Zarządzanie stresem - jak radzić sobie ze stresem?

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu zwiększenie wiedzy i samoświadomości uczestników dotyczących stresu, sytuacji trudnych, stresogennych oraz nabycie umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem w obsłudze klienta.

Uświadomienie uczestnikom warsztatów przyczyn powstawania i roli stresu w otoczeniu miejsca pracy.

  • Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 
  • Wypracowanie wiedzy i metodologii radzenia sobie ze stresem negatywnym. 
  • Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem. 
  • Zmiana postaw uczestników warsztatów umożliwiająca rozwijanie zachowań asertywnych. 
  • Nauka sposobów asertywnego zachowania się w konkretnych interakcjach.  
  • Wzmocnienie pozytywnego nastawienia do siebie oraz poznanie technik radzenia sobie ze stresem.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników szkolenia:  

  • poznasz sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem
  • pozyskasz wiedzę na temat stresu, jego czynników wywołujących
  • zyskasz wiedzę na temat zachowania się w trudnej sytuacji, oraz rozwiązywania problemów podczas kontaktu z klientem
  • poznasz techniki skutecznej komunikacji
  • zdobędziesz umiejętność operowania empatią
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm, pracowników administracji i pracowników działu handlowego.

Program szkolenia

Stres w miejscu pracy

  • Definicja pojęcia „stres”.
  • Poziomy stresu.
  • Źródła i przyczyny stresu.
  • Sytuacje stresujące.
  • Spirala stresu.

Po co nam stres?

  • Stres pozytywny i negatywny.
  • Jak znaleźć pozytywy w trudnych sytuacjach ( ile zależny od naszego patrzenia na świat).
  • Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  • Oznaki stresu w poszczególnych sferach – myślenia, zachowania, emocji i ciała.
  • Konsekwencje długotrwałego stresu.
  • Interakcyjny model stresu.

Bariery komunikacyjne

  • Komunikaty jednostronne i dwustronne.
  • Zachowania oparte na emocjach.
  • Komunikaty emocjonalne i racjonalne.
  • Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu.
  • Komunikacja i jej znaczenie w powstawaniu i redukowaniu stresu.

Bądź swoim osobistym strażakiem

  • Zasady życia przeciwdziałającego stresowi.
  • Prewencja.
  • Prawdy i mity dotyczące stresu.
  • Zasoby odpornościowe i właściwości psychologiczne człowieka, pomocne w radzeniu sobie ze stresem.
  • Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia).

Asertywność w sytuacjach stresowych

  • Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami.
  • Wybrane techniki asertywności).
  • Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych:
  • przedstawianie swojego stanowiska,
  • mówienie „nie”,
  • przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania,
  • dbanie o swoje prawa,
  • odpowiadanie na komplementy.

Sposoby rozwiązywania konfliktów

  • Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i stresującymi.
  • Analiza dynamiki konfliktów metodą Okna JoHari.
  • Metodologia rozwiązywania konfliktów wg J.A.F. Stonera.

Czas trwania

1 dzień

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
990
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • Konsultacje z ekspertem VIDI po szkoleniu
Zapisz się

Organizator

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-337 Jastrzębie Zdrój
ul. P. Skargi 6B
woj. śląskie
💪💪Rozwijaj swój biznes rozwijając siebie! 💪💪 Pomagam budować sprzedaż według strategii SKS - Strategia, Kompetencje, Systematyczność. Badania firmy VIDI wskazują na silną, bezpośrednią korelację między zdolnościa...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-337 Jastrzębie Zdrój ul. P. Skargi 6B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!