O szkoleniu
Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania międzypokoleniowego oraz wypracowanie narzędzi komunikacyjnych odpowiednich dla danego pokolenia.
Szkolenie pozwoli Uczestnikom poznać odpowiedzi między innymi na pytania: co motywuje każde pokolenie?, jak współpracować aby motywować do działań?, jak radzić sobie z konfliktem pokoleń? oraz jak rozwiązywać problemy w organizacji.
Celem szkolenia jest również analiza najczęściej popełnianych błędów podczas zarządzania międzypokoleniowego oraz wspólne wypracowanie optymalnych rozwiązań.
Osoby uczestniczące w szkoleniu zostaną zapoznane ze środkami i metodami efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej z młodszą częścią personelu firmy/instytucji i w tym celu zapoznają się z merytoryczną wiedzą o komunikowaniu jako o procesie. W ramach tej części szkolenia zaznajomią się z informacjami o tzw. szumach komunikacyjnych, czyli wszystkich zjawiskach, które utrudniają komunikację, takich jak rozziew międzypokoleniowy wynikający z innych postaw, oczekiwań względem warunków pracy, wymogów pracodawcy i pracownika, priorytetów życiowych, doświadczeń pokoleniowych, stopnia informatyzacji i usieciowienia itd., o warunkach akuratnej, precyzyjnej i efektywnej komunikacji (komunikacja werbalna, niewerbalna, błędy atrybucyjne, stereotypizacja, komunikacja hierarchiczna, zaburzenia hierarchii w komunikacji sieciowej, komunikacja sieciowa i jej konsekwencje) oraz o oczekiwaniach komunikacyjnych młodszych pokoleń. W dalszej części szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak wygląda zarządzanie międzypokoleniową i często zróżnicowaną kulturową kadrą. W tym celu zostanie wprowadzona wiedza wraz z praktycznymi przykładami dotycząca zróżnicowania kulturowego we współczesnej firmie/instytucji, a więc uczestnicy dowiedzą się o napływie migracyjnym (odmienność kulturowa i czasami odmienność religijna – główne założenia kodeksów honorowych i skryptów kulturowo-religijnych migrantów), procesach demograficznych następujących w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej, tendencjach społecznych i demograficznych (bomba demograficzna, drenaż mózgów, rynek pracownika), zróżnicowaniu międzypokoleniowym (pokolenia X, Y, Z, milenialsi i pokolenia lat 60’, 70’, 80’ na rynku pracy – idee, oczekiwania, możliwości, zarządzanie tym zróżnicowaniem, „dlaczego brak im motywacji?” itd.). Ostatni panel odnosi się do idei sieciowości i społeczeństwa sieciowego, czyli do nowego typu tożsamości osobowościowej, społecznej, grupowej, nowego patriotyzmu i modelu pracy i zabawy, zmian w motywowaniu pracowników, które wynikają z uczestnictwa w życiu sieciowym społeczeństwa, nowych możliwościach komunikacyjnych, savoir-vivre i netykiety na potrzeby zarządzania.
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o pracownikach firm i instytucji zatrudniających międzypokoleniowe zespoły, a w szczególności o kadrze managerskiej niższego i średniego szczebla, która współpracuje z pracownikami w przedziale wiekowym 20-34 lata (pokolenia potocznie nazywane X, Y, Z i część pokolenia tzw. „milenialsów”). Celem szkolenia jest rozwiązanie problemów komunikacyjnych i zarządczych, na jakie napotykają managerowie z związku z młodszymi pracownikami, a więc stworzenie nowych metod i narzędzi komunikacji między kadrą zarządzającą i nadzorującą, a pracownikami niższego szczebla. Szkolenie skupia się zatem na komunikacji, metodach negocjacji i mediacji oraz motywowania pracowników z przedziału wiekowego 20-34
Program szkolenia
Dzień 1.
1) Komunikacja wewnątrzfirmowa – poziomy i aspekty komunikacji. Komunikacja jako zjawisko podlegające procesom decyzyjnym i zarządczym. Zarządzanie efektywną komunikacją na potrzeby firmy. Szumach komunikacyjne, kontekst komunikacji, błędy atrybucyjne. Zróżnicowanie międzypokoleniowe w komunikowaniu swoich potrzeb, roszczeń, zażaleń, oczekiwań. Kultura komunikacji: komunikacja jednostkowa vs grupowa, protransakcyjne vs propartnerska, dużego dystansu władzy vs małego dystansu władzy, wysokokotekstowa vs niskokontekstowa. Warunki akuratnej, precyzyjnej i efektywnej komunikacji (komunikacja werbalna, niewerbalna, stereotypizacja, komunikacja hierarchiczna, zaburzenia hierarchii w komunikacji sieciowej, komunikacja sieciowa i jej konsekwencje). Oczekiwania komunikacyjnych młodszych starszych pokoleń.
