O szkoleniu
Jak zarządzać stresem i kontrolować emocje? W jaki sposób stres w pracy wpływa na naszą kondycję psychofizyczną i efektywność? Dlaczego trzeba nauczyć się rozpoznawać symptomy stresu i odpowiednio na nie reagować? Nasz nowy projekt szkoleniowy pozwoli Ci nie tylko odnaleźć odpowiedzi na powyższe pytania, ale przede wszystkim nauczy Cię kontrolować stres i pokaże Ci, jakie korzyści przynosi zarządzanie stresem. Szkolenie „Zarządzanie stresem i emocjami” to realizowany na zamówienie warsztat, który koncentruje się na doskonaleniu najistotniejszych we współczesnych realiach życia umiejętnościach, jakimi są świadome zarządzanie stresem w pracy, radzenie sobie w emocjonalnych i trudnych sytuacjach czy radzenia sobie ze złymi nawykami, tzw. wampirami energetycznymi oraz złodziejami czasu.
Każdy z nas doskonale zna momenty ze swojego życia, w czasie których presja terminów i ilości zadań powoduje, że władzę nad nami przejmują stres i emocje. Jesteśmy wtedy bardziej wycofani lub bardziej agresywni. Pozbawieni czasu koniecznego do odpoczynku zaczynamy pracować w systemie alarmowym. Całe nasze ciało staje się napięte, działamy chaotycznie i spada nasza efektywność. Można jednak nauczyć się eliminować takie sytuacje. Można również nauczyć się technik, które pozwalają redukować stres i pozwalają na skuteczne zarządzanie emocjami. Taki jest cel przygotowanego przez nas szkolenia „Zarządzanie stresem i emocjami”. Kurs adresujemy do wszystkich, którzy pragną opanować najlepiej działające techniki zarządzania stresem i emocjami, odzyskać kontrolę nad własnymi emocjami i finalnie podnieść swoją odporność psychiczną i efektywność.
Zamknięty kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” to profesjonalne szkolenie o maksymalnym poziomie indywidualizacji – dostosujemy do Twoich potrzeb i realiów Twojego życia zawodowego nie tylko merytoryczną i metodyczną zawartość prezentowanego szkolenia, ale także jego agendę i tryb nauczania. Szkolenie z zarządzania stresem możesz więc zrealizować z nami zarówno jako stacjonarny warsztat, jak i nowoczesny i wygodny w organizacji kurs online.
Skontaktuj się z nami, a razem uzgodnimy szczegóły najefektywniejszego dla Ciebie szkolenia z technik zarządzania stresem i emocjami. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji. Zapraszamy!
Szkolenia z technik zarządzania stresem i emocjami pozwolą Ci nabyć fachową wiedzę o:
- możliwych źródłach napięć i emocji w pracy;
- technikach zarządzania stresem w pracy
- technikach zarządzania emocjami w pracy;
- wybranych technikach planowania czasu, priorytetów i celów w celu uniknięcia zbyt dużego napięcia i presji;
- sposobach identyfikacji osobistych złodziei czasu i energii;
- zasadach radzenia sobie z „wampirami energetycznymi” w kontekście „złodziei czasu”;
- sposobach radzenia sobie w trudnych i emocjonalnych sytuacjach w pracy;
- zasadach przeciwdziałania frustracji i wypaleniu zawodowemu.
Kurs „Zarządzanie stresem i emocjami” pozwoli Ci rozwinąć praktyczne umiejętności:
- prawidłowego określania i planowania celów;
- radzenia sobie z presją czasu i stresem;
- wypracowania i wykorzystania optymalnych dla siebie metod zarządzania sobą w czasie;
- identyfikowania własnych „złodziei czasu”, nieefektywnych nawyków, oszczędności poznawczej itp.;
radzenia sobie ze złymi nawykami i „złodziejami czasu.
Poprzez szkolenie z zarządzania stresem pogłębisz wartościowe kompetencje związane z:
- zarządzaniem stresem i emocjami;
- maksymalizacją własnej efektywności;
- planowaniem, realizacją celów i organizacją pracy.
- Osoby narażone na stres w życiu zawodowym i osobistym.
- Osoby zainteresowane poznaniem i przećwiczeniem technik radzenia sobie ze stresem.
- Osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Program szkolenia
Dzień 1
Rozpoczęcie warsztatu: kwestie organizacyjne, weryfikacja potrzeb szkoleniowych Uczestników kursu z omówieniem jego celów. Przedstawienie planu szkolenia i jego agendy.
Moduł I. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – podstawy
- Dystres i eustres – kiedy stres pobudza (eustres) do działania, a kiedy nas osłabia (dystres)? – wykład interaktywny.
- Emocje w pracy, ich źródła i rola. (emocje podstawowe: szczęście, smutek, zdziwienie, złość, wstręt i strach oraz ich rola w naszym życiu, omówienie koła emocji – ćwiczenie indywidualne).
Moduł II. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – samoświadomość
- Twój osobisty potencjał kolorystyczny – poznanie narzędzia: test kolorów E. Hartmana.
- System wartości – osobisty a zawodowy. Co zrobić, jeżeli są w sprzeczności i jak uniknąć frustracji? – arkusz wartości, case study, omówienie.
- Twoja ścieżka kariery – motywacja i pasja do działania czy frustracje i ryzyko wypalenia zawodowego?
Moduł III. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – Twoje aktualne zasoby
- Kwestionariusz przyczyn stresu i emocji w pracy – motywy działania, zasoby, czas, organizacja, zdrowie, relaks, emocje, konflikty – praca z arkuszem indywidualnym, omówienie.
- Kwestionariusz skali zmian życiowych T. Holmes/R. Rache – praca indywidualna, omówienie.
- Kwestionariusz psychosomatyka. Zatory energii w ciele, czyli do czego może doprowadzić blokowanie emocji i napięć? – praca indywidualna, omówienie.
Moduł IV. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – efektywność osobista
- Zasada V. Pareto 80/20 (jak określać swoje priorytety, aby osiągnąć zakładane cele?).
- Lista spraw niedokończonych – ćwiczenie indywidualne.
- Matryca Eisenhowera, czyli jak zarządzać swoimi zadaniami w czasie, aby skupić się na priorytetach i nie gasić pożarów? – omówienie, ćwiczenie indywidualne.
- Zasada 60/40, czyli jak planować zadania, aby nie zwariować? – omówienie, ćwiczenie indywidualne.
- Asertywność w pracy, czyli, jak i kiedy odmówić, aby realizować swoje cele i wykazać się współpracą zespołową – case study.
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia.
Dzień 2.
Moduł V. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – obniżanie stresu, czyli jak rozładowywać napięcie w pracy?
- Stres w pracy, czyli jak postępować w trudnych sytuacjach?
- Techniki uspokajające fizyczne reakcje na stres takie jak: pocenie się, drżenie dłoni, zaburzona emisja głosu, ucisk i suchość w gardle, ucisk w głowie, żołądku i klatce piersiowej.
- Zdrowe odżywianie, czyli jak sobie pomóc a czego unikać w aspekcie zarządzania stresem i emocjami w pracy?
- Zmysły. Rola zapachu, muzyki, koloru, czyli jak wykorzystywać nasze zmysły w zarządzaniu własną energią?
- Uważność.
Moduł VI. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – uwalnianie negatywnych emocji, czyli o tym, jak zarządzić energią emocji?
- Trudne emocje w pracy – kiedy warto je pokazywać? Jak nie dać się sprowokować?
- Określanie skali emocji, czyli jak określić natężenie ładunku energetycznego?
- Techniki zatrzymania emocji w pracy – omówienie wybranych technik takich jak: reframing, metoda 3×5, zatrzymania emocji, metoda odliczania, „zoomowania”, banki świetlnej itp. – ćwiczenie.
- Techniki fizycznego rozładowania napięcia i emocji – ćwiczenia na zdenerwowanie, smutek, nagromadzenie problemów, nadmierne pobudzenie.
- Trudne sytuacje i trudni ludzie – jak nie dać się sprowokować na spotkaniu firmowym, prezentacji, podczas oceny okresowej, rozmowy o efektach pracy?
Moduł VII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – relacje interpersonalne
- Dbanie o siebie, czyli jak mówić, czego potrzebujesz, zanim zaczniesz oczekiwać?
- Zasada wzajemności w przyjemności, czyli dlaczego i jak dbać o dobrą atmosferę w pracy?
