O szkoleniu
Szkolenie „Zarządzanie wielopokoleniowością w firmie” to jeden z obligatoryjnych kursów dla firm i organizacji w dzisiejszych realiach biznesowych i społecznych. Szkolenia z zarządzania zespołem wielopokoleniowymstały się dziś niezwykle przydatne, ponieważ różnice między motywacją, potrzebami i postawami młodych pracowników, a oczekiwaniami i stylem funkcjonowania starszej generacji są dziś szczególnie widoczne. Nowe koncepcje zarządzania personelem uświadomiły też nam wszystkim, że różnorodność jest z wielu powodów korzyścią dla firmy, trzeba tylko odpowiednio kierować zespołem ludzi reprezentujących inne pokolenia i umiejętnie wykorzystywać ich atuty. Zaprojektowany przez nas zamknięty kurs zarządzania zespołem wielopokoleniowym pozwala dostrzec zalety różnorodności wiekowej personelu i w sposób efektywny zarządzać jego mocnymi i słabymi stronami, a także uczy Kursantów, jak budować synergię w zespole wielopokoleniowym, komunikować się z jego członkami i niwelować konflikty, których tłem jest różnica wieku i czynniki z nią związane.
Zamknięte szkolenia z zarządzania zespołem wielopokoleniowym to nowoczesne kursy prezentujące wyspecjalizowaną wiedzę w usystematyzowany i wyczerpujący sposób, ale to nie jedyny ich atut. Oferowane przez nas szkolenia to przede wszystkim kursy o maksymalnie wysokim poziomie indywidualizacji – program warsztatu i jego agenda są zawsze dostosowane do faktycznych potrzeb Kursantów i zatrudniających ich firm. Uczymy dzięki temu tego, co naprawdę przydatne i uwzględniamy realia, w których funkcjonuje firma, jej kulturę organizacyjną i cele strategiczne. Każde zamknięte szkolenie z kierowania zespołem wielopokoleniowym przygotowane przez naszych ekspertów jest inne, ponieważ różne są potrzeby naszych Klientów i inne problemy dotykają ich pracowników. Kurs „Zarządzanie wielopokoleniowością w pracy” pozwoli Twojej organizacji funkcjonować sprawniej, a wielopokoleniowa kadra nie tylko przestanie być przeszkodą, ale stanie się tajną bronią Twojej firmy.
Szkolenie „Zarządzanie wielopokoleniowością w pracy” koncentruje się na doskonaleniu umiejętności radzenia sobie ze zróżnicowanymi nawykami kulturowymi, różnymi technikami komunikacyjnymi i negocjacyjnymi, relacjami władzy, ceremoniałem oraz zaznajamia Kursantów ze sposobami niwelowania sytuacji stresowych wywołanych różnicą wieku pracowników. Szkolenia z zarządzania wielopokoleniowością pomogą Twoim pracownikom zrozumieć przyczyny i skutki barier międzypokoleniowych w komunikacji oraz nauczą, jak dobrać odpowiednie dla pokolenia strategie komunikacyjne, skutecznie przeciwdziałać depresji i wypaleniu zawodowemu u dojrzałych pracowników oraz motywować do wspólnego działania ludzi bez względu na ich wiek.
Kurs „Zarządzanie wielopokoleniowością” wyposaża Kursantów w kompleksową wiedzę o:
- różnicowaniu międzypokoleniowym i świadomości międzypokoleniowej;
- tożsamości pokoleniowej i jej wpływie na komunikację, zarzadzanie stresem i motywacją oraz zarządzanie zespołem, zadaniami i priorytetami;
- cechach charakterystycznych dla danego pokolenia (przyzwolenie na niepożądane zjawiska w miejscu pracy, specyficzne podejście do work&life balance, sposoby komunikowania, radzenia sobie ze stresem, metody współpracy i kooperacji, specyficzne metody zapamiętywania i gromadzenia danych, metody motywowania i zarządzania, stereotypizacja pokoleniowa i jej wpływ na wydajność w pracy);
- komunikacji międzypokoleniowej – jak rozmawiać z przedstawicielem innego pokolenia? (kompetencje międzypokoleniowe, przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej, komunikacja międzypokoleniowa w praktyce: werbalna i niewerbalna, interpersonalna i instytucjonalna, umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej, informowanie w komunikacji międzypokoleniowej, grzeczność językowa i językowe manifestacje władzy);
- zasadach współpracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo:
- zasady współpracy międzypokoleniowej – praktyczne wskazówki;
- 4 makrospołeczne warianty relacji międzygrupowych – wyłączenie, segregacja, tygiel pokoleniowy, wielorakość;
- radzenie sobie z problemami w wielopokoleniowej firmie – zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej;
- modele zmiany w efekcie oddziaływania na stereotypy;
- przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
Zamknięte szkolenia z zarządzania wielopokoleniowością wyposażają w praktyczną i sprawdzoną wiedzę konieczną do realizacji zadań w zróżnicowanym wiekowo zespole.
