Zarządzanie zespołem I dla młodych menedżerów – komunikacja, style kierowania, motywowanie, delegowanie, feedback

O szkoleniu

Szkolenie przygotowuje do zarządzania zespołem w oparciu
o znajomość zasad skutecznej komunikacji, stylów kierowania, sposobów motywowania pracowników, delegowania i egzekwowania  realizacji zadań oraz metody udzielania informacji zwrotnej.

Uczestnicy poznają sposoby budowania autorytetu i wiarygodnych relacji z pracownikami. Program uwzględnia również autodiagnozę stylu kierowania oraz praktyczne ćwiczenia z zakresu komunikacji 
i prowadzenia rozmów indywidualnych z pracownikami.  

Dlaczego warto wziąć udział?

Zawartość szkolenia:

  • Skuteczna komunikacja w zespole.
  • Dopasowanie stylu kierowania do dojrzałości i doświadczenia pracownika. 
  • Umiejętność motywowania siebie i innych przy użyciu odpowiednich narzędzi.
  • Efektywne delegowanie i egzekwowanie zadań. 
  • Sprawne udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej 
    i uzasadnianie decyzji.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób na różnych stanowiskach:

  • nowo mianowani liderzy/menedżerowie,
  • osoby przygotowujące się do awansu na stanowisko lidera/menedżera,
  • liderzy/menedżerowie z krótkim stażem na stanowisku zarządczym,
  • liderzy/ menedżerowie, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności 
    z zakresu zarządzania zespołem.  

Program szkolenia

MODUŁ I

Efektywna komunikacja w zarządzaniu

  • kluczowe zasady skutecznej komunikacji,
  • co pomaga a co przeszkadza w komunikacji,
  • sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu,
  • narzędzia skutecznej komunikacji – komunikat „Ja”, klaryfikacja, ustalanie priorytetów, podsumowywanie,
  • aktywne słuchanie - zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia.

Ćwiczenie: trening komunikacji

MODUŁ II

Budowanie autorytetu – wiarygodność w relacjach z pracownikami

  • wizerunek lidera i jego wpływ na efektywność działań,
  • elementy składające się na to, w jaki sposób przełożony spostrzegany jest przez pracowników,
  • umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
  • działania służące budowaniu i podtrzymywaniu partnerstwa w organizacji.
  • kwestia „zarządzania kolegami” po awansie – korzyści i zagrożenia tej sytuacji.

MODUŁ III

Style kierowania – dopasowanie stylu kierowania do zespołu i sytuacji

  • interakcyjny model kierowania pracownikami oraz zespołem (styl kierowania – zespół – zadanie),
  • charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny, partycypacyjny, delegujący),
  • korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
  • kluczowe umiejętności w każdym ze stylów,

Kwestionariusz: diagnoza własnych preferencji stylu kierowania

MODUŁ IV

Motywowanie siebie i zespołu

  • rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (przełożonego i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
  • sytuacje sprzyjające nagradzaniu i sprzyjające karaniu,
  • efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
  • motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża zaangażowanie pracowników,
  • motywowanie pozafinansowe.

MODUŁ V

Delegowanie i egzekwowanie zadań

  • różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
  • egzekwowanie poleceń – równoważenie między realizacją celu, a zachowaniem dobrych relacji w zespole,
  • czym się różni przekazywanie zadań od przekazywania odpowiedzialności
  • i decyzyjności,
  • dlaczego warto konsultować decyzje i angażować zespół w podejmowanie działań,
  • jakie mogą być konsekwencje złego podejścia do delegowania – np. zbyt trudne lub zbyt łatwe zadania albo zbyt szybkie zostawianie pracownika „samemu sobie”.

MODUŁ VI

Udzielanie feedbacku i uzasadnianie decyzji

  • rola informacji zwrotnych w zarządzaniu,
  • zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
  • odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
  • rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
  • znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania,
  • jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów,
  • sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania,
  • jak prowadzić rozmowę z pracownikiem - rodzaje rozmów: informacyjna, dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa.

Ćwiczenie: symulacja rozmowy z pracownikiem 

Czas trwania

9:00-16:00 

Forma zajęć

Prelegenci

Anna Krawulska-Biegańska
psycholog, trener, asesor, coach, mediator
OPEN Konsultacje & Szkolenia

Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie  audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim  doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu. 

Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:

  • rozwijania kompetencji menedżerskich,
  • komunikacji i współpracy,
  • obsługi klienta,
  • organizacji czasu pracy,
  • radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
  • mentoringu,
  • train the trainers.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

OPEN Konsultacje i Szkolenia

61-696 Poznań

Serbska 6a/1

woj. wielkopolskie

Rejestracja

Cena 1
1 567
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 650 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • parking
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.

Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem mailowo w celu potwierdzenia rejestracji. 

Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.

------------------------------------------------------

Rezygnacja:

1. Zamawiający ma możliwość bezkosztowej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. W przypadku rezygnacji po tym czasie, Zamawiający ponosi 50% kosztów uczestnictwa, zgodnie z formularzem zgłoszenia.
2. Nie odwołanie, nie wzięcie udziału w szkoleniu skutkuje pełnym obciążeniem kosztami udziału.
3. Zamiast osoby zgłoszonej, w szkoleniu może uczestniczyć inny pracownik firmy. O tym fakcie należy poinformować do 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
4. W przypadku informacji o rezygnacji ze szkolenia później niż mowa jest w pkt. 1, Organizator w uzasadnionych przypadkach dopuszcza:
● możliwość wzięcia udziału w kolejnej edycji szkolenia, w miarę dostępności miejsc;
● możliwość wykorzystania wpłaconych środków na inne, szkolenie z oferty, w miarę dostępności miejsc.

O dofinansowanie wynoszące do 65% mogą ubiegać się firmy z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
  • Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
  • Kod pocztowy: 61-696
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7792263350

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska ul. Serbska 6a/1

Organizator

OPEN Konsultacje & Szkolenia
61-696 Poznań, Polska
ul. Serbska 6a/1
woj. wielkopolskie
Jako firma Open Konsultacje i Szkolenia od 2005 roku świadczymy usługi rozwojowe w takich obszarach zarządzania zasobami ludzkimi (HRM), jak: - szkolenia, - coachingi, - diagnozy i konsulting organizacyjny, - kompleksowe programy rozwojowe i wa...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!