem w zespole

O szkoleniu

Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” przygotowuje do pozyskania umiejętności docierania do rzeczywistych przyczyn konfliktu, analizowania każdej sytuacji konfliktowej i dostosowywania działań do problemu, zapobiegania i rozwiązywania pojawiających się sytuacji konfliktowych, efektywnego kierowania konfliktem w zespole oraz określenia własnego stylu rozwiązywania konfliktu i własnej ścieżki rozwoju w tym obszarze.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” adresowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów), osób, które w codziennej pracy stykają się z sytuacjami sprzecznych interesów stron (handel, zakupy, negocjacje) , do osób, u których powstanie konfliktu jest zjawiskiem normalnym związanym z dynamiką grupy a także wszystkich zainteresowanych tematyką.

Program szkolenia

TEORIA KONFLIKTU

  1. Co to jest konflikt?
  2. Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
  3. Rodzaje konfliktów i ich dynamika.
  4. Fazy sytuacji konfliktowej.
  5. Przełamywanie barier w konflikcie.
  6. Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy.
  7. Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych.
  8. Sposoby zapobiegania konfliktom.
  9. Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra.
  10. Radzenie sobie z „narzekaczami”.
  11. Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej.

KONFLIKT W ZESPOLE

  1. Etapy formowania się zespołów.
  2. Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami.
  3. Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania.
  4. Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian.
  5. Krzywa zmiany.
  6. Komunikacja w procesie zmian.
  7. Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami.

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM

  1. Techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć.
  2. Ćwiczenia rozwijające umiejętność kierowania konfliktem.
  3. Sposoby reakcji ludzi w sytuacji konfliktu.
  4. Analiza postaw i zachowań osób w sytuacjach konfliktowych – określanie indywidualnego stylu zachowania, czyli w  jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt.
  5. Jednostki konfliktowe.
  6. Rozpoznawanie konfliktu w jego wczesnej fazie.

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW

  1. Minimalizowanie barier – oddzielaj ludzi od problemów, koncentruj się na motywach i interesach nie na stanowiskach, zwiększaj ilość opcji, stosuj obiektywne kryteria, udrażniaj komunikację.
  2. Identyfikacja kwestii spornych.
  3. Precyzowanie oczekiwań i budowanie dla nich atmosfery zrozumienia.
  4. Rozważanie rozwiązań i zawieranie porozumienia.
  5. Postawy pokonywania konfliktów wg. T. Kilmanna.
  6. Rozwiązywanie konfliktów (obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż).
  7. Style rozwiązywania konfliktów (Dostosowanie, Unikanie, Kompromis, Dominacja, Współpraca).
  8. Różnice między kompromisem a integracją.
  9. Konstruktywne kończenie konfliktu; rozwiązanie, uregulowanie, zawieszenie broni.
  10. Dostosowanie stylów do sytuacji.
  11. Rola mediatora i cel mediacji.

WPŁYW KONFLIKTU NA PRACĘ WŁASNĄ ORAZ ZESPOŁU

Czas trwania

3 dni: 15h

Prelegenci

Marta Jurkowska - absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).

Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).

Certyfikowany Trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.

Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.

Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych.

Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz jako trener kadry dydaktyczno-naukowej na Politechnice Łódzkiej.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
2 250
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o.
30-504 Kraków
Kalwaryjska 69
woj. małopolskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o.
30-504 Kraków Kalwaryjska 69
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!