O szkoleniu
Celem szkolenia jest zdobycie kompleksowej wiedzy na temat zarządzania problemami oraz praktycznych umiejętności ich diagnozowania. W pierwszej części szkolenia uczestnicy szkolenia poznają proces zarządzania problemami i jego relacje z innymi procesami ITSM. Druga część szkolenia koncentruje się na praktycznych metodach rozwiązywania problemów, w tym głównie tych rekomendowanych przez ITIL i HDI.
Program szkolenia opiera się w części procesowej na modelu ITIL prezentując opisane w bibliotece rozwiązania. Jest ona pogłębiona o najbardziej efektywne techniki rozwiązywania problemów niezbędne do skutecznej realizacji tego procesu. Udział w szkoleniu dostarcza narzędzi przydatnych na każdym etapie procesu zarządzania problemami.
Udział w szkoleniu pozwala zdobyć umiejętności, z których można korzystać już następnego dnia po szkoleniu. Dostarcza gotowych recept oraz wskazuje w jakich konkretnie przypadkach należy z nich korzystać.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- zarządzają działami i zespołami wsparcia użytkownika,
- są odpowiedzialne za proces zarządzania incydentami,
- są odpowiedzialne za proces zarządzania problemami,
- realizują zadania w ramach procesu zarządzania problemami.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszej znajomości ITIL i jest dostosowane do poziomu uczestników bezpośrednio realizujących zadania w ramach procesu zarządzania problemami. Zagadnienia procesowe zostały pokazane jedynie aby wyjaśnić kontekst wykorzystania prezentowanych technik.
Program szkolenia
- Proces i zarządzanie procesowe
- Zarządzanie procesowe
- Proces
- Role w procesie
- Funkcje i procesy kluczowe dla Zarządzania Problemami
- Funkcje operacyjne IT
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie zdarzeniami
- Zarządzanie wiedzą
- Zarządzanie zmianami
- Procesy Zarządzania Problemami
- Problem i Zarządzanie Problemami
- Proaktywne (prewencyjne) Zarządzanie Problemami
- Reaktywne Zarządzanie Problemami
- Relacje z innymi procesami i miejsce w organizacji
- Techniki obsługi problemów
- Metoda IMPACT
- Kanban
- Analiza „poziomu bólu”
- Analiza Kepner-Tregoe
- Umiejętność rozwiązywania problemów
- Myślenie kreatywne
- Myślenie krytyczne i metody rozumowania
- Skuteczne zadawanie pytań
- Proces diagnozowania
- Przegląd metod jakościowych diagnozowania
- Metoda FMEA
- Burza mózgów
- Używanie diagramu Ishikawy
- Analiza Pareto-Lorenza
- Przegląd metod ilościowych diagnozowania
- Analiza przyczyn źródłowych (metoda RCA)
- Analiza chronologiczna
- Metoda FTA
- Wykorzystanie technik dekompozycji
- Podsumowanie szkolenia
- Krytyczne czynniki sukcesu i praktyczne rady
- Pytania
- Ankiety satysfakcji i dyplomy
Czas trwania
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
- Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Bezkosztowe odstąpienie od umowy możliwe jest w terminie do 7 dni przed dniem przystąpienia do realizacji umowy przypadku szkoleń otwartych, a w przypadku szkoleń zamkniętych termin ten wynosi 30 dni. Odstąpienie w późniejszym terminie zobowiązuje do zapłaty pełnej kwoty (100%).
- Organizatorowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy lub zmiany terminu szkolenia w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. choroba Trenera).
- Wszelkie terminy, w szczególności terminy szkoleń, muszą być potwierdzane z 7-dniowym wyprzedzeniem przez strony, pod rygorem nieważności takich ustaleń.
- Niestawienie się zamawiającego lub wskazanych przez niego osób trzecich do odbioru usługi, będącej przedmiotem umowy, nie zwalnia z zapłaty wynagrodzenia.
- Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów potwierdzają listy obecności.
Masz pytania? Napisz do nas
