O szkoleniu
COMPLIANCE, AML
Współpraca z zewnętrznymi podmiotami to nie tylko korzyści – to również nowe wyzwania i zagrożenia. Jak zadbać o bezpieczeństwo, zgodność z regulacjami prawnymi i jednocześnie budować efektywne relacje z partnerami? Kluczem do sukcesu jest świadome zarządzanie ryzykiem stron trzecich (TPRM).
Dowiedz się jak skutecznie minimalizować ryzyka, chronić swoją firmę i zyskać przewagę konkurencyjną! Przedstawimy sprawdzone narzędzia i praktyki, które pomogą Ci nie tylko zabezpieczyć dane, ale również zoptymalizować współpracę z kluczowymi interesariuszami.
Korzyści
- Znaczenie TPRM: Dowiesz się, dlaczego zarządzanie ryzykiem stron trzecich jest tak istotne i jak stworzyć skuteczny proces.
- Projektowanie i wdrożenie: Nauczymy Cię, jak zaprojektować proces zarządzania ryzykiem od podstaw, a także w bardziej zaawansowanej formie.
- Korzyści dla firmy: Zobaczysz, jakie korzyści przynosi świadome zarządzanie ryzykiem w relacjach z partnerami biznesowymi.
- Regulacje prawne: Poznasz kluczowe przepisy, takie jak LkSG, UK Modern Slavery Act czy Dutch Child Labor Due Diligence Law.
- Kluczowe pojęcia: Zrozumiesz, czym jest risk appetite, IRR, RRR i jak te elementy wpływają na proces TPRM.
- Ocena ryzyka: Nauczysz się identyfikować i oceniać obszary ryzyka, w tym prawa człowieka, antykorupcję, ochronę danych czy zarządzanie podwykonawcami.
- Praktyczne przykłady: Otrzymasz konkretne narzędzia do mitygacji ryzyka oraz praktyczne wskazówki dotyczące dokumentowania i działań następczych.
- Monitoring relacji: Dowiesz się, jak skutecznie monitorować współpracę z partnerami biznesowymi, aby minimalizować zagrożenia.
- Case study: Poznasz przykłady firm, które poniosły konsekwencje braku świadomego zarządzania ryzykiem – i jak tego uniknąć!
Uczestnicy
- Członkowie rad nadzorczych i zarządów
- Pracownicy Działów Ryzyka Operacyjnego
- Pracownicy Działów ds. Zamówień i Zakupów
- Compliance Oficerowie
- Osoby odpowiedzialne za zapewnienie zgodności ładu korporacyjnego
- Osoby, które chcą zostać Specjalistami do spraw ryzyka
Program szkolenia
8.45 Rejestracja na szkolenie
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
WPROWADZENIE DO PROCESU ZARZĄDZANIA RYZYKIEM
- Czym jest Third Party Risk Management?
- Skąd obserwowany od dłuższego czasu wzrost zainteresowania kierownictwa i zwiększenie inwestycji w systemy zarządzania ryzykiem stron trzecich?
- Jakimi obszarami są zainteresowani Regulatorzy?
- W jaki sposób stworzyć proces od podstaw lub jakie dodatkowe elementy warto rozważyć dla już istniejącego procesu w związku z nowymi regulacjami i trendami?
- Dlaczego doskonała procedura i proces to nie wszystko?
- Interesariusze procesu TPRM w organizacji, kim są i w jaki sposób egzekwować ich aktywny udział w procesie?
- Znaczenie minimalizowania ryzyka w łańcuchu dostaw oraz konieczność dostowania się do obowiązujących regulacji (np.LkSg, UK Modern Slavery Act, Dutch Child Labor Due Diligence Law, opublikowana w kwietniu CSDDD).
JAK STWORZYĆ DUE DILIGENCE, KTÓRY ZAPEWNI ZIDENTYFIKOWANIE I OSZACOWANIE RYZYKA ZWIĄZANEGO Z PRZYSZŁĄ INWESTYCJĄ?
- Ustalenie poziomu ryzyka, jaki dana organizacja jest gotowa zaakceptować (risk apetite).
- Determinacja czy produkt, serwis i dostawca jest postrzegany jako krytyczny dla operacji.
- Rozwinięcie definicji: Inherent Risk Rating (IRR), Residual Risk Rating (RRR) wraz z prezentacją typowej matrycy ryzyka.
- Fundamentalny koncept due diligence wraz z najlepszymi wytycznymi jego zastosowania w praktyce
ANALIZA WYNIKÓW ADVERSE MEDIA I IDENTYFIKACJA POTECJALNYCH OBSZARÓW RYZYKA. IDENTYFIKACJA RYZYK, PROPOZYCJE MITYGACJI, CASE STUDY DLA WYBRANYCH OBSZARÓW
- Przegląd wybranych obszarów ryzyka takich jak Prawa Człowieka, Antykorupcja, Subcontractor, Ochrona danych, Sankcje i ryzyko geograficzne. Które grupy kontrolne wdrożyć?
- Rodzaje ryzyk: Reputacyjne, Operacyjne, Finansowe na przykładach takich jak: Theranos, Volkswagen, Carnauba Wax i inne
- Częste wyzwania dla organizacji: Czy można wspópracować z dostawcą, którego procedury, polityki nie spełniają wymogów zleceniodawcy? Jakie są możliwe sposoby postępowania z ryzykiem: akceptacja, unikanie, działania naprawcze (pre i post kontraktowe warunki). W jaki sposób zapewnić właściwe ścieżki akceptacji i monitoring’u?
