O szkoleniu
Organizowane przez Human Skills szkolenia HR z zarządzania wielokulturowością to profesjonalne kursy przeznaczone dla pracowników i kadry managerskiej firm zajmujących się obsługą klientów cudzoziemskiego pochodzenia, a także organizacji, w których pracują zróżnicowane kulturowo zespoły. Szkolenie HR Zarządzanie wielokulturowością w firmie w sposób wszechstronny przygotowuje Kursantów do zadań związanych z zarządzaniem wielokulturowym zespołem oraz prowadzenia efektywnej komunikacji w niejednolitym kulturowo środowisku. Kursy HR z tego obszaru pozwalają Uczestnikom warsztatów odświeżyć i poszerzyć wiadomości z zakresu kompetencji miękkich i kompetencji międzykulturowych (CCC – Cross-cultural competence) w stopniu umożliwiającym pełnowartościową obsługę klientów i pracowników cudzoziemskich. W trakcie powyższego szkolenia dla HR Kursanci mają ponadto okazję zwiększyć własną świadomość kulturową (CCA – Cross-cultural awareness), co pozwoli im skutecznie unikać błędów w komunikacji oraz lepiej dostosowywać swoje zachowania do różnych kontekstów kulturowych.
Zamknięty kurs Human Resources Zarządzanie wielokulturowością w firmie jest obowiązkową pozycją szkoleniową dla managerów i liderów zespołów – szkolenie koncentruje się na strategiach integracyjnych w środowisku wielokulturowym, metodach zarządzania wspierających integrację i adaptację pracowników niepolskiego pochodzenia i sposobach wspierania takich osób w procesie wychodzenia z szoku kulturowego. Ukończenie szkolenia Human Resources Zarządzanie wielokulturowością w firmie powinno być również traktowane jako obligatoryjny element profesjonalnego przygotowania pracowników do szeroko rozumianej obsługi klientów cudzoziemskich (kontrahentów, biznes partnerów, petentów itp.). Szacuje się, że w Polsce przebywa obecnie nawet 3 miliony cudzoziemców, a znaczna część z nich osiedliła się w naszym kraju na stałe. Każda organizacja powinna w związku z tym zadbać o należyte przygotowanie się do różnych form interakcji z tą liczną grupą społeczną, zwłaszcza w obszarze efektywnej i zgodnej z normami kulturowymi komunikacji.
Oferowane przez nas zamknięte kursy HR, szkolenia działu personalnego i pracowników, którzy w związku ze swoimi zadaniami wchodzą w relacje z cudzoziemcami charakteryzuje wysoki stopień elastyczności i zindywidualizowania. Każde organizowane na zamówienie zamknięte szkolenie Human Resources podejmujące problematykę wielokulturowości jesteśmy w stanie dopasować do specyficznych potrzeb szkoleniowych zgłaszającej się do nas organizacji. Dostosowujemy do oczekiwań i preferencji Klienta nie tylko program szkolenia HR, ale także jego szczegółową formę, termin, agendę godzinową. Nauka w Human Skills nastawiona jest na kształcenie praktycznych i przydatnych umiejętności, dlatego staramy się maksymalnie wzbogacać treści szkolenia o analizy przypadków wywiedzionych z doświadczeń naszych Kursantów i z życia wzięte przykłady.
Kurs Human Resources Zarządzanie wielokulturowością pozwala nabyć wnikliwą wiedzę o:
- zróżnicowaniu kulturowym i świadomości międzykulturowej (CCA – Cross-cultural awareness);
- tożsamości kulturowej i jej wpływie na komunikację i zarządzanie;
- typach kultur (według R. Gestelanda z uwzględnieniem sposobów komunikowania się międzykulturowego i wewnątrzkulturowego, nastawienia do rozmówcy, nastawienia na cel, czas, transakcyjność, tradycje, obyczaje, kontekst);
- wymiarach kultury i ich praktycznym zastosowaniu (wymiary kultury według G. Hofsetede – czyli jak zmierzyć kultury i jakie wyciągnąć z tego wnioski dla komunikacji? Komunikacja międzykulturowa, a dystans władzy, dychotomia egoizm-empatia, unikanie niepewności, indywidualizm i kolektywizm);
- czynnikach wpływających na świadomość kulturową i jej wypracowanie:
- komunikacji międzykulturowej – jak rozmawiać z przedstawicielem odmiennej kultury? (kompetencje międzykulturowe Cross-cultural competence, błędy atrybucyjne, przeszkody w komunikacji międzykulturowej, szok kulturowy, różnice w komunikacji werbalnej i niewerbalnej między przedstawicielami różnych kultur;
- zasadach pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo.
Zamknięte szkolenia Human Resources z obszaru wielokulturowości przesycamy wiedzą przydatną w konkretnej organizacji – bierzemy pod uwagę realia, w jakich ona działa i rzeczywiste doświadczenia pracowników w interakcjach na styku różnych kultur.
Szkolenie Zarządzanie wielokulturowością umożliwia wyćwiczenie wartościowych umiejętności:
- aktywnej komunikacji międzykulturowej;
- stosowania arkuszy Wymiarów Kultury G. Hofstede (oceny wpływu kultury i jej wymiarów na komunikację i współpracę międzykulturową);
- informowania i stosowania pozytywnego wzmocnienia zgodnie z normami kulturowymi uczestników komunikacji;
- rozwiązywania konfliktów międzykulturowych;
- uwzględniania zasad kulturowych i skryptów kultury w negocjacjach i mediacjach;
- motywowania dopasowanego do kultury motywowanego;
- zarządzania wielokulturowym zespołem.
Kursy HR, szkolenia działu personalnego i pozostałych pracowników z zarządzania wielokulturowością kształcą rzadko spotykane umiejętności interpersonalne i społeczne.
