O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na szkolenie o zarządzaniu projektami badawczymi. Na szkoleniu poznasz techniki, narzędzia oraz kompetencje, dzięki którym stworzysz skuteczny plan oraz będziesz sprawnie zarządzać zespołem projektowym. Omówimy również kwestię uzyskania grantów - jak napisać wniosek, gdzie aplikować.
Szkolenie ma na celu:
- Omówić techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym (szkoleniowiec pokazuje, jak w praktyce stosować konkretne rozwiązania)
- Wyrobić miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu
- Zaprezentować najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem
- Pokazać przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej
- Pomóc w opracowywaniu harmonogramów projektów, planowaniu zasobów, definiowaniu ryzyka oraz ocenianiu dokonań projektowych
- Podpowiedzieć, jak skutecznie pisać wnioski grantowe
- Wskazać, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych
- Odpowiedzieć na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych
- Odejść od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty, w stronę zagadnień wspomnianych wyżej
Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?
- Badacze chcący przygotować się do roli kierownika projektu.
- Osoby realizujące badania jako kierownicy bądź członkowie zespołów (poszerzenie swojego warsztatu).
- Badacze aplikujący o granty.
- Osoby chcące doskonalić swoje kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi.
- Badacze zainteresowani oprogramowaniem wykorzystywanym w pracy grupowej.
- Badacze pragnący lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.
Program szkolenia
I. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie
- Czym są projekty i po co się je robi?
- Jak rozumieć zarządzanie projektem?
- Struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe.
- Niepowodzenia i pułapki w projektach.
- Jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.
II. Projekty badawcze a projekty „biznesowe”
- Różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?
- Biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka.
- Podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?
- Karta projektu oraz zakresu.
III. Jak zarządzać projektem etap po etapie, czyli narzędzia i techniki przydatne w cyklu życia projektu
- Poszczególne etapy projektu.
- Koncepcja projektu.
- Jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty.
- Jak dobrze dobrać zespół projektowy.
- Jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie.
- Techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure).
- Zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu).
- Przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu.
- Zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów.
- Zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).
IV. Style zarządzania projektem oraz komunikacja z zespołem (w tym oprogramowanie)
- Typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika.
- Waga komunikacji z zespołem.
- Spotkania zespołu badawczego.
- Narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne).
- Podstawowe błędy w komunikacji.
- Jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne).
- Czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.
Czas trwania
10:00-15:00
Prelegenci
Piotr Siuda
Doktor habilitowany nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu oraz edukacją medialną. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania Dzieci sieci, Dzieci sieci 2.0, Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH (Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii). Członek The Association of Internet Researchers, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Strona domowa: http://www.piotrsiuda.com; blog: http://www.piotrsiuda.pl.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 950 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 050 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840