O szkoleniu
Cele szkolenia:
- nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów,
- poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek,
- zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.),
- poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem,
- zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia.
Szkolenie skierowane do:
- Product managerów i brand managerów
- Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży
- Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży
- Specjalistów ds. komunikacji marketingowej
- Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii
- Specjalistów produkcji, finansów, logistyki
Program szkolenia
Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami
1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach
- Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
- Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
- Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku
Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań
2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT
- Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
- Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
- Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
- Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
- Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników oraz wnioski
3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne podsumowanie + narzędzia
- Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy
- Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
- Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
- Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku
Dzień 2 – Zarządzanie portfelem produktów i plan rozwoju produktów
1. Profil kompetencji product managerów
- Role w zespole zarządzania produktami
- Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
- Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań
Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności
2. Ocena portfela produktowego w praktyce
- Kategoryzacja portfela produktów
- Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
- Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym
Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych
3. Plan rozwoju produktów
- Audyt zarządzania produktami
- Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
- Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku
- Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
- Pozycjonowanie produktu na rynku
- Wdrażanie i kontrola strategii produktowej
Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy
4. Wdrażanie strategii produktowej oraz marketing-mix
- Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
- Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
- Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
- Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
i na świecie
Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.
Czas trwania
2 dni, 10-17
Prelegenci
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Ogrodowa 58
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 250 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
- 2.22% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 4.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Możliwa płatnośc po szkoleniu, faktura z 2-tygodniowym terminem płatności
- Nazwa firmy: Akademia KFK
- Ulica i nr: Ogrodowa 58
- Kod pocztowy: 00-876
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5263684984