O szkoleniu
Szkolenie ma na celu zwiększenie wiedzy i samoświadomości uczestników dotyczących stresu, sytuacji trudnych, stresogennych oraz nabycie umiejętności skutecznego radzenia sobie ze stresem w obsłudze klienta.
Uświadomienie uczestnikom warsztatów przyczyn powstawania i roli stresu w otoczeniu miejsca pracy.
- Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Wypracowanie wiedzy i metodologii radzenia sobie ze stresem negatywnym.
- Poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem.
- Zmiana postaw uczestników warsztatów umożliwiająca rozwijanie zachowań asertywnych.
- Nauka sposobów asertywnego zachowania się w konkretnych interakcjach.
- Wzmocnienie pozytywnego nastawienia do siebie oraz poznanie technik radzenia sobie ze stresem.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- poznasz sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem
- pozyskasz wiedzę na temat stresu, jego czynników wywołujących
- zyskasz wiedzę na temat zachowania się w trudnej sytuacji, oraz rozwiązywania problemów podczas kontaktu z klientem
- poznasz techniki skutecznej komunikacji
- zdobędziesz umiejętność operowania empatią
Szkolenie skierowane do: dyrektorów, managerów, kadry kierowniczej, działu HR, osób zarządzających, właścicieli firm, pracowników administracji i pracowników działu handlowego.
Program szkolenia
Stres w miejscu pracy
- Definicja pojęcia „stres”.
- Poziomy stresu.
- Źródła i przyczyny stresu.
- Sytuacje stresujące.
- Spirala stresu.
Po co nam stres?
- Stres pozytywny i negatywny.
- Jak znaleźć pozytywy w trudnych sytuacjach ( ile zależny od naszego patrzenia na świat).
- Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Oznaki stresu w poszczególnych sferach – myślenia, zachowania, emocji i ciała.
- Konsekwencje długotrwałego stresu.
- Interakcyjny model stresu.
Bariery komunikacyjne
- Komunikaty jednostronne i dwustronne.
- Zachowania oparte na emocjach.
- Komunikaty emocjonalne i racjonalne.
- Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł stresu.
- Komunikacja i jej znaczenie w powstawaniu i redukowaniu stresu.
Bądź swoim osobistym strażakiem
- Zasady życia przeciwdziałającego stresowi.
- Prewencja.
- Prawdy i mity dotyczące stresu.
- Zasoby odpornościowe i właściwości psychologiczne człowieka, pomocne w radzeniu sobie ze stresem.
- Techniki i sposoby radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia).
Asertywność w sytuacjach stresowych
- Asertywność w kontaktach z klientami i współpracownikami.
- Wybrane techniki asertywności).
- Rozwijanie umiejętności asertywnego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych:
- przedstawianie swojego stanowiska,
- mówienie „nie”,
- przyjmowanie krytyki, sztuka konstruktywnego krytykowania,
- dbanie o swoje prawa,
- odpowiadanie na komplementy.
Sposoby rozwiązywania konfliktów
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi i stresującymi.
- Analiza dynamiki konfliktów metodą Okna JoHari.
- Metodologia rozwiązywania konfliktów wg J.A.F. Stonera.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- Konsultacje z ekspertem VIDI po szkoleniu
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