- Złodzieje czasu i energii, czyli jak określić co/kto jest złodziejem energetycznym?
- Wybrane zasady radzenia sobie z wampirami energetycznymi, czyli jak uchronić się przed negatywną energią wampira aktora, wampira aspołecznego hedonisty, wampira narcyza, wampira obsesyjno-kompulsywnego, wampira paranoidalnego itp.
Moduł VIII. Zarządzanie stresem i emocjami w pracy – autotrening w budowaniu odporności psychicznej
- Role player a archiwum „spraw załatwionych”, czyli jak zacząć żyć jutrem, a nie tym, co już się zdarzyło?
- Tworzenie synapsy szczęścia, czyli czym i jak pobudzać pozytywną energię w swoim życiu?
- Jak pobudzić osobistą motywację do pracy i koncentrować energię na work-life balance?
- Jak oddzielać pracę od domu – czyli, jak nie przenosić napięć, stresu i emocji z pracy do życia prywatnego i odwrotnie.
Zakończenie kursu: podsumowanie wiadomości, opracowanie indywidualnych planów działania w obszarze zarządzania stresem i emocjami, wnioski końcowe, ewaluacja szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 2 dni
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
PROFIL TRENERKI:
- Właścicielka firmy szkoleniowej Human Skills.
- Założycielka projektu Sukces Kobiety Biznesu.
- Trenerka biznesu.
- Mentorka.
- Asesorka w metodzie analizy kompetencji Assessment i Development Centre.
- Magister psycholożka. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
- Magister socjolożka.
- Certyfikowana konsultantka Extended DISC.
- Certyfikowana konsultantka Insights Discovery.
- Certyfikowana Coach International Community Coaching.
- Certyfikowana konsultantka badania odporności psychicznej MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka badania zintegrowanych stylów zarządzania ILM 72.
- Certyfikowana facylitatorka metody POINTS OF YOU®.
Założycielka firmy szkoleniowej Human Skills. Jest założycielką i liderką projektu motywacyjno – szkoleniowego Sukces Kobiety Biznesu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i projekty rozwojowe dla biznesu oraz administracji publicznej. Realizuje szkolenia i sesje coachingowe głównie dla kadry menedżerskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie korporacyjne, które zdobywała w działach Human Resources, sprzedaży i obsługi klienta.
Wywiady z jej udziałem pojawiają się w miesięczniku „Zwierciadło”, „Sens”, „Wysokie Obcasy”, i nie tylko. Występuję w mediach m.in.: TVN, DDTVN, TVN Turbo, TTV, TVP2 „Panorama”, Polsat Cafe, Polsat, „Gazeta Wyborcza”, Wirtualna Polska, a także wypowiada się w radio.
Jest autorką artykułów psychologicznych. Współautorką książki „Po szczęście do pracy” i autorką książki o psychologii relacji „Jak upolować miłość” wydanej na zaproszenie Wydawnictwa Zwierciadło.
PROFIL TRENERA:
- Ekspert z ponad czternastoletnim doświadczeniem trenerskim.
- Ma za sobą ponad 10000 godzin spędzonych z uczestnikami podczas warsztatów.
- W swojej pracy wykorzystuje techniki pracy grupowej, metody nauczania interaktywnego, dyskusje i analizy realnych zadań zawodowych.
- Jest jednym z trenerów w Akademii Psychologii Przywództwa, autorskiego projektu Jacka Santorskiego realizowanego pod egidą szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
- Współpracuje także z Instytutem Psychoimmunologii Wojciecha Eichelbergera.
- Jest wykładowcą w Szkole Psychoterapii „Od do”.
- W swojej pracy trenerskiej stara się wydobyć jak największy potencjał z każdego uczestnika szkolenia. Stawia na profesjonalizm oraz swobodę kontaktu w pracyz drugim człowiekiem.
- Pracując z grupami koncentruje się na szukaniu zasobów i rozwiązań. Uczy nie tylko umiejętności. Przede wszystkim skupia się nad zmianom postaw i odnalezieniu energii życiowej, tak by w biznesie osiągać jak najlepsze rezultaty.
