O szkoleniu
Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.
Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.
W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy
- Redukcja kosztów wynikających z niewykorzystywania potencjału różnorodnych pracowników
- Obniżenie kosztów związanych z absencją i fluktuacją
- Innowacyjność dzięki wykorzystywaniu potencjału różnorodnego zespołu
- Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej
- Wizerunek odpowiedzialnie społecznej organizacji
- Większa efektywność dzięki zniwelowaniu barier i trudności w zarządzaniu różnorodnym zespołem
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Wiedza na temat różnorodności i zarządzania różnorodnością
- Poznanie i umiejętność wdrażania rozwiązań sprzyjających inkluzji i równemu traktowaniu
- Znajomość własnych przekonań i ukrytych uprzedzeń oraz umiejętność niwelowania barier
- Umiejętność zarządzania różnorodnym zespołem
- Umiejętność tworzenia przyjaznego miejsca pracy, doceniającego różnorodność
- Umiejętność wykorzystywania różnorodności dla tworzenia innowacyjnych rozwiązań
- Zaplanowanie i zaprojektowanie możliwej do wdrożenia w organizacji strategii zarządzania różnorodnością.
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Lepsza identyfikacja pracownika z organizacją
- Wyższa wydajność, motywacja i zaangażowanie zespołów
- Większa innowacyjność pracowników
- Większa efektywność pracy
- Lepsza atmosfera pracy, sprzyjająca rozwojowi
Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
- Wymiary różnorodności
- Osobowość
- Tożsamość pierwotna
- Tożsamość wtórna
- Organizacyjna
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
- Korzyści wynikające z różnorodności - dla organizacji oraz dla pracowników
- Dobre praktyki - przegląd wg raportów McKinsey i BCG
2. Regulacje
- Jak mierzyć różnorodność w organizacji
- Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
- Obszary wrażliwe na różnorodność:
- Strategiczne zarządzanie różnorodnością
- Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
- Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
- Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
- Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
- Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
- Wytyczne polityki równego traktowania
- Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)
3. Wyzwania zarządzania różnorodnością
- Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
- Różnicami pokoleń
- Płci
- Wykształcenia
- Kultury i pochodzenia etnicznego
- Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy
4. Ćwiczenia praktyczne - moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic
- Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
- Ćwiczenia mające na celu:
- Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
- Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
- Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
- Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi
5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności
- Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością - obszary:
- Rekrutacja
- Szkolenia i rozwój,
- Elastyczne formy pracy
- Dostęp do awansu
- Wynagrodzenia
- Ergonomia i organizacja pracy
- Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników
6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie
- Diagnoza sytuacji wyjściowej
- Szanse i zagrożenia - rozpoznanie nieprawidłowości
- Zasoby i możliwości - wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
- Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)
Czas trwania
2 dni, 10:00 - 14:00
Prelegenci
OLIWIA TARASEWICZ-GRYT
Trenerka z doświadczeniem w obszarze CSR, współpracy międzysektorowej, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością, zarządzania pokoleniami oraz prezentacji i autoprezentacji. Doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje działania edukacyjne: warsztaty dla uczniów, nauczycieli, pracowników korporacji oraz dziennikarzy z zakresu kompetencji międzykulturowej i komunikacyjnej oraz konkurs dla szkół a także wyprawy edukacyjne połączone z warsztatami z zakresu m.in. przywództwa i kompetencji międzykulturowej. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunki zgłoszenia
- Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Farysa 64, 01-971 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000287983 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
- Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe w wersji pdf, certyfikat ukończenia szkolenia w wersji pdf..
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych)..
- Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 3 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia..
- O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
a) lista uczestników będzie już zamknięta,
b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób. - Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 2 dni przed terminem szkolenia.
- W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
- Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
- Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma.
- W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 8 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
- Gdy Organizator nie otrzyma od Uczestnika oświadczenia o rezygnacji, a Uczestnik nie będzie uczestniczył w Szkoleniu, Zgłaszający jest zobowiązany do uiszczenia opłaty podanej przez Organizatora, na wskazany numer konta.
- Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
- Reklamacje składa się w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia w którym usługa została wykonana lub miała być wykonana.
- Reklamacja musi zawierać szczegółowy opis zakresu niezgodności lub inne okoliczności ją uzasadniające.
- Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 30 dni roboczych, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Usługodawca powiadamia reklamującego na piśmie o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
- Szkolenia otwarte nie są nagrywane przez Organizatora. Organizator nie wyraża zgody na nagrywanie szkolenia przez Uczestników.
- Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania zakazu nagrywania szkolenia, z wykorzystaniem wszelkich urządzeń audiowizualnych, np. telefonów, kamer, dyktafonów, czy oprogramowania służącego do nagrywania, bez zgody Organizatora.
- W razie złamania zakazu nagrywania przez Uczestnika, Zamawiający pokryje wszelkie koszty i wydatki, w przypadku wystąpienia z roszczeniami przez osoby trzecie. Niezależnie od powyższego, Organizator ma prawo domagać się od Zamawiającego zapłaty dodatkowych kosztów, w przypadku udowodnienia nagrywania szkolenia.
- Nagrywanie szkoleń zamkniętych jest możliwe w przypadku, gdy takie ustalenia zostały dokonane pisemnie przez Organizatora i Zamawiającego, na etapie wyceny i przygotowania oferty szkolenia.
- Nazwa firmy: Gamma
- Ulica i nr: Farysa 64
- Kod pocztowy: 01-971
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132690108
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
