Zarządzanie zakupami - Kompendium najlepszych praktyk, procedur i standardów. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe.

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy w zakresie kluczowych elementów związanych z wdrożeniem skutecznego zarządzania zakupami i budowania strategicznych relacji biznesowych z kooperantami i dostawcami. Profil funkcjonowania współczesnych działów zakupów uległ znacznym zmianom i przeobrażeniom. Kluczowym zagadnieniem staje się już nie tylko koszt pozyskania materiałów, surowców, zasobów itd., ale również zapewnienie odpowiedniej jakości, czasu realizacji samej dostawy i zapewnienie atrakcyjnych warunków płatności w celu zachowania m.in. płynności finansowej przedsiębiorstwa.
Konieczność dokonywania oceny i zrozumienia strategicznych celów organizacji staje się nieodzowną kompetencją pracowników działów zakupów, którzy powinni poprzez znajomość odpowiednich narzędzi do planowania i analizy dokonywać oceny zależności i szukać dialogu ze wszystkimi partnerami w łańcuchu dostaw. Zarządzanie ryzykiem i umiejętność wykorzystania szeregu technik w tym obszarze pozwoli Państwu podejmować optymalne decyzje i planować właściwe reakcje na ryzyko, tak aby pro aktywnie minimalizować zagrożenia lub wykorzystywać szanse.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy dowiedzą się m.in.:

•Jak należy przeorganizować proces zakupowy w organizacji.
•W jaki sposób określić rolę zakupów w strukturze organizacyjnej firmy z uwzględnieniem podziału wykonywanych zadań, zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do nowoczesnego kierowania procesem organizacji i realizacji polityki zakupowej.
•Jak wdrażać proaktywne działania optymalizacyjne i optymalnie dokonywać wybór strategii zakupowej.
•W jaki sposób tworzyć obiektywne kryteria wyboru dostawców i jakie są ich konsekwencje.
•Jak profesjonalnie nadzorować procesy zakupowe i analizować zdefiniowane mierniki sukcesu.
•W jaki sposób inspirować pracowników działów zakupu do większego zaangażowania i wychodzenia poza schematy postępowania.
•Jak doskonalić przepływ komunikacji wewnątrz organizacji o potrzebach zakupowych.
•Jak zarządzać ryzykiem w odniesieniu do procesu zakupowego i jak minimalizować zagrożenia.
•Jakie narzędzia można wykorzystać do szacowania kosztów zakupowych i jak kształtować proces negocjacji.
•Jak wykorzystać arkusze kalkulacyjne i dane empiryczne w procesie podejmowania decyzji.
•Jak wykorzystać efektywny proces negocjacyjny do zrealizowania celów zakupowych w organizacji.

Kto powinien wziąć udział?

Warsztat szkoleniowy przeznaczony jest zarówno dla kadry menedżerskiej jak i osób podejmujących ważne decyzje biznesowe szczególnie w zakresie zakupów i podejmujących szereg wyzwań na rzecz zwiększenia efektywności w organizacji. Do udziału w szkoleniu zapraszamy przyszłych i obecnych specjalistów z działów zakupów oraz osoby zarządzające tak ważnym obszarem w każdej organizacji.