- Prowadzi dla biznesu, administracji i innych organizacji. szkolenia, wykłady, webinaria oraz warsztaty pracy z ciałem (wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie terapeutyczne).
- Liderom i ich zespołom pomaga budować efektywne zespoły, rozwiązywać konflikty, usprawniać komunikację interpersonalną. Stawia na zrównoważony rozwój.
KWALIFIKACJE:
- SWPS „Psychosomatyka oraz somatopsychologia”
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne „Psychoterapia Psychodynamiczna”.
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza „Psychologia w zarządzaniu”.
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne „Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego Szkoła Trenerów”.
PROFIL TRENERKI:
+15 lat w obszarze szkoleń i rozwoju. Łączy perspektywę zdobytą wewnętrznych działach HR i z wiedzą konsultantki zewnętrznej. Doświadczenie w zarządzaniu rozwojem w skali lokalnej, jak i międzynarodowej. Znajomość wyzwań rozwojowych zarówno w małych firmach, jak i w korporacjach.
SPECJALIZACJA/PROWADZONE TEMATY SZKOLENIOWE:
- Procesy i kompetencje HR: zarządzanie rozwojem pracowników, zarządzanie szkoleniami, rekrutacja i selekcja, HRBP, Assesment i Development Center, systemy ocen okresowych.
- Kompetncje miękkie: zarządzanie stresem, zarządzanie emocjami, budowanie odporności psychicznej, work-life balance, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, asertywność, zarządzanie sobą w zmianie.
- Kompetencje managerskie: first time manager, zarządzanie zespołem w zmianie, stres w pracy managera, motywowanie pracowników, udzielanie informacji zwrotnych.
KWALIFIKACJE:
- Magisterka psychologii.
- Trenerka biznesu.
- Absolwentka szkoły coaching.
- Absolwentka studiów podyplomowych zarządzanie zasobami pracy.
- Certyfikowana konsultantka odporności psychicznej – MTQ 48 i MTQ Plus.
- Certyfikowana konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa – ILM 72.
- Certyfikat Stress Management Coaching.
- Certyfikat Six Sigma Green Belt.
PROFIL TRENERKI:
Doświadczenia zawodowe pozwalają jej doskonale rozumieć zarówno potrzeby klientów biznesowych, jak i wywodzących się z administracji publicznej. Od lat wspiera jednych
i drugich w podnoszeniu na wyższy poziom kompetencji uczestników szkoleń. Motywuje i inspiruje ich do wprowadzania zmian.
DOŚWIADCZENIE
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze HR, w środowisku biznesowym oraz w służbie cywilnej. Pracowała jako konsultant i rekruter w firmach doradztwa personalnego i agencji reklamy RTB (rekrutacje na stanowiska techniczne, IT, menedżerskie, marketingowe, administracyjne oraz wiele innych). Przygodę ze szkoleniami rozpoczęła, pracując na stanowisku psychologa w służbach mundurowych. W Komendzie Głównej Policji odpowiadała za rozwój obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Szkoliła kadrę kierowniczą, policjantów i pracowników. Przeprowadzała badania psychologiczne i rekrutacje wewnętrzne. Kilka lat pracowała jako trener wewnętrzny oraz specjalista ds. szkoleń i rozwoju w jednym z urzędów centralnych.
Autorka wciągających prezentacji, nieszablonowych warsztatów i przydatnych ćwiczeń.
Doradca wystąpień publicznych.
Blogerka i twórczyni fanage’a psychoedukacyjnego w mediach społecznościowych na temat asertywności i pewności siebie kobiet.
Autorka kursów online oraz e-booków na temat asertywności.
Prowadzi webinary i live’y w mediach społecznościowych. Ceni sobie zarówno szkolenia online, jak i tradycyjny, off-linowy kontakt z uczestnikami – na sali szkoleniowej.
Uwielbia pracować z ludźmi i występować publicznie. Nie wyobraża sobie pracy (i życia) bez stałego uczenia się i dzielenia wiedzą.
PODCZAS SZKOLEŃ
Stawia na praktyczne rozwiązania, przydatne narzędzia i wprowadzanie ich w życie. Jest zwolenniczką wdrażania zmian małymi, ale konsekwentnymi krokami (zgodnie z filozofią Kaizen).
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Obowiązuje limit uczestników.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910