O szkoleniu
Każde pokolenie dysponuje wyjątkowym zestawem umiejętności, walorów, doświadczeń, ale również musi mierzyć się ze specyficznymi wyzwaniami. Ze względu na zmiany, jakie dokonały się przez ostatnie kilkadziesiąt lat, trudno oczekiwać, że pracownicy w różnym wieku będą rozumować i spoglądać na rzeczywistość w dokładnie ten sam sposób. Dla menedżera, którego zespół nierzadko łączy trzy, a czasem nawet cztery pokolenia, może to stanowić nie lada wyzwanie.
Menedżerowie dość często postrzegają wielopokoleniowość jako zjawisko negatywne. Tymczasem zespół złożony z osób o odmiennych perspektywach, opiniach i umiejętnościach może stać się dla firmy nieocenioną wartością. Starsi pracownicy wnoszą do niego rozległą wiedzę ekspercką i doświadczenie, podczas gdy ich nowo zatrudnieni młodsi koledzy innowacyjność.
Szkolenie skierowane do kadry kierowniczej.
Program szkolenia
Wprowadzenie
- Systemy w organizacji – siedem „S”; podstawowe funkcje menedżera. Lider a kierownik, czynniki psychologiczne w firmie: percepcja społeczna, emocje, intuicja, kreatywność. Stabilność i zmiana. Modele zarządzania w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Metoda: wykład i dyskusja, przykłady.
Komunikacja w firmie:
- Istota komunikowania : funkcje informacyjne, pragmatyczne, ewaluacyjne i meta – komunikacyjne; wieloznaczność zachowań komunikacyjnych – bariery i trudności. Formalne i nieformalne kanały przepływu informacji. Metoda: gry grupowe, interpretacja tekstów, testy samooceny.
Zespoły pracownicze – problem wiekowego zróżnicowania uczestników.
- Formalne i nieformalne grupy w firmie. Struktury i procesy grupowe. Grupowe i indywidualne rozwiązywanie problemów. Przywództwo zadaniowe i emocjonalne. Style kierowania. Budowanie spójności grupy mimo odmienności doświadczeń życiowych. Metoda: ćwiczenia w zakresie team building, wykład, przykłady.
Konflikty i napięcia, stres w pracy
- Rodzaje i źródła konfliktów, sposoby zarządzania konfliktami. Źródła i mechanizmy konfliktów między generacjami starszych i młodszych pracowników, indywidualne i strukturalne przyczyny stresu, techniki kontrolowania napięcia w sytuacjach stresowych, sposoby relaksacji. Metoda: ćwiczenia i zadania grupowe, testy psychologiczne, menedżerskie gry negocjacyjne.
Osobowość i motywacja
- Cechy sprzyjające sukcesowi w zarządzaniu, modele sprawdzone: Covey, Maltz, Waitley, Bales, Blanchard i inni.. Syndrom pozytywnego myślenia, motywacje pro – rozwojowe. Motywowanie do pracy – wartości finansowe i pozafinansowe . Potrzeby, normy, nastroje i standardy motywacyjne. Motywacje destrukcyjne i konstruktywne. Metoda: wykład, dyskusja, testy psychologiczne, ćwiczenia symulujące sytuacje zawodowe.
Negocjacje wewnętrzne – procesy uzgadniania stanowisk i sposobów postepowania w sytuacjach rozbieżności poglądów w ramach koordynacji wewnątrzfirmowej. Rola publicznych, oficjalnych opinii i rola nieformalnych kontaktów pracowniczych. Style negocjacji, procesy i sposoby szukania porozumienia na różnych szczeblach organizacyjnych.
Forma zajęć: w każdym z bloków tematycznych przewiduje się krótki wykład, ćwiczenia wymagające aktywności i wymianę doświadczeń między uczestnikami oraz omówienie przypadków mających szczególnie dużą przydatność dydaktyczną. Całość prowadzona jest metodą interaktywną, zachęcającą wszystkich uczestników do aktywnego uczestnictwa w spotkaniu – rozwiązywania zadań, wypełniania testów i prezentacji swoich problemów.
Czas trwania
3 dni
Dzień 1
- Przyjazd i zakwaterowanie gości,
- 19:00 – kolacja.
Dzień 2
- 08:00 – śniadanie,
- 10:00 – 14:00 – zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
- 14:00 – 15:00 – obiad,
- 15:00 – 17:00 – zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
- 19:00 – kolacja.
Dzień 3
- 08:00 – śniadanie,
- 09:00 – 13:00 – zajęcia, w trakcie przerwa kawowa,
- 13:00 – wydanie certyfikatów oraz zakończenie szkolenia,
- 13:00 – 14:00- obiad.
Prelegenci
Prof. dr hab. ZBIGNIEW NĘCKI – psycholog społeczny, jeden z najwybitniejszych w Polsce specjalistów w zakresie komunikacji i negocjacji, ceniony mediator oraz praktyk negocjacji. Autor wielu prac z zakresu kierowania zespołami ludzkimi i technik negocjacji, a także osoba o wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń menedżerskich. Jest autorem m.in. oryginalnych programów treningowych dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych niższego, średniego i wyższego szczebla w zakresie: rozwijania umiejętności menedżerskich, budowania zespołów pracowniczych, szkolenia w zakresie prowadzenia negocjacji i działań marketingowych. Wygłaszał referaty i prowadził wykłady w wielu ośrodkach akademickich za granicą, min. w USA, Meksyku, Indiach. Stały komentator i uczestnik publicystycznych programów telewizyjnych. Z Anvix Spółka z o.o. w Krakowie współpracuje od 1993 roku.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Zakopane
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Anvix Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Rakowicka 10b/4
- Kod pocztowy: 31-511
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6760016122
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