2) Wewnątrzfirmowe zróżnicowanie kulturowe – kultura i kultury, elementy zarządzania kulturami. Zróżnicowanie kulturowe w ramach jednej kultury (kultura płci, kultura religii, kultura pokolenia, kultura subkultur, kultura zawodowa itd.). Zróżnicowanie na poziomie narodowym, zarządzanie zróżnicowaną kulturowo kadrą. Polska kultura zarządcza na tle kultur zachodnio- i wschodnioeuropejskich. Napływ migracyjny - odmienność kulturowa
i religijna, główne założenia kodeksów honorowych i skryptów kulturowo-religijnych migrantów. Procesy demograficzne następujące w Polsce, Europie Środkowo-Wschodniej, które wpływają na rynek pracy. Tendencje społeczne i demograficzne 21. wieku w Polsce – bomba demograficzna, drenaż mózgów, rynek pracownika. Zróżnicowanie międzypokoleniowe pokoleń X, Y, Z, milenialsów i pokoleń lat 60’, 70’, 80’ na rynku pracy – idee, oczekiwania, możliwości, zarządzanie tym zróżnicowaniem, różnice w motywowaniu, udzielaniu reprymend, monitów i nagród.
Dzień 2.
3) Net-era. Nowy typ społeczeństwa, gromadzenia danych, zarządzania ludźmi, procesami i danymi. Idea sieciowości i społeczeństwa sieciowego – tożsamość osobowościowa, społeczna, grupowa, nowy patriotyzm i model pracy i zabawy, zmiany w motywowaniu pracowników, które wynikają z uczestnictwa w życiu sieciowym społeczeństwa, nowe możliwości komunikacyjne.
4) Savoir-vivre i netykieta na potrzeby zarządzania. Sieciowa kultura zapośredniczona. Kultura niezhierarchizowana. Kultura krótkiego dystansu. Kultura dostępności. Kultura nadmiaru. Makdonaldyzacja procesów zarządzania firmą powiązana z sieciowością. Formy kulturowe i nowe skrypty kulturowe powstałe pod wpływem internetu. Tabu sieciowe. Zjawiska aprobowane przez kulturę internetu. Moda, a zarządzanie (case study „Bucket Challnege”, „Pompki dla weteranów”). Czas w dobie internetu. Prawo dotyczące firmy w działalności sieciowej pracowników („czy pracownik może robić selfie w pracy?”, „czy można zakazać wnoszenia komórek na stanowiska pracy?”). Aplikacje ułatwiające komunikację i zarządzanie firmą.
5) Warsztaty – efektywna komunikacja:
a) negocjacje warunków zatrudnienia/usług dodatkowych/wynagrodzenia,
b) motywowanie pracownika,
c) zmniejszanie/zwiększanie dystansu między kadrą zarządzającą, a pracownikami podległymi.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
Harmonogram zajęć Szkolenie online
Dzień I
Godz.09:00-15.00-
Dzień II
Godz.09:00-15.00-
Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00-
Dzień II
Godz.09:00-17.00-
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Regulamin
1. W cenę szkolenia wliczone są: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo.
2. Rezygnację z udziału w szkoleniu należy przesłać pocztą, mailem lub faksem ( z potwierdzeniem odbioru) na adres organizatora.
3. W przypadku rezygnacji w okresie krótszym niż 10 dni przed terminem zajęć, obciążymy Państwa opłatą manipulacyjną w 50% opłaty za uczestnictwo w szkoleniu.
4. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w zajęciach powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.
5. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
6. Zamiast zgłoszonej osoby, w zajęciach może wziąć udział inny pracownik firmy (po wcześniejszym poinformowaniu organizatora).
7. Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
8. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu.
9. Przesłanie formularza zgłoszenia oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji usługi szkoleniowej przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST, który jest ich Administratorem. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu i wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego a także do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego UE.
- Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
- Ulica i nr: Grottgera 16/1
- Kod pocztowy: 60-758
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7773150627
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator