O szkoleniu
Cele szkolenia:
Nabycie i utrwalenie wiedzy, oraz umiejętności przeprowadzania podległych pracowników przez zmiany zarówno rynkowe (co ma obecnie miejsce w związku z pandemią) jak i zmiany organizacyjno-biznesowe często będące następstwem wspomnianych zmian rynkowych.
Cele narzędziowe:
Poznanie mechanizmów zachowań ludzi w obliczu zmiany
Poznanie możliwości wykorzystania zmiany jako szansy na rozwój
Przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze zmiany
Wypracowanie najbardziej efektywnych zachowań szefa w zarządzaniu zmianą
Po warsztacie uczestnicy będą wiedzieć:
Jakie są powody zachowań i jakie mechanizmy rządzą zachowaniem ludzi w procesie zmiany?
Jak wykorzystać zmianę do rozwoju swojego i pracowników?
Jakie zagrożenia niesie ze sobą zmiana i jak ich unikać?
Jak wpływać na poprawę komunikacji w zespole?
Co jest ważne dla efektywności współpracy i komunikacji?
Jak unikać zagrożeń związanych z zaburzeniami komunikacji w procesie zarządzania?
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia odbywają się w formie warsztatu opartego na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez:
pracę w zespołach
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przykładach
- testy rozwojowo - szkoleniowe
- wnioski, podsumowania i dyskusje na forum grupy
- dzielenie się najlepszymi praktykami i sprawdzonymi technikami
Dyrektorów, Kierowników i Menedżerów, których zadaniem jest efektywne zarządzanie pracownikami w procesie zmian organizacyjnych i rynkowych.
Program szkolenia
MODUŁ I
ZMIANA Z PUNKTU WIDZENIA LIDERA I PRACOWNIKA
Zmiana jako proces
- Analiza emocji
- Mechanizm procesu zmiany
- Model trzech kroków we wdrażaniu zmiany
- Powody wprowadzania zmian w organizacji
- 4 fazy reakcji na zmianę
- Różnice między zmianą planowaną a ,,wymuszoną’’
Etapy procesu planowania zmiany, czyli 8 kroków skutecznego wprowadzania zmiany
- Przygotowanie terenu
I. Wywołanie poczucia niezwłoczności działań
II. Stworzenie zespołu kierującego.
- Podjęcie decyzji co robić
III. Opracowanie wizji i strategii zmian
- Zapoczątkowanie działań
IV. Przekazanie wizji i zdobycie poparcia
V. Zmobilizowanie wszystkich do działania (zmiana jako rozwój własny i całego zespołu)
VI. Doprowadzenie do krótkookresowych sukcesów
VII. Ciągłe inicjowanie kolejnych zmian, dopóki wizja nie przerodzi się w rzeczywistość
- Utrwalanie wyników
VIII. Zasady funkcjonowania w nowych uwarunkowaniach.
Rola menadżera w skutecznym wprowadzaniu zmiany
- Najbardziej efektywne zachowania szefa/lidera w procesie zmiany
- Możliwości wykorzystania wprowadzanej zmiany jako szansy na rozwój
- Metody wsparcia i zaangażowania pracowników we wprowadzaniu zmiany w organizacji/zespole
- Potencjalne zagrożenia związane z wprowadzaniem zmiany
- Narzędzia i metody przeciwdziałania zagrożeniom
- Działania w łagodzeniu skutków zagrożeń
Rola komunikacji we wdrażaniu zmian organizacyjnych
- Komunikowanie zmiany na forum organizacji, działu, pojedynczego pracownika
- Budowanie zaufania i wsparcie pracowników
Najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu zmianą
- zdefiniowanie popełnionych błędów we wprowadzeniu zmiany w opisanych przypadkach określenie pożądanych zachowań
- określenie najbardziej pożądanych zachowań, które pozwoliłyby uniknąć popełnionych błędów
- zaproponowanie działań na przyszłość w celu zminimalizowania negatywnych skutków popełnionych błędów
MODUŁ II
JESTEM ŚWIADOMY SWOICH MOCNYCH STRON I POTRZEB OSOBOWOŚCIOWYCH MOICH PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZMIANY
Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju w ramach potencjału zarządzania zmianą
- ankieta sprawdzająca profil osobowości
- ,,Dwie role’’ – gra warsztatowa
- mocne strony – obszary na których uczestnik warsztatu może budować
- „pięty Achillesowe” - obszary do niwelowania lub do dalszego rozwoju
Efektywna komunikacja z pracownikiem w procesie zmiany
- narzędziowy profil osobowości Kierownika i Pracownika
- na co zwracać uwagę, żeby rozpoznać typ profilu?