Program szkolenia

1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Zdefiniowanie celów szkolenia i zdefiniowanie głównych problemów przez uczestników warsztatów.
• Modele zarządzania strategicznego i operacyjnego w zarządzaniu zakupami.
• Podstawowe strategie dla działów zakupów.
• Jak oceniać efektywność istniejących instrukcji zakupowych.
2. KLUCZOWE ZAGADNIENIA Z ZAKRESU ZARZĄDZANIA ZAKUPAMI I DOSTAWAMI.
• Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia.
• Zarządzanie kategoriami (koszykami) zakupowymi i budowanie przewagi negocjacyjnej pomiędzy kontrahentami.
• Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych.
• Zakupy i sprawozdania finansowe.
• Standardy zakupowe – benchmark rozwiązań biznesowych, czyli gdzie szukać inspiracji.
• Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki.
• Podział zadań na Zakupy Operacyjne i Strategiczne i wzajemne relacje między nimi.
3. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW.
• Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu.
• Strategia grupy materiałowej.
• Definiowanie podstawowych kategorii zakupowych m.in.: materiału, opakowań, usług, zakupów administracyjnych, transportu, inwestycji i remontów, materiałów eksploatacyjnych.
• Efektywne procesy nabywania towarów i usług.
• Proces planowania – klucz do sukcesu przedsiębiorstwa i sieci kontrahentów.
• Przepływ materiałów i stany magazynów – czyli jak zapewnić optymalną kombinację między kosztami a ciągłością działania procesów.
• Wskaźniki efektywności i ich interpretacja w naszym przedsiębiorstwie.
4. PROCES REALIZACJI ZAMÓWIEŃ.
• Elementy wyboru dostawcy.
• Analiza rynku dostawców – jaka jest nasza rzeczywista siła negocjacyjna oraz jakie są tendencje rozwojowe.
• Oceny dostawców – kryteria jakościowe i ilościowe.
• Proces przetargowy.
• Podsumowanie procesu udzielania zamówień.
5. ZARZĄDZANIE KONTRAKTAMI Z DOSTAWCAMI.
• Wprowadzenie do zawierania umów z dostawcami.
• Tworzenie listy kwalifikowanych dostawców: kryteria wyboru i ograniczenia.
• Rodzaje i klasyfikacja umów z dostawcami.
• Umowy jakościowe i ich specyfikacje.
• Praktyczne wykorzystanie zapisów kontraktowych.
6. TECHNIKI ANALIZY KOSZTÓW.
• Modele kosztowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
• Insourcing/outsourcing - make or buy?.
• Wykres analizy kosztów i wartości uzyskiwanych z zakupów.
• Przydatne narzędzia analizy: macierz BCG, metoda ABC, analiza BSC.
• Analiza korelacji danych.
• Główne wskaźniki rentowności i metody dynamiczne oceny inwestycji.
7. KOSZTY ZAPEWNIENIA JAKOŚCI DOSTWAW.
• SQA (ang. Supplier Quality Assurance) - zapewnienie jakości dostawcy.
• ESI (ang. Early supplier involvement) i dopuszczenie do produkcji.
• Nadzór jakości u kontrahentów.
8. KONTROLA I NADZÓR JAKOŚCI.
• Proces realizacji audytów dostawców.
• Redukcja kosztów braku jakości - sposoby i techniki pro aktywnego działania na rzecz definiowania błędów.
• Doskonalenie procesu zakupowego – przegląd współczesnych koncepcji (LEAN, KAIZEN).
• Proces reklamacyjny – czyli jak osiągnąć zadowolenie klienta końcowego.
9. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM DOSTAWCY.
• Punkt bazowy w zarządzaniu ryzykiem (ang. Contingency Plan).
• Relacje z dostawcą a ryzyko biznesowe.
• Proces zarządzania ryzykiem biznesowym w działach zakupów i produkcji.
• Szacowanie bankructwa dostawcy lub braku zachowania jego ciągłości działania.
• Ryzyko w łańcuchu dostaw.
• Identyfikacja ryzyka u dostawcy.
• Stworzenie systemy wczesnego ostrzegania – praktyczne
• Monitorowanie dostawcy w zależności od poziomu ryzyka
• Proces postępowania w przypadku dostawcy preferowanego bądź partnera.
10. WYKORZYSTANIE DRZEWA DECYZYJNYCH DO OPTYMALIZACJI PROCESÓW DECYZYJNYCH i AKTYWNEGO ZARZĄDZANIA NIEPEWNOŚCIAMI.
• Analiza alternatywnych możliwości i zdarzeń.
• Graficzna projekcja drzewa decyzyjnego i techniki wyznaczania prawdopodobieństwa wystąpienia.
• Ocena kosztów i ryzyk dla danej decyzji biznesowej.
• Wybór optymalnej decyzji poprzez ocenę różnych kryteriów ekonomicznych.
11. WYWIERANIE WPŁYWU - SZTUKA ARGUMENTACJI I PRZEKONYWANIA DLA PRACOWNIKÓW DZIAŁÓW ZAKUPÓW.
• Prezentowanie własnego stanowiska i otwarcie się na argumenty i ograniczenia partnerów handlowych.
• Rodzaje argumentacji i ich dobór w zależności od wypracowanych opcji działania.
• Budowanie partnerstwa z kooperantami i wzmacnianie umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności rynkowe.
• Strategie budowania listy kwalifikowanych dostawców i jej znaczenie w negocjacjach.
• Siła przetargowa jednego dostawcy – możliwe opcje oddziaływania naszych firm.
12. PRZEGLĄD TECHNIK I METOD DO ZARZĄDZANIA RYZYKIEM.
• Podstawowe definicje i zasady.
• Identyfikacja ryzyka w odniesieniu do celów i zadań.
• Techniki i metody identyfikacji ryzyka:
o Technika delficka.
o Porównania analogii.
o Metoda Crawforda.
o Analiza drzew decyzyjnych.
o Metody scenariuszowe.
o Lista zagrożeń.
o Mapa zakłóceń.
13. PROCES SKUTECZNYCH NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH.
• Określanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego przez działy zakupów.
• Presja czasu i konsekwencje zwlekania z decyzjami biznesowymi – osłabianie pozycji negocjacyjnych.
• Przygotowanie stanowisk i możliwych opcji oddziaływania w negocjacjach zakupowych.
• Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach handlowych.
• Osłabianie pozycji partnerów handlowych – czyli jak nie zaczynać negocjacji.
• Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych.
• Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera.
• Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
14. FAZY PRZYGOTOWANIA NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH.
• Przygotowanie merytoryczne – krok po kroku do wspólnego sukcesu.
• Analiza przedmiotu negocjacji i ryzyka biznesowego.
• Przygotowanie organizacyjne oraz rozpoczęcie właściwych negocjacji.
• Debata i ustalenie stanowisk stron.
• Zamykanie negocjacji.
15. ZAAWANSOWANE TAKTYKI NEGOCJACYJNE.
16. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.

