O szkoleniu
Serdecznie zapraszamy na dwudniowe szkolenie stacjonarne. Na szkoleniu uczestnicy poznają narzędzia wspomagające identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, realizację i ocenę efektywności szkoleń, otrzymają praktyczne narzędzia niezbędne do opracowania strategii szkoleniowej oraz wypracują rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty biznesowe.
Szkolenie adresujemy do pracowników zajmujących się różnymi aspektami polityki szkoleniowej oraz menadżerów szkoleń.
Program szkolenia
- SZKOLENIA I ROZWÓJ w podpowiedzi na potrzeby biznesu:
- dział szkoleń i rozwoju jako PARTNER STRATEGICZNY I AGENT ZMIANY (wg modelu D. Uricha),
- wyniki najnowszych badań z czołowych raportów w zakresie szkoleń i rozwoju talentów,
- budowanie pozycji menedżera ds. szkoleń - optymalny profil kompetencyjny PRISM,
- analiza kluczowych CZYNNIKÓW SUKCESU (KCS) w odniesieniu do misji, wizji i strategii organizacji,
- ANALIZA TRENDÓW i najnowszych rozwiązań w zakresie narzędzi i rozwiązań systemowych,
- DIAGNOZA ORGANIZACJI w zakresie standardów zarządzania szkoleniami - NARZĘDZIE.
- SYNERGIA człowieka i organizacji:
- dynamika rozwoju kompetencji i model K. Blancharda w zarządzaniu rozwojem,
- psychologia rozwoju człowieka w organizacji (model D. Supera, potencjał rozwojowy, talenty),
- psychologia uczenia się dorosłych (Experiential Learning Model, dynamika procesu uczenia się),
- pokolenia BB, X, Y, Z - jak rozwijać potencjał w każdym wieku?
- ANALIZA POTRZEB SZKOLENIOWYCH - warsztat:
- potrzeby szkoleniowe indywidualne i organizacyjne w ujęciu systemowym,
- diagnoza potrzeb szkoleniowych na bazie wskaźników biznesowych - jak odczytywać i interpretować dane?
- METODOLOGIA konstruowania narzędzi diagnostycznych (metodologia IPA, badania fokusowe, ankiety i kwestionariusze) - przykłady dla różnych obszarów tematycznych
- formułowanie poprawnych metodologicznie celów szkoleniowych (Preparing Instructional Objectives)
- konstruowanie zapytań ofertowych podnoszących efektywność biznesową usługi - struktura zapytania, praktyczne case study.
- PLANOWANIE I BUDŻETOWANIE SZKOLEŃ:
- plan i budżet szkoleniowy roczny z uwzględnieniem priorytetyzacji i szkoleń ad hoc,
- kompleksowe koszty szkoleń (użyteczne NARZĘDZIA i Excel).
- REALIZACJA PROJEKTU szkoleniowo-rozwojowego krok po kroku:
- STANDARDY usług szkoleniowych na współczesnym rynku - czego powinniśmy oczekiwać?
- kryteria wyboru usługodawcy, weryfikacja profesjonalizmu firmy i trenera - przegląd narzędzi i standardów,
- logistyka szkoleń (wybór miejsca szkolenia, zabezpieczenie organizacyjne, wyposażenie sali szkoleniowej, dokumentacja obligatoryjna i wspierająca, zadbanie o dane osobowe),
- dobór grup, liczba uczestników, struktura sprzyjająca uczeniu się,
- przegląd najskuteczniejszych rodzajów szkoleń i technik rozwojowych - NOWOŚCI i TRENDY na rynku,
- ustawianie benchmarków do badania biznesowej efektywności projektu,
- przygotowanie uczestników (preworki, język korzyści w komunikowaniu celów szkoleniowych)
- jak stworzyć zespół trenerów wewnętrznych - case study
- EFEKTYWNOŚĆ BIZNESOWA SZKOLEŃ - przekładamy miękkie rezultaty na twardy zysk:
- Nowy Model Kirkpatricka - gotowe i szyte na miarę narzędzia do badania rezultatów szkoleń wraz z opisem:
- poziom 1: nowe ankiety satysfakcji - case study,
- poziom 2: badanie przyrostu wiedzy - czy stary wzór nadal się sprawdza,
- poziom 3: zmiana zachowania w oparciu o dopasowane narzędzia pomiarowe i wdrożeniowe,
- poziom 4: monitorowanie wskaźników biznesowych na skróty.
- rozszerzenie Phillipsa w badaniu zwrotu z inwestycji w projekty rozwojowe (trening umiejętności wyliczania ROI):
- kryteria doboru programów do analiz,
- zbieranie danych do oceny efektywności szkoleń,
- metody wyodrębnienia efektów biznesowych,
- identyfikowanie wszystkich kosztów w projektach rozwojowych,
- wyliczanie zwrotu z inwestycji (ROI) w projekty rozwojowe,
- komunikowanie projektów rozwojowych językiem biznesu,
- działania poszkoleniowe (niezbędny follow-up, reminder sessions, narzędzia wdrażania pomysłów szkoleniowych dla pracownika i menedżera)
- konstruowanie wartościowych raportów poszkoleniowych - jak budować pomost pomiędzy szkoleniem a rzeczywistością organizacyjną?
- Nowy Model Kirkpatricka - gotowe i szyte na miarę narzędzia do badania rezultatów szkoleń wraz z opisem:
- Podsumowanie szkolenia. Przekazanie zadań wdrożeniowych.
Czas trwania
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-870 Warszawa
Wronia 45 lok. 129
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