- podczas spotkania bezpośredniego
- podczas rozmowy telefonicznej
Techniki efektywnej komunikacji z pracownikiem oparte o indywidualną, narzędziową specyfikę typu rozmówcy w procesie:
- budowania efektywnej relacji Kierownik – Pracownik
- coachingu
- delegowania
- informowania
- motywowania
- przekonywania
- argumentowania
- reagowania na konflikt
- zapobiegania konfliktom
- wyznaczania i egzekwowania
- przeprowadzania przez zmianę
- współpracy z pracownikami, jak również między działami
MODUŁ III
IMPLEMENTACJA SZKOLENIA W CODZIENNEJ PRACY
Podsumowanie szkolenia – przyszłe działania
- Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
- Opracowanie indywidualnego planu wzmocnienia efektywności działań zarządczych
- Prezentacja indywidualnych planów wdrożeniowych
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
Maciej Leszczyński
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.
Przez trzynaście lat pracował w biznesie i posiada doświadczenie zarówno z zakresu sprzedaży i negocjacji jak i zarządzania pracownikami działu sprzedaży.
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów.
Wybrane, zrealizowane projekty szkoleniowo-doradcze:
- W MUREXIN i koncernie DELL dzielił się wiedzą jak pozyskiwać i zarządzać kluczowymi Klientami w celu maksymalizacji zysków.
- Na zlecenie Towarzystwa Ubezpieczeniowego ROYAL PBK opracował i uczestniczył we wdrażaniu jednolitych dla całej korporacji standardów sprzedażowej obsługi Klienta.
- Dla pracowników CIBA VISION prowadził cykl szkoleń związanych ze sprzedażą Ich produktów.
- Sprzedawcom BIMS PLUS przekazywał nową koncepcje pozyskiwania kluczowych Klientów.
- W TIME (Radio Eska) dzielił się wiedzą i doświadczeniem z zakresu efektywnej sprzedaży.
- Pracowników HANZA Grupa Inwestycyjna uczył zaawansowanych technik perswazji i wywierania wpływu.
- Podczas wchodzenia na rynek Liberty Direct uczył Ich nowych pracowników zasad efektywnej sprzedaży przez telefon.
- Zaawansowanych technik komunikacji sprzedażowej uczył sprzedawców NEWDERM.
- Dla kupców sieci SPS HANDEL - ZIELONY MARKET prowadził szkolenie z technik zakupowo-negocjacyjnych.
- Jak efektywnie współpracować z sieciami dilerskimi uczył menadżerów sprzedaży Toyota Bank Polska
- Pracowników EGMONT Polska i NETIA S.A uczył jak wpływać na Klientów podczas prezentacji sprzedażowej.
- Korzystając ze swoich doświadczeń i wiedzy przygotowywał Kluczowych sprzedawców korporacji BEKO S.A. do negocjacji rocznych z Sieciami Handlowymi i Hurtowniami.
- Podczas szkolenia dla pracowników EGMONT Polska wzmacniał ich pozycje w międzynarodowych negocjacjach z kluczowymi dostawcami.
- Dla Managerów NOVARTIS prowadził szkolenie z zaawansowanych technik negocjacji.
- Managerów SAD (wyłączny przedstawiciel Apple na Polskę) szkolił z technik negocjacji biznesowych.
- Podczas cyklicznych sesji doskonalił umiejętności prowadzenia negocjacji biznesowych Menedżerów w projekcie Małopolskiej Akademii Menedżera.
- Podczas szkolenia warsztatowego dla PIERRE FABRE wzmacniał pozycje kluczowych pracowników tej korporacji w negocjacjach z Ministerstwem Zdrowia i Hurtowniami Farmaceutycznymi.
Wykształcenie:
1. Wydział Zarządzania i Marketingu w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie.
2. Szkoła Trenerów Biznesu ,,Trop” działającej pod Patronatem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
3. Szkoła Trenerów Rozwoju Osobistego Metodą Tippinga
4. Szkolenie akredytacyjnege dla Trenerów Insights Discovery
5. Szkoła Coachingu Narzędziowego
6. Szkolenie akredytacyjne z nowej wersji metodologii KirkPatrick’a (poszkoleniowe narzędzia prowadzące szkolony zespół do osiągania wyznaczonych celów).
7. Szkoła Coachów ICF ACSTH z egzaminacją VCC.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062