Czas trwania

Harmonogram zajęć Szkolenie stacjonarne
Dzień I
Godz.10:00-18.00- 

Dzień II
Godz.09:00-17.00- 

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert SEMPER

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek

Rejestracja

Szkolenie online
-
1 348
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 390 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Regulamin

1. W cenę szkolenia wliczone są: udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, lunch, przerwy kawowe oraz certyfikat potwierdzający uczestnictwo.

2. Rezygnację z udziału w szkoleniu należy przesłać pocztą, mailem lub faksem ( z potwierdzeniem odbioru) na adres organizatora.

3. W przypadku rezygnacji w okresie krótszym niż 10 dni przed terminem zajęć, obciążymy Państwa opłatą manipulacyjną w 50% opłaty za uczestnictwo w szkoleniu.

4. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w zajęciach powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

5. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

6. Zamiast zgłoszonej osoby, w zajęciach może wziąć udział inny pracownik firmy (po wcześniejszym poinformowaniu organizatora).

7. Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych i niezależnych od organizatora. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.

8. Niniejszy formularz zgłoszeniowy/umowa stanowi zgłoszenie udziału w szkoleniu.

9. Przesłanie formularza zgłoszenia oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji usługi szkoleniowej przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST, który jest ich Administratorem. Mają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub usunięcia, żądania przeniesienia danych do innego administratora, wniesienia sprzeciwu i wycofania zgody w każdej chwili na przetwarzanie danych na potrzeby marketingu bezpośredniego a także do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego UE.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
  • Ulica i nr: Grottgera 16/1
  • Kod pocztowy: 60-758
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7773150627

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska Grottgera 16/1

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań, Polska
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!