Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej – ujęcie funkcjonalne. Jednodniowe szkolenie praktyczne.

O szkoleniu

Cel szkolenia:
Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie:
- wiedza:
zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami zarządzania kryzysowego realizowanego przez organy administracji publicznej;
zapoznanie uczestników z procesem planowania cywilnego obejmującego sporządzanie i aktualizację planów zarządzania kryzysowego;
zapoznanie uczestników z europejskimi mechanizmami zarządzania kryzysowego;
zapoznanie uczestników z teoretycznymi aspektami bezpieczeństwa wewnętrznego.

-umiejętności:
uczestnik potrafi formułować wnioski i wytyczne w zakresie zarządzania kryzysowego;
uczestnik potrafi zidentyfikować zagrożenia oraz dokonać analizy ryzyka;
uczestnik potrafi korzystać z planu zarządzania kryzysowego we wszystkich fazach tego procesu (zapobieganie, przygotowanie, reagowanie, odbudowa);
uczestnik potrafi wykorzystywać europejskie mechanizmy zarządzania kryzysowego.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników:

zrozumienie procesu zarządzania kryzysowego oraz nauczenie się wykorzystywania w praktyce zasobów służących monitorowaniu sytuacji kryzysowych, przygotowaniu do ich wystąpienia, reagowaniu na nie oraz usuwania skutków związanych z ich wystąpieniem.
uzyskanie prezentacji wraz z plikami w formacje pdf, raportów, publikacji prowadzącego,
dyskusja i konsultacje z prowadzącym szkolenie – możliwość zadawania pytań,
certyfikat.

Metodyka zajęć:

prezentacja, praktyczne ćwiczenia, dyskusja wszystko w formie online – na żywo (trenera widać i słychać),
wystarcza dostęp do urządzenia z internetem tj. komputera stacjonarnego lub przenośnego, bądź telefonu w dogodnym dla Państwa miejscu.

Kto powinien wziąć udział?

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy/urzędnicy administracji publicznej szczebla wojewódzkiego i powiatowego działów zarządzania kryzysowego;
  • osoby zainteresowane tematyką zarządzania kryzysowego.

Program szkolenia

CZĘŚĆ TEORETYCZNA

1. Teoretyczne aspekty bezpieczeństwa wewnętrznego.

  • definicje bezpieczeństwa powszechnego i publicznego
  • systemowe ujęcie bezpieczeństwa
  • procesowe ujęcie bezpieczeństwa
  • bezpieczeństwo społeczne i odporność społeczna

2. Zarządzanie kryzysowe.

  • formalno-prawne uwarunkowania zarządzania kryzysowego
  • fazy zarządzania kryzysowego
  • ujęcie funkcjonalne zarządzania kryzysowego
  • ochrona ludności
  • ochrona przestrzeni publicznej
  • ochrona infrastruktury krytycznej (ujęcie sektorowe i usługowe)
  • informacja w zarządzaniu kryzysowym (szum informacyjny, zasada need to know, TMI, komunikacja społeczna)
  • doskonalenie i kumulacja wiedzy w zarządzaniu kryzysowym
  • finansowe aspekty zarządzania kryzysowego
  • europejskie mechanizmy zarządzania kryzysowego (IPCR, UMOL, FSUE)

3. Planowanie cywilne.

  • identyfikacja zagrożeń (zagrożenia naturalne i antropogeniczne, zagrożenia hybrydowe)
  • identyfikacja zasobów (wiedza, umiejętności, kompetencje, personel, infrastruktura)
  • ocena ryzyka (w tym zdarzenia HILP)
  • plany zarządzania kryzysowego (ujęcie modułowe)

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA – ĆWICZENIA

  • Case Study – wykorzystanie planu zarządzania kryzysowego w sytuacji zagrożenia terrorystycznego
  • Case Study – aktywacja UMOL związana z COVID-19

Czas trwania

Szkolenie na platformie szkoleniowej. 8 godzin szkoleniowych, w godz. 8:00-16:00, logowanie do platformy szkoleniowej od 7:30.

Prelegenci

dr Sławomir Stanisław Górski - Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o bezpieczeństwie. Pracę doktorską poświęconą uwarunkowaniom ochrony ludności w Rzeczypospolitej Polskiej obronił na Wydziale Bezpieczeństwa Wewnętrznego Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie (2015). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1990-1995, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych), Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (1997-1999) oraz George C. Marshall European Center for Security Studies (2004, 2007).

Stażysta Ministerstwa Obrony Republiki Irlandii (1998). Autor publikacji poświęconych bezpieczeństwu wewnętrznemu, zarządzaniu kryzysowemu i ochronie ludności. Uczestnik krajowych i międzynarodowych projektów badawczych związanych z bezpieczeństwem. Współautor Raportu Komisji Europejskiej „Science for Disaster Risk Management 2020”. Urzędnik Służby Cywilnej specjalizujący się w problematyce bezpieczeństwa wewnętrznego.

Doświadczenie zawodowe zdobywał między innymi w Urzędzie Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności (1999-2000), Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej (2000-2001) oraz Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, w którym zajmował między innymi stanowiska zastępcy dyrektora Departamentu Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych (2006-2009), dyrektora Departamentu Ratownictwa i Ochrony Ludności (2012-2016) oraz radcy ministra w Departamencie Współpracy Międzynarodowej (od 2017). Współautor dokumentów programowych, strategicznych i legislacyjnych w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego. Koordynator prac związanych z rozwojem Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie na platformie LiveWebinar.com.
Niezbędne: komputer, laptop lub inne urządzenie mobilne (telefon, tablet) z dostępem do Internetu, połączenie internetowe 512 kB/sek lub lepsze – zalecane szerokopasmowe (internet mobilny co najmniej 3G), systemy operacyjne: Windows 7 (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android, obsługiwane przeglądarki:
- Google Chrome w wersji 80 lub nowszej
- Mozilla Firefox w wersji 75 lub nowszej
- Safari 11 lub nowsza
- Opera w wersji 60 lub nowszej
- Microsoft Edge w wersji 75 lub nowszych
- Vivaldi w wersji 3.0 lub nowszych
- Tor w wersji 10.0 lub nowszych
Szkolenie na platformie LiveWebinar.com.
Niezbędne: komputer, laptop lub inne urządzenie mobilne (telefon, tablet) z dostępem do Internetu, połączenie internetowe 512 kB/sek lub lepsze – zalecane szerokopasmowe (internet mobilny co najmniej 3G), systemy operacyjne: Windows 7 (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android, obsługiwane przeglądarki:
- Google Chrome w wersji 80 lub nowszej
- Mozilla Firefox w wersji 75 lub nowszej
- Safari 11 lub nowsza
- Opera w wersji 60 lub nowszej
- Microsoft Edge w wersji 75 lub nowszych
- Vivaldi w wersji 3.0 lub nowszych
- Tor w wersji 10.0 lub nowszych
Szkolenie na platformie LiveWebinar.com. • komputer, laptop lub inne urządzenie mobilne (telefon, tablet) z dostępem do Internetu, połączenie internetowe 512 kB/sek lub lepsze – zalecane szerokopasmowe (internet mobilny co najmniej 3G), systemy operacyjne: Windows 7 (zalecany Windows 10), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS, iOS lub Android, obsługiwane przeglądarki:
- Google Chrome w wersji 80 lub nowszej
- Mozilla Firefox w wersji 75 lub nowszej
- Safari 11 lub nowsza
- Opera w wersji 60 lub nowszej
- Microsoft Edge w wersji 75 lub nowszych
- Vivaldi w wersji 3.0 lub nowszych
- Tor w wersji 10.0 lub nowszych

Rejestracja

Cena standardowa
550
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zniżki grupowe:
  • 5.45% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 14.55% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Faktura wystawiana po szkoleniu, z terminem płatności do 14 od otrzymania faktury. Certyfikat w wersji papierowej wysyłanu pocztą. Materiały szkoleniowe w ersji elektronicznej wysyłane przed szkoleniem.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: EDU GOV Szkolenia Hanna Wdowczyk
  • Ulica i nr: Jesionowa 34
  • Kod pocztowy: 05-250
  • Miejscowość: Słupno
  • Numer NIP: 1251701746

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

EDU GOV Szkolenia Hanna Wdowczyk
05-250 Słupno, Polska
Jesionowa 34
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!