O szkoleniu
Celem szkolenia jest przygotowanie Uczestników do zarzadzania wartością przedsiębiorstwa w oparciu o koncepcję EVA (Economic Value Added).
Po ukończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił m.in.:
- Obiektywnie ocenić wyniki finansowe firmy.
- Identyfikować czynniki kreacji wartości firmy i ocenić ich wpływ na jej wartość.
- Mierzyć czy strategia buduje wartość firmy czy ją niszczy przy wykorzystaniu modeli EVA, MVA i DCF.
- Interpretować mierniki wartości firmy i podejmować w oparciu o nie decyzje zarządcze
- Zastosować model EVA w zarządzaniu strategicznym i operacyjnym.
- Opracować system zarządzania wartością firmy.
- Dodatkowo uczestnik rozwinie zdolność samokształcenia się i rozstrzygania dylematów zawodowych w zakresie zarządzania wartością firmy.
Kluczowe korzyści
- Poznanie korzyści płynących z systemu zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
- Opanowanie metodyki budowy modelu tworzenia wartości firmy.
- Nabycie umiejętności w zakresie identyfikacji i zarządzania czynnikami kreacji wartości.
- Poznanie głównych miar wartości firmy, ich interpretacji oraz ich zastosowania w procesie zarządzania (EVA, MVA, SV i SVA).
- Poznanie zastosowania modelu EVA w zarządzaniu strategicznym i operacyjnym.
Dlaczego warto wybrać nasze seminarium
- Rzadko dostępne seminarium poświęcone koncepcji zarządzania wartością firmy (VBM) oraz wskaźnikowi EVA mierzącemu postęp w procesie tworzenia/niszczenia wartości firmy.
- Inspirujące podejście do zarządzania strategicznego pod kątem trwałej kreacji wartości przedsiębiorstwa (drivery wartości).
- Niezbędne kompendium dla właścicieli i zarządów, których dokonania mierzone są wartością przedsiębiorstw.
- Zajęcia prowadzone przez wysokiej klasy trenera – praktyka biznesu, posiadającego bogate doświadczenia w zakresie budowy strategii z wykorzystaniem modelu VBM.
Właściciele firm, inwestorzy, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, prezesi, wiceprezesi, członkowie zarządów i rad nadzorczych, dyrektorzy zarządzający, dyrektorzy działów: finansów i controllingu, inwestycji, strategii, rozwoju, relacji inwestorskich, komunikacji, dyrektorzy operacyjni, dyrektorzy zakładów i fabryk, menedżerowie odpowiedzialni za budowę i nadzór nad realizacją strategii firmy, zarządzający ryzykiem (uwaga: wymagana znajomość podstaw finansów).
Program szkolenia
I dzień
Korzyści z zarządzania wartością przedsiębiorstwa
- Wprowadzenie: cele seminarium, poznanie się Uczestników i test wprowadzający.
- Jak zwiększyć atrakcyjność firmy w oczach właścicieli i zapewnić rozwój firmy? Koncepcja i składowe systemu zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
- Wartość księgowa a wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa. Jak identyfikować kluczowe aktywa mające decydujący wpływ na wycenę przedsiębiorstwa? – Ćwiczenie
- Jak budować zaufanie z inwestorami gwarantując stabilność akcjonariatu? Oczekiwania inwestorów i ich ocena atrakcyjności biznesu.
- Jak definiują zyski i kapitał zainwestowany zarząd i inwestorzy? – Dyskusja moderowana
- Dlaczego tradycyjne metody i wskaźniki oceny wyników przedsiębiorstwa nie dają wiarygodnego obrazu sytuacji ekonomicznej firmy?
- Przegląd słabości głównych księgowych mierników oceny wyników. – Ćwiczenie
- Czy EVA (Economic Value Added) może być alternatywnym narzędziem oceny wyników finansowych?
- Założenia koncepcji EVA.
- Czym różni się EVA od zysku księgowego? Model kalkulacji EVA.
- Dlaczego należy korygować dane księgowe celem obliczenia zysku ekonomicznego? – Case study
- Jakie czynniki decydują o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwa? Strategia firmy a czynniki kreacji wartości.