PROPOZYCJE MITYGACJI DO ZIDENTYFIKOWANYCH RYZYK W POPRZEDNIM ZADANIU. KTO FINALNIE AKCEPTUJE RYZYKO?
- Neutralizacja aspektów stanowiących ryzyko.
- Jaka jest rola sourcingu oraz biznesu w redukowaniu ryzyka.
- Szkolenia i komunikacja jako typowe metody zapewnienia świadomości w organizacji
- Wsparcie technologii oraz możliwe automatyzowanie zadań w ramach procesu TPRM
ANALIZA DOSTĘPNYCH PUBLICZNIE TREŚCI DOT. POWSZECHNIE ZNANYCH CASE STUDY DLA BRANŻY KAŻDEGO Z UCZESTNIKÓW. ONGOING MONITORING ORAZ PERIODICAL RISK ASSESMENT/REFRESH JAKO DODAKTOWE NARZĘDZIA REDUKCJI RYZYKA:
- Wykorzystywanie zewnętrznych dostawców danych, jak EcoVadis, RepRisk, TruSight
- Kiedy stosować ongoing monitoring a kiedy full re-assesment jest niezbędny?
17.00 Zakończenie szkolenia
Metody:
- wykładów wprowadzających do tematyki szkolenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz narzędzi audiowizualnych
- case study
- dyskusji dotyczącej poruszanych zagadnień
Czas trwania
9:00 - 17:00
Prelegenci

Katarzyna Saganowska w swojej karierze zawodowej jest odpowiedzialna za tworzenie i zapewnienie procesów oraz procedur w obszarze ryzyka i zgodności w ramach struktur regionalnych i globalnych międzynarodowych organizacji. Jako Globalny Dyrektor ds. Ryzyka i Compliance odpowiadała za zapewnienie zgodności w procesach KYC, KYB, KYS, procesie screening’u oraz analizie ryzyka sankcyjnego w Grupie TMF, w ponad 80 jurysdykcjach, zarządzając 50 osobowym zespołem specjalistów, ekspertów i kierowników. Koncentrując się jednocześnie na wspieraniu właściwej kultury zgodności w zakresie analizy ryzyka z obszarów: AML, Sankcji, Konfliktu Interesów (COI), Przeciwdziałaniu Korupcji (ABC), Ochronie reputacji, Whistleblowing’u, analizy ESG i innych typowych dla sektora usług outsourcing’u.
Swoje doświadczenie w zakresie obszaru zgodności regulacyjnej i oceny ryzyka, budowa także w branży logistycznej (Grupa DSV) i branży nieruchomości (Grupa JLL), gdzie również odpowiadała za analizie ryzyka i zapewnieniu zgodności oraz nadzorowała zespoły ds. Ryzyka i Compliance.
Jest aktywnym wykładowcą studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego oraz trenerem w Instytucie Compliance oraz Centrum Szkoleń Langas. Autorka wielu artykułów, w których chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat trendów w obszarze compliance oraz istotnych zmian regulacyjnych.
Absolwentka: Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami (Szkoła Główna Handlowa), Podyplomowych Studiów Polityki Compliance w Organizacji, Podyplomowych Studiów LLM Międzynarodowego Prawa Handlowego (Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Executive Master in Business Administration (Akademia Leona Koźmińskiego).
W 2022 założyła firmę doradczo-szkoleniową Make Your Compliance Easier aby wspierać organizacje w projektowaniu i wdrażaniu systemów zarządzania zgodnością i wspólnie z klientami budować odporność ich organizacji na czynniki ryzyka typowe dla obszaru ich działaności biznesowej.

Absolwentka kierunku Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w renomowanych korporacjach finansowych oraz farmaceutycznych.
Karierę zawodową rozpoczęła w 2008 roku. Aktualnie obejmuje pozycję Head of Know Your Business Partner w firmie Boehringer Ingelheim. Od 10 lat zajmuje się bieżącą oceną ryzyka w kontaktach z innymi podmiotami jak również tworzeniem strategii zmierzającej do zabezpieczenia interesów pracodawcy oraz kontrahentów. Jej głównym zadaniem jest minimalizowanie ryzyka celem ochrony firmy przed potencjalnymi stratami finansowymi, operacyjnymi, reputacyjnymi poprzez tworzenie i zarządzanie odpowiednim procesem due dilligence.
Jej dotychczasowe doświadczenie w przestrzeni Third Party Risk Management obejmuje:
- budowanie procesu end to end włączając tworzenie odpowiedniego systemu, kwestionariuszy grup kontrolnych oraz metod zapewniających ongoing monitoring
- identyfikowanie ryzyk i przeprowadzanie due dilligence
- adresowanie ryzyka oraz proponowanie określonych mitygacji
- współpracę z podmiotami zewnętrznymi celem dostosywywania się do wymogów regulacyjnych
- przygotowywanie dokumentów korporacyjnych: procedury, regulaminy w tym polityki
- tworzenie kontroli zapewniających wysoką jakość usług
- dostosowywanie istniejących procesów do nowych wymogów prawnych, dyktowanych przez urzędy nadzoru (np. EBA, FINMA)
- dostosowywanie procesów w odpowiedzi na wymogi ustaw o należytej staranności
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 2 270 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Ogólne warunki uczestnictwa w projektach edukacyjnych realizowanych przez Langas Group
https://langas.pl/wp-content/uploads/2020/11/Ogo%CC%81lne_warunki_uczestnictwa_w_projektach_edukacyjnych_realizowanych_przez_Langas_Group.pdf
- Nazwa firmy: Langas Regtech sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Marszałkowska 58 lok. 15
- Kod pocztowy: 00-545
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 7010991220
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