Szkolenie Human Resources Zarządzanie wielokulturowością wyposaża w kompetencje związane z:
- Kompetencjami miękkimi (ogólnymi);
- Kompetencjami międzykulturowymi;
- Komunikacją międzykulturową;
- Negocjowaniem w środowisku zróżnicowanym kulturowo;
- Informowaniem i motywowaniem w środowisku wielokulturowym;
- Zarządzaniem zespołami wielokulturowymi;
- Współpracą w zespołach międzykulturowych.
- Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
- Dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
- Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla przedsiębiorców.
- Dla liderów zespołów wielokulturowych.
Program szkolenia
Dzień I
Rozpoczęcie szkolenia. Wstęp – omówienie kontraktu i celów szkolenia Human Resources Zarządzanie wielokulturowością w firmie wraz z analizą potrzeb Kursantów.
Moduł I. Kultura i kultury – wprowadzenie do świadomości międzykulturowej
- Czym jest kultura i tożsamość kulturowa?
- Zróżnicowanie kulturowe.
- Typy kultur według R. Gestelanda z uwzględnieniem sposobów komunikowania się międzykulturowego i wewnątrzkulturowego.
- Nastawienie do rozmówcy, nastawienie na cel, czas, transakcyjność, tradycje i obyczaje, kontekst.
- Wymiary kultury według G. Hofsetede – czyli jak zmierzyć kultury i jak z tego mierzenia wyciągać wnioski dla komunikacji?
- Komunikacja międzykulturowa a dystans władzy, dychotomia egoizm-empatia, unikanie niepewności, indywidualizm i kolektywizm.
- Czynniki wpływające na świadomość kulturową (i jak ją wypracować?):
- Świadomość własnego zróżnicowania kulturowego.
- Świadomość istnienia i wpływu na własne oceny, zachowania i działania odruchowe własnego profilu zniekształceń etnocentrycznych oraz własnych kulturowych filtrów zniekształceń poznawczych.
- Świadomość istnienia i wpływu na Innego jego lub jej profilu zniekształceń etnocentrycznych oraz jego lub jej filtrów zniekształceń poznawczych.
- Poziom wykształcenia, poziom tolerancji i uprzedzeń. Podatność na stereotypizację i uprzedzenia (stereotypy, uprzedzenia, ślepota kulturowa, autostereotypy, etnocentryzm).
Moduł II. Komunikacja międzykulturowa
- Kompetencja międzykulturowa (CCC – Cross-culture competence).
- Droga od świadomości kulturowej do komunikacji międzykulturowej i kompetencji międzykulturowej.
- Błędy atrybucyjne.
- Przeszkody w komunikacji międzykulturowej – manifestacje kultury.
- Szok kulturowy, a komunikacja międzykulturowa.
- Neutralizacja szoku kulturowego.
- Integracja, adaptacja czy asymilacja?
- Komunikacja międzykulturowa w praktyce.
- Komunikacja werbalna.
- Elementy procesu komunikowania się międzykulturowego.
- Jak tworzyć komunikaty i teksty dla cudzoziemców?
- Komunikacja międzykulturowa, a cisza.
- Style komunikacyjne i negocjacyjne typowe dla kultur spotykanych w Polsce.
- Poziomy procesu komunikowania się.
- Komunikacja interpersonalna i instytucjonalna.
- Umiejętności przydatne w komunikacji międzykulturowej.
- Grzeczność językowa i językowe manifestacje władzy.
- Komunikacja niewerbalna.
- Kinezjetyka: mowa ciała, mimika, gestykulacja, spojrzenie.
- Parajęzyk: ton, barwa, wysokość, natężenie głosu.
- Autoprezentacja: wygląd fizyczny człowieka.
- Dotyk. Proksemika: dystans interpersonalny, relacje przestrzenne między ludźmi.
- Chronemika: czas jako sygnał komunikacyjny, kulturowe filozofie czasu.
- Elementy otoczenia, a zachowanie ludzi.
- Płeć i role płci.
Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Zamknięte kursy HR, szkolenia działu personalnego czy działów obsługi mogą wprowadzać dodatkowe rozszerzenia treści lub omawiać specyficzne przykłady pochodzące z zasobów wiedzy empirycznej Kursantów.
Dzień II
Moduł III. Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym kulturowo
- Zasady współpracy międzykulturowej – wskazówki praktyczne.
- Cztery makrospołeczne warianty relacji międzygrupowych: wyłączenie, segregacja, tygiel etniczny, wielokulturowość.
- Radzenie sobie z problemami w środowisku wielokulturowym – zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej.
- sześć warunków zmniejszających uprzedzenia między grupami – budowa nowych jakościowo grup mieszanych kulturowo.
- Modele zmiany w efekcie oddziaływania na stereotypy:
- buchalteryjny (stopniowy), konwersyjny (radykalny), subtypizacja.
- Radzenie sobie z problemami w środowisku wielokulturowym.
- Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania z migrantami i przedstawicielami odmiennych od dominującej kultur.
Moduł IV. Warsztaty międzykulturowe.
Szkolenie Human Resources na ostatnim etapie zmienia swoją formułę na model stricte warsztatowy – różnorodne ćwiczenia praktyczne służą uzupełnieniu i utrwaleniu wiadomości oraz treningowi kluczowych kompetencji i umiejętności przydatnych w pracy w środowisku wielokulturowym.
Podsumowanie kursu wraz z omówieniem najważniejszych zagadnień. Na zakończenie warsztatów Kursanci otrzymują certyfikat potwierdzający odbycie szkolenia HR Zarządzanie wielokulturowością w firmie.
Czas trwania
Dwa dni szkoleniowe.
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
- Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910