Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/zarzadzanie-produktem-wprowadzanie-nowych-produktow-na-rynek-73348-id14964

Informacje o szkoleniu

  • Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek


    ID szkolenia: 73348
    Typ: Szkolenia
    Kategoria:
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Golden Floor
    Sienna 38
    00-121 Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 - 17:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Marketingu ATRIUM
    al. Jana Pawła II 27
    00-867 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Nabycie kompetencji z zakresu zarządzania produktem, w tym umiejętności rentownego zarządzania portfelem produktów
Poznanie sposobów tworzenia strategii wprowadzania nowych produktów na rynek
Zastosowanie w codziennej pracy praktycznych narzędzi zarządzania produktami (plany i analizy produktowe, mapy pozycjonowania itp.)
Poznanie finansowych aspektów zarządzania produktem
Zrozumienie konieczności myślenia kategoriami innowacyjności ze względu na dynamikę zmian rynkowych i wynikające z tego zagrożenia

Szkolenie skierowane jest do:

Product managerów i brand managerów
Menedżerów i dyrektorów marketingu i sprzedaży
Dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży
Specjalistów ds. komunikacji marketingowej
Specjalistów z działów marketingu, nowych technologii
Specjalistów produkcji, finansów, logistyki

Program szkolenia:

Dzień 1 – Zarządzanie nowymi produktami i innowacjami

1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach:

  • Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
  • Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
  • Nowe role product managerów w drugiej dekadzie XXI wieku
    Case-studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna PRODUCT MANAGEMENT

  • Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
  • Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
  • Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
  • Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
  • Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników, wręczenie nagród dla najlepszego zespołu oraz wnioski

Innowacyjna 4-5 godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny
i interakcyjny sposób przyswoić etapy wprowadzania nowej oferty na rynek

3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek krok po kroku – praktyczne podsumowanie + narzędzia

  • Praktyka wprowadzania nowych produktów na rynek – poszczególne etapy
  • Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
  • Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
  • Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej

Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia (także w Excelu) do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case-studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku

Dzień 2 – Zarządzanie portfelem produktów i plan rozwoju produktów

1. Profil kompetencji product managerów

  • Role w zespole zarządzania produktami
  • Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
  • Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań

Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności

2. Ocena portfela produktowego w praktyce

  • Kategoryzacja portfela produktów
  • Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
  • Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym

Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w codziennej pracy, case-study
i mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych

3. Plan rozwoju produktów

  • Audyt zarządzania produktami
  • Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
  • Analiza rynku I analiza potencjału segmentów rynku
  • Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
  • Pozycjonowanie produktu na rynku
  • Wdrażanie i kontrola strategii produktowej

Mini-rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS-Excel do wykorzystania w codziennej pracy

4. Wdrażanie strategii produktowej oraz marketing-mix

  • Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
  • Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
  • Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
  • Przykłady (case-studies) sukcesów I porażek zarządzania produktami w Polsce
    i na świecie

Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy, inspiracje z różnych branż (także z sektorów uczestników szkolenia), wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w codziennej pracy.

Informacje o prelegentach:

Michał Dziekoński

 

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1750 + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

Materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i obiad oraz certyfikat

Dostępne zniżki:

  • 10% Cena promocyjna obowiązuje przy zapisie na szkolenie i wpłacie do 14.06.2020r.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Zarządzanie produktem. Wprowadzanie nowych produktów na rynek