Szkolenie z zarządzania wielopokoleniowością doskonali praktyczne umiejętności:
- aktywnej komunikacji międzypokoleniowej;
- informowania i stosowania pozytywnego wzmocnienia zgodnie z normami kulturowymi pokoleń uczestniczących w komunikacji;
- rozwiązywania konfliktów międzypokoleniowych;
- uwzględniania zasad kulturowych poszczególnych pokoleń w procesach mediacyjnych i negocjacyjnych;
- motywowania dopasowanego do pokolenia;
- radzenia sobie ze stresem stosownie do przynależności pokoleniowej;
- zarządzania zespołem wielopokoleniowym.
Kursy HR, szkolenia działu personalnego i managerów kompleksowo przygotowują do roli lidera i organizatora pracy zespołu wielopokoleniowego.
Prezentowane szkolenie zamknięte pogłębia kluczowe kompetencje związane z:
- kompetencjami miękkimi (ogólnymi);
- kompetencjami międzypokoleniowymi;
- komunikacją międzypokoleniową;
- negocjowaniem w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo;
- informowaniem i motywowaniem w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo;
- zarządzaniem społecznościami wielopokoleniowymi.
- Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
- Dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
- Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla przedsiębiorców.
- Dla liderów zespołów wielopokoleniowych.
Program szkolenia
Dzień 1.
Rozpoczęcie kursu. Sprawy organizacyjne. Rozpoznanie potrzeb szkoleniowych i omówienie celów szkolenia.
Moduł I. Nawyki, kultura, tożsamość kulturowa – wprowadzenie do zagadnienia świadomości pokoleniowej
- Czym jest nawyk, kultura, tożsamość kulturowa, pokolenie?
- Pokolenia występujące na polskim rynku pracy:
- zjawiska, które kształtowały kolejne pokolenia;
- sposoby uczenia się i zdobywania wiedzy w różnych pokoleniach;
- pokoleniowy etos pracy;
- różnice pokoleniowe w work&life balance;
- życiowe priorytety różnych pokoleń;
- kultura poszczególnych pokoleń (dystans władzy, unikanie niepewności, orientacja długo/krótkookresowa, religijność, cyfryzacja i in.);
- strategie radzenia sobie z problemami i stresem, reakcje na naciski oraz stres w różnych pokoleniach;
- metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.
- Warsztat: „Co nas w zasadzie różni, a co łączy?”
- Omówienie wyników warsztatu.
- Czynniki wpływające na świadomość kulturową pokolenia.
- Świadomość wewnątrzpokoleniowego zróżnicowania kulturowego.
- Świadomość istnienia wpływu na własne i cudze oceny, zachowania, działania odruchowe:
- profilu zniekształceń etnocentrycznych;
- pokoleniowych filtrów zniekształceń poznawczych;
- podatność na stereotypizację i uprzedzenia (m.in. autostereotypy, bańki informacyjne, medializacja codzienności).
- Warsztat: „Moje stereotypy i autostereotypy”
- Omówienie wyników warsztatu.
Moduł II. Komunikacja międzypokoleniowa i ponadpokoleniowa
- Droga od świadomości do komunikacji i kompetencji międzypokoleniowej.
- Błędy atrybucyjne i przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej (błędne założenia, nawyki komunikacyjne, asertywność i niepewność w komunikacji).
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w praktyce – jak efektywnie przekazywać zadania, informacje, feedback?
- Komunikacja werbalna:
- Jak tworzyć teksty i komunikaty dla wszystkich pokoleń?
- Kontekst komunikacji a pokolenie rozmówcy;
- Kulturowe nawyki poszczególnych pokoleń, a efektywność komunikacji;
- Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla różnych pokoleń;
- Poziomy procesu komunikowania;
- Jak mówić, żeby nas słuchano?
- Jak słuchać, żeby usłyszeć?
- Jakiego języka używać w motywowaniu?
