O szkoleniu
Cel szkolenia
-Zapoznanie Uczestników z nowoczesnymi instrumentami analizy potrzeb szkoleniowych, ich identyfikacji i rozpoznania.
-Praktyczny trening z zasad stosowania analizy potrzeb szkoleniowych.
-Poznanie procesu zarządzania procesem szkoleń i rozwoju pracowników.
Korzyści dla uczestników
W trakcie szkolenia uczestnicy zapoznają się z procesem zarządzania szkoleniami i identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Nauczą się przeprowadzania oceny efektów poszkoleniowych oraz określa swoje mocne strony i zidentyfikują obszary rozwojowe. Zajęcia w małej, kameralnej grupie wpłyną pozytywnie na praktyczne przyswajanie wiedzy poprzez symulacje, gry i ćwiczenia, angażujące uczestników w cały proces kierowania szkoleniami i identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
Grupa docelowa
Zdarzają się sytuacje kiedy menedżerowie, kierownicy liniowi, pracownicy działów HR jak i sami pracownicy zwracają uwagę na to, że szkolenie, które się odbyło nie spełniło ich oczekiwań, czyli nie przyniosło spodziewanych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być kilka- złe zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych, nieadekwatne do potrzeb narzędzia badawcze i szkoleniowe, czy też nieznajomość procesu i narzędzi identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z istniejącymi metodami identyfikowania potrzeb szkoleniowych oraz całym procesem skutecznego kierowania projektem szkoleniowym.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników działów HR,
-pracowników działów szkoleń,
-pracowników działów kadr,
-kadrę kierowniczą wszystkich szczebli zarządzania,
-trenerów wewnętrznych,
-oraz wszystke osoby mające wpływ na politykę personalną i rozwojową w organizacji.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień I.
I. Metody identyfikacji potrzeb szkoleniowych
a. Różnica pomiędzy potrzebą, a zachcianka szkoleniową
b. Co to są potrzeby szkoleniowe?
c. Pięć sfer badania potrzeb szkoleniowych:
-Jak jest teraz, co powinno ulec zmianie?
-Jak powinno być po szkoleniu?
-Czego oczekują uczestnicy szkolenia?
-Co może wpłynąć na skuteczność szkoleń?
-Czy na pewno szkolenie jest najlepszym rozwiązaniem?
d. Cztery poziomy badania efektywności szkoleń metodą Kirkpatricka
-Poziom reakcji
-Poziom nauki
-Poziom zachowań
-Poziom rezultatów
e. Kluczowe problemy w stosowaniu metod badania efektywności szkoleń:
-Syndrom Przelukrowanej laurki
-Syndrom Psychozabawy
-Syndrom Niemierzalnych umiejętności
-Syndrom Kauczingu
-Syndrom Współzależności
II. Zastosowanie metod identyfikacji potrzeb szkoleniowych w praktyce
a. Konstrukcja pytań ankietowych
b. Konstrukcja testu badawczego sprawdzającego wiedzę i umiejętności
c. Zadania do wykonania
d. Spotkania focusowe
e. Ankieta na zimno
f. Analiza po ocenie okresowej
g. Informacje z otoczenia pracownika (np. koledzy, klienci, przełożeni)
h. Porównanie wyników ze wskaźnikami
III. Kiedy szkolenie jest efektywne
a. Uwarunkowania
b. Wyniki
c. Satysfakcja
d. Zgodność z misja i wizja firmy
e. Poprawa efektywności, skuteczności, wydajności,
IV. Etapy projektu szkoleniowego
1. Badanie potrzeb szkoleniowych
2. Badanie socjometryczne
3. Pytania testowe
4. Analiza sytuacji
Podsumowanie I dnia warsztatów
Dzień II
Przypomnienie i przegląd zagadnień omówionych w I dniu warsztatów
V. Techniki przekonywania przełożonych do realizacji projektu szkoleniowego
a. Techniki przekonywania
b. Konstrukcja kwestionariusza diagnostycznego
c. Pokonywanie oporu przed szkoleniem
d. Pomiar efektywności projektu szkoleniowego
VI. Kierowanie projektem szkoleniowym
a. Stworzenie zespołu roboczego
b. Analiza potrzeb i otoczenia
c. Wyznaczenie celów szkolenia
d. Koszty szkolenia
e. Zlecenie szkolenia wybór firmy i trenerów
f. Tworzenie programu szkoleniowego
g. Logistyka szkolenia
h. Przeprowadzenie szkolenia
i. Raport poszkoleniowy
j. Zbadanie efektywności szkolenia
k. Wdrożenie efektów szkolenia w praktyce
VII. Rozmowa coachingowa
1. Zbudowanie atmosfery rozmowy
2. Analiza coachingowa
3. Wypracowanie rozwiązań
4. Wdrożenie rozwiązań
5. Ocena coachingowa
6. Prowadzenie coachingu metodą GROW
VIII. Planowanie zasobów ludzkich, a potrzeby szkoleniowe
a. Jak planować zasoby ludzkie vs. potrzeby szkoleniowe
b. Wyniki ocen okresowych, a potrzeby szkoleniowe
c. Analiza porzeb indywidualnych podwładnych
d. Planowanie ścieżek kariery
e. Motywacja, zaspokajanie potrzeb szkoleniowych
Podsumowanie i wnioski końcowe.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176