- Identyfikacja finansowych i niefinansowych driverów wartości w oparciu o model EVA. – Ćwiczenie
- Podsumowanie dnia.
Zakończenie zajęć
II dzień
Pomiar wartości dodanej przedsiębiorstwa
- Powtórzenie i utrwalenie zagadnień omawianych pierwszego dnia seminarium.
- Strategia firmy a czynniki kreacji wartości cd.
- Jak powiązać drivery wartości z celami strategicznymi?
- Mapa wartości jako narzędzie poszukiwania kluczowych wskaźników wartości.
- Identyfikacja wskaźników – KPI – opisujących czynniki wzrostu wartości firmy.
- Strategiczne scenariusze zarządzania wartością w finansowym modelu symulacyjnym. – Ćwiczenie
- Czy strategia buduje czy niszczy wartość firmy? Budowa modelu tworzenia wartości firmy.
- Analiza historyczna wartości firmy.
- Analiza benchmarkingowa.
- Diagnoza procesu zarządzania wartością. – Przykład spółki giełdowej
- Jak mierzyć zmiany wartości przedsiębiorstwa w optyce krótko- i długoterminowej? Główne metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa i ich zastosowania. – Przykłady
- Wycena firmy metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) na przykładzie spółki giełdowej.
- Prognozowanie przychodów, kosztów i nakładów inwestycyjnych.
- Jak obliczyć koszt kapitału własnego? Modele CAPM i zdyskontowanych dywidend.
- Co to jest średnio ważony koszt kapitału (WACC) i jak go zmniejszyć?
- Co to jest wartość rezydualna spółki (RV) i jak ją wycenić w prognozie?
- Analiza i interpretacja wskaźników wartości przedsiębiorstwa: SV (Shareholder Value) i SVA (Shareholder Value Added). – Ćwiczenia
- Zastosowanie modelu MVA do wyceny przedsiębiorstwa.
- Co to jest Market Value Added (MVA) przedsiębiorstwa?
- Interpretacja wyników wyceny i porównanie metod: MVA i DCF. – Ćwiczenie
- EVA – nie tylko teoretyczna, ale i praktyczna. „12” zastosowań modelu EVA w różnych sytuacjach decyzyjnych:
- Kaskadowanie odpowiedzialności na ośrodki decyzyjne. – Przykład
- Ocena projektów inwestycyjnych. – Ćwiczenie
- EVA jako narzędzie motywacji menedżerów. – Przykłady
- Jak wdrożyć strategię wzrostu wartości firmy w oparciu o system Balanced Scorecard?
- Podsumowanie zajęć.
Czas trwania
Prelegenci

Bartłomiej Cegłowski
Ekspert i trener we Francuskim Instytucie Gospodarki Polska specjalizujący się w zagadnieniach związanych z analizą finansową, controllingiem, oceną projektów inwestycyjnych i zarządzaniem finansami oraz zarządzania wartością.
Posiada bogate doświadczenia doradcze i trenerskie m.in. prowadząc szkolenia dla firm takich jak: Auchan, Bank Pocztowy, BEL Polska, BSH Bosch und Siemens Hausgeräte, BOŚ, BMW, Carrefour, Coca-Cola HBC Polska, Commercial Union, DaimlerChrysler, Danks ECDP, Deutsche Bank – około 30 dni szkoleń, Dorken, EBUD, Eurotrucks, EMPiK, Energa, Gerling, Hochland, Man – Star Trucks, Mitsubishi Motors Company, MR Bank, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, PKO BP – około 60 dni szkoleń, Renault Trucks, Uzdrowisko Lądek-Długopole, Tebodin, Telekomunikacja Polska – około 20 dni szkoleń, Trias, Zachem, Zentiva.
Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca z ponad dwudziestoletnim stażem, pracownik Katedry Finansów Akademii Leona Koźmińskiego.
Autor wielu monografii i publikacji z zakresu analizy finansowej, zarządzania finansami przedsiębiorstwa, controllingu oraz oceny opłacalności inwestycji. Pasjonat Excela i jego wykorzystania do rozwiązywania problemów biznesowych, gromadzenia i prezentowania danych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Plac Artura Zawiszy 1
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