- Komunikacja interpersonalna i instytucjonalna;
- Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej;
- Językowe manifestacje władzy i dominacji w różnych pokoleniach.
- Warsztat: „Skuteczne informowanie”
- Omówienie wyników warsztatu.
- Warsztat: „Słucham Cię całą/całym sobą”
- Omówienie wyników warsztatu.
Podsumowanie 1. dnia szkolenia. Powtórzenie kluczowych zagadnień. Wnioski.
Dzień 2.
Moduł II. Komunikacja międzypokoleniowa i ponadpokoleniowa – kontynuacja
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w praktyce – jak efektywnie przekazywać zadania, informacje, feedback?
- Komunikacja niewerbalna każdego pokolenia:
- kinezjetyka: mowa ciała, mimika, gestykulacja, ruchy ciała, spojrzenie;
- parajęzyk: ton, barwa, wysokość, natężenie głosu;
- samoprezentacja: wygląd fizyczny;
- dotyk, proksemika: dystans interpersonalny, relacje przestrzenne między ludźmi;
- chronemika: czas jako sygnał komunikacyjny, pokoleniowe filozofie czasu i czasu pracy;
- elementy otoczenia: temperatura, oświetlenie, a zachowanie ludzi; płeć, wiek i status społeczny w komunikacji międzypokoleniowej.
- Warsztat: „Zawodowe kalambury, czyli ćwiczymy unikanie nieporozumień niewerbalnych”
- Omówienie wyników warsztatu.
Moduł III. Praca w środowisku międzypokoleniowym
- Cztery warianty relacji międzygrupowych w środowiskach wielopokoleniowych: wyłączenie, segregacja, tygiel, aktywna wielopokoleniowość;
- Radzenie sobie z problemami – zmniejszanie uprzedzeń i budowanie więzi grupowej.
- 6 warunków do zmniejszenia uprzedzeń i budowy nowych jakościowo grup mieszanych pokoleniowo.
- Modele zmiany w efekcie oddziaływania na stereotypy (buchalteryjny, konwersyjny, subtypizacja).
- Radzenie sobie z problemami w środowisku wielopokoleniowym.
- Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
- Zasady współpracy międzypokoleniowej – wskazówki praktyczne.
Moduł IV. Warsztaty praktyczne z podsumowaniem kursu
- Warsztaty międzypokoleniowe.
- Omówienie wyników warsztatów.
- Plan rozwoju zawodowego w kontekście komunikacji i zarządzania międzypokoleniowego.
Podsumowanie. Sesja pytań i odpowiedzi. Wypunktowanie najważniejszych treści. Wnioski. Omówienie realizacji celów kursu i ewaluacja.
Czas trwania
Dwa dni szkoleniowe.
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 5 500 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- *Cena uzależniona jest od czynników takich jak wielkość grupy, lokalizacja szkolenia, sylwetka trenerska. Szczegółowa wycena zostanie przedstawiona po dokładnym badaniu potrzeb szkoleniowych.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Zgłoszenie udziału w szkoleniu zamkniętym
- Warunkiem realizacji szkolenia zamkniętego jest przesłanie zapytania o szkolenie do organizatora.
- Podstawą zgłoszenia na szkolenie zamknięte jest wysłanie wypełnionego i podpisanego (wraz z pieczęcią firmy, w przypadku zgłoszenia przez jednostkę organizacyjną) scanu formularza zamówienia na adres e-mail: biuro@humanskills.pl lub adres osoby koordynujące szkolenie z ramienia Human Skills.
Zmiana zakresu szkolenia i warunków umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Rezygnacja ze szkolenia/ zmiana terminu przez Zamawiającego
Zamawiający ma prawo zrezygnować z realizacji szkolenia na zasadach i warunkach wskazanych w punktach poniżej.
Rezygnacji z udziału w szkoleniu Zamawiający dokonuje poprzez skierowanie na adres e-mail biuro@humanskills.pl lub adres koordynatora szkolenia oświadczenia o rezygnacji.
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie:
14 dni kalendarzowych, odwołanie jest bezkosztowe;
Poniżej 14 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej.
Poniżej 10 dni, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 80% wartości finalnej.
Zmiana terminu szkolenia jest traktowana z definicji jako rezygnacja ze szkolenia.
Jeżeli dojdzie do drugiej rezygnacji z zamówionego szkolenia na 14 dni kalendarzowych, Human Skills obciąża Zamawiającego kwotą 50% wartości finalnej. Powyższy zapis dotyczy również drugiej zmiany terminu.
UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910