O szkoleniu
Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” przygotowuje do pozyskania umiejętności docierania do rzeczywistych przyczyn konfliktu, analizowania każdej sytuacji konfliktowej i dostosowywania działań do problemu, zapobiegania i rozwiązywania pojawiających się sytuacji konfliktowych, efektywnego kierowania konfliktem w zespole oraz określenia własnego stylu rozwiązywania konfliktu i własnej ścieżki rozwoju w tym obszarze.
Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” adresowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów), osób, które w codziennej pracy stykają się z sytuacjami sprzecznych interesów stron (handel, zakupy, negocjacje) , do osób, u których powstanie konfliktu jest zjawiskiem normalnym związanym z dynamiką grupy a także wszystkich zainteresowanych tematyką.
Program szkolenia
TEORIA KONFLIKTU
- Co to jest konflikt?
- Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika.
- Fazy sytuacji konfliktowej.
- Przełamywanie barier w konflikcie.
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy.
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych.
- Sposoby zapobiegania konfliktom.
- Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra.
- Radzenie sobie z „narzekaczami”.
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej.
KONFLIKT W ZESPOLE
- Etapy formowania się zespołów.
- Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami.
- Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania.
- Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian.
- Krzywa zmiany.
- Komunikacja w procesie zmian.
- Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami.
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
- Techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność kierowania konfliktem.
- Sposoby reakcji ludzi w sytuacji konfliktu.
- Analiza postaw i zachowań osób w sytuacjach konfliktowych – określanie indywidualnego stylu zachowania, czyli w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt.
- Jednostki konfliktowe.
- Rozpoznawanie konfliktu w jego wczesnej fazie.
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
- Minimalizowanie barier – oddzielaj ludzi od problemów, koncentruj się na motywach i interesach nie na stanowiskach, zwiększaj ilość opcji, stosuj obiektywne kryteria, udrażniaj komunikację.
- Identyfikacja kwestii spornych.
- Precyzowanie oczekiwań i budowanie dla nich atmosfery zrozumienia.
- Rozważanie rozwiązań i zawieranie porozumienia.
- Postawy pokonywania konfliktów wg. T. Kilmanna.
- Rozwiązywanie konfliktów (obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż).
- Style rozwiązywania konfliktów (Dostosowanie, Unikanie, Kompromis, Dominacja, Współpraca).
- Różnice między kompromisem a integracją.
- Konstruktywne kończenie konfliktu; rozwiązanie, uregulowanie, zawieszenie broni.
- Dostosowanie stylów do sytuacji.
- Rola mediatora i cel mediacji.
WPŁYW KONFLIKTU NA PRACĘ WŁASNĄ ORAZ ZESPOŁU
Czas trwania
Prelegenci
Marta Jurkowska - absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).
Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).
Certyfikowany Trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.
Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych.
Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz jako trener kadry dydaktyczno-naukowej na Politechnice Łódzkiej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Centrum Zarządzania Jakością INFOX Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Kalwaryjska 69
- Kod pocztowy: 30-504
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 7352389549