O szkoleniu
Szkolenie ma na celu przygotowanie lidera/ brygadzisty produkcji do
zarządzania w oparciu o wiedzę z zakresu narzędzi skutecznej
komunikacji, stylów kierowania, metod delegowania
i kontrolowania zadań, motywowania pracowników oraz sposobów
udzielania bieżącego feedbacku.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą
się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują
własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas
codziennej pracy.
✓ pracujemy w oparciu o case study, które pokazują realne
problemy i rozwiązania,
✓ prowadzimy ćwiczenia zespołowe i indywidualne, po ich realizacji
uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisujemy
na flipcharcie, a następnie przekazujemy uczestnikom w formie
prezentacji,
✓ zachęcamy uczestników do dzielenia się własnym doświadczeniem
i moderujemy dyskusje grupowe,
✓ prowadzimy krótkie, interaktywne wykłady,
✓ uczestnicy mogą się zdiagnozować wypełniając kwestionariusz
oceny zachowań przywódczych.
• nowo mianowani brygadziści/mistrzowie/ liderzy produkcji,
• osoby wyłonione z awansu wewnętrznego,
• osoby przygotowujące się do awansu na stanowisko brygadzisty/lidera produkcji,
• brygadziści/liderzy produkcji, z krótkim stażem na stanowisku.
Program szkolenia
MODUŁ I
Rola i odpowiedzialność lidera/ brygadzisty produkcji
• wizerunek brygadzisty i jego związek z efektywnością podejmowanych
działań,
• różne elementy składające się na to, w jaki sposób brygadzista produkcji
postrzegany jest przez pracowników,
• brygadzista jako reprezentant pracodawcy i zespołu,
• budowanie autorytetu - wiarygodności w relacjach z pracownikami,
• kwestia „zarządzania kolegami” po awansie – korzyści i zagrożenia
tej sytuacji.
MODUŁ II
Narzędzia skutecznej komunikacji w zarządzaniu zespołem
• jasne precyzowanie celów i określanie zadań – przekładanie celów
na zadania,
• umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
• rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
• sposoby zbierania informacji zwrotnych (zachęcania współpracowników
do otwartości i zaangażowania),
• aktywne słuchanie (zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie
zrozumienia) jako sposób zbierania informacji o pracownikach,
• jak prowadzić rozmowę z pracownikiem (rodzaje rozmów
– informacyjna, dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa).
MODUŁ III
Style kierowania w zależności od zespołu i sytuacji
• interakcyjny model kierowania pracownikami (styl kierowania –
zespół – zadanie),
• charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny,
partycypacyjny, delegujący),
• korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
• kluczowe umiejętności w każdym ze stylów,
• diagnoza własnych preferencji, co do określonego stylu kierowania.
MODUŁ IV
Określenie kluczowych obowiązków lidera /brygadzisty produkcji
• wyznaczanie celów,
• formułowanie zasad i norm,
• delegowanie,
• podejmowanie decyzji,
• motywowanie,
• ocenianie,
• kontrolowanie,
• udzielanie wsparcia.
MODUŁ V
Delegowanie,
i kontrolowanie zadań
• właściwy dobór zadań do możliwości pracownika,
• różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
• delegowanie zadań, a delegowanie odpowiedzialności i uprawnień,
• umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu
dojrzałości pracowników (sposoby sprawdzania zrozumienia),
• analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania
zadań (skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego
pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań).
MODUŁ IV
Motywowanie pracowników
• rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (brygadzistę
i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
• sytuacje sprzyjające nagradzaniu i karaniu,
• efektywne i nieefektywne pochwały,
• efektywne i nieefektywne kary,
• motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża
zaangażowanie pracowników,
• analiza systemów nagradzania i ich konsekwencji.
MODUŁ VII
Udzielanie bieżącego feedbacku i uzasadnianie decyzji
• jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
• zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji
zwrotnej,
• odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
• rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
• znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia
sposobu działania,
• jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów.
Czas trwania
9:00-16:00
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
61-696 Poznań
Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- parking
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
------------------------------------------------------
Rezygnacja:
1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350