O szkoleniu
Konflikt to naturalny, a także konieczny element życia zawodowego. Trzeba tylko odpowiednio zadbać o sposób i formę ujawniania, a także wyrażania konfliktów. W ramach tego szczególnie istotna jest umiejętność używania konstruktywnego języka zamiast języka nacechowanego agresją. Każda firma, która chce odnieść sukces, potrzebuje pracowników, którzy potrafią konstruktywnie się spierać.
Konflikt angażuje energię i emocje nie tylko uczestników sporu, lecz także ich otoczenia. W związku z tym obawiamy się konfliktów i ich unikamy, a gdy się już pojawiają, stosujemy strategię siły lub unikania. Żadne z tych podejść nie prowadzi do zrozumienia, a także konstruktywnego rozwiązania.
Kluczowe znaczenie dla konstruktywnego podejścia do konfliktu i trudnych sytuacji ma język, jakiego w rezultacie używamy w codziennej komunikacji. Język pozwala budować atmosferę współpracy, zaufania, a także zrozumienia, co zapobiega sytuacjom stresowym i konfliktom. Równie ważna rzeczą jest zweryfikowanie swoich przekonań dotyczących konfliktu i docenianie konstruktywnego, twórczego konfliktu.
Korzyści dla uczestników
- Zrozumienie, czym jest kryzys i kiedy występuje
- Poznanie ról i zadań lidera w sytuacji kryzysowej
- Zbudowanie poczucia odpowiedzialności za działanie zespołu
- Nauczenie się podejmowania trudnych decyzji
- Wypracowanie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi w zespole
- Wypracowanie asertywnej postawy
- Poznanie skutecznych technik rozwiązywania konfliktów
- Nabycie umiejętności dostosowywania rozwiązań do występujących w zespole sytuacji konfliktowych
- Nabycie świadomości własnego wpływu na sprawne działanie zespołu
- Nabycie umiejętności budowania relacji z zespołem
Korzyści dla organizacji
- Wzmocnienie efektywności pracy liderów i ich zespołów
- Uprawdopodobnienie osiągania zakładanych celów i zadań
- Stworzenie warunków do zapobiegania występowaniu sytuacji trudnych w organizacji
- Wzmocnienie postawy samodzielności liderów i odpowiedzialności za sprawne działanie zespołów
- Wypracowanie większej otwartości na zmiany w zespołach
- Dla menedżerów zarządzających zespołami
- Dla każdego, kto chce zwiększyć swoje umiejętności w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole
- Dla osób, które chcą zmniejszyć koszty konfliktowych sytuacji
Program szkolenia
Wszystko zaczyna się od zmiany
- Czym jest zmiana i jakie korzyści z niej wynikają
- Kiedy zmiana bywa zagrożeniem dla zespołu
- Jak wprowadzać zmiany w organizacji krok po kroku
- Jak mierzyć sukces wprowadzania zmiany
Czym jest kryzys i kiedy występuje w zespole
- Rodzaje konfliktów (krąg konfliktu Moore’a)
- Potencjalne płaszczyzny konfliktu w organizacji
- Konflikt jako reakcja na zmiany
- Jakie reakcje na zmiany wyróżniamy
- Jakie są konkretne fazy przechodzenia ludzi przez zmianę
- Konflikt konstruktywny i destruktywny
- Zwiastuny sytuacji konfliktowych w organizacji/zespole
- Konsekwencje konfliktów
Analiza istotnych elementów sytuacji konfliktowych
- Symptomy i fazy kryzysu
- Dynamika kryzysu
Ja w konflikcie
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
- Kierowanie sobą w sytuacji konfliktu – kontrola wypowiedzi, destrukcyjnych emocji i zachowań
- Asertywny stosunek do samego siebie w konflikcie – trudna sztuka odmawiania
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami i stresem
- Rozładowanie negatywnych emocji rozmówców
- Techniki przeciwdziałania presji i manipulacji
- Elastyczność i przewidywanie nieprzewidywalnego
Ja jako lider w konflikcie
- Adekwatne do konfliktu działania menedżerskie
- Diagnoza stylu zarządzania konfliktami
- Przyjmowanie odpowiedzialności i komunikowanie trudnych decyzji
- Style rozwiązywania konfliktów, konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
- Przekształcania „walki” pomiędzy osobami we wspólną pracę nad rozwiązywaniem problemu
- Negocjacje i mediacje jako sposoby konstruktywnego rozwiązywania konfliktów w zespole, lider jako negocjator i mediator
- Konstruktywna konfrontacja, kompromis, osiąganie konsensusu, uleganie i unikanie: mocne i słabe strony każdego ze stylów
- Mediacje: rola mediatora, metody i procedura mediacji, zjawiska psychologiczne i emocje w mediacjach
- Stanowczość i konsekwencja menedżera
- Umiejętność budowania rozwiązań
Techniki rozwiązywania konfliktów
- Osobowość człowieka a jego reakcje w konflikcie
- Działania konstruktywne vs. działania destrukcyjne
- Etapy rozwiązywania konfliktu
- Jaką technikę rozwiązania konfliktu wybrać w zależności od sytuacji
- Unikanie
- Dostosowanie
- Kompromis
- Współpraca
- Dominacja
Czas trwania
Online: 2 dni szkolenia po 7 godzin (9:00-16:00); Stacjonarne: 2 dni szkolenia po 8 godzin (9:00-17:00)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- konsultacje z trenerem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy, którego potwierdzenie przyjęcia przez MENTORI stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 24 godzin w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Zgłaszając udział w szkoleniu Zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie. Opłata realizowana jest przelewem na konto MENTORI na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Zgłaszający ma możliwość wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie MENTORI pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie.
- W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w szkoleniu otwartym powyżej 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia, wpłata zostaje zwrócona w całości.
- Istnieje możliwość zmiany uczestnika szkolenia.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- MENTORI zastrzega sobie możliwość zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez MENTORI (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji MENTORI zawiadamia Zgłaszającego o zmianie terminu bądź odwołaniu szkolenia najpóźniej do 3 dni roboczych przed planowanym rozpoczęciem szkolenia oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- W przypadku szkoleń otwartych wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Szkolenia Otwartego dostępnego na stronie internetowej www.mentori.pl, akceptacją powyższych warunków oraz upoważnieniem MENTORI do wystawienia faktury bez składania podpisu przez osobę upoważnioną ze strony zgłaszającego. Faktura zostanie przesłana pocztą na wskazany przez Państwa adres.
- Przesyłając formularz zgłoszeniowy wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez MENTORI w celu: dokonania zgłoszenia na szkolenie, organizacji uczestnictwa w szkoleniu, przygotowania certyfikatu oraz realizacji czynności rozliczeniowych. Zgoda dotyczy danych osobowych zawartych na formularzu zgłoszeniowym: imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail.
- Nazwa firmy: MENTORI sp. z o.o.
- Ulica i nr: Niedźwiedzia 29B
- Kod pocztowy: 02-737
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